Onko tavallista että lapsen syntymän jälkeen oma seksuaalisuus katoaa täysin?
Mulla on käynyt näin ja lapsi on jo 1,5 v. Arki ei ole kuormittavaa, puoliso hoitaa kotitöistä yli puolet. Olen fyysisesti terve. Puolisoni on luonteeltaan ja ulkonäöltään mulle täydellinen, aina ollut mielestäni puoleensavetävä. Hänessä ei siis ole mitään vikaa. Nautin kyllä seksistä kuten nautin muutenkin puolisoni kanssa olemisesta, mutta en vain yksinkertaisesti tunne mitään seksuaalista enää. En siis ketään muutakaan kohtaan. Onko kenelläkään muulla käynyt näin? Olen miettinyt onko mulla katkennut synnytyksessä joku hermo alapäässä, vai johtuuko tämä jostain hormoneista? Tai onko mahdollista, että luonto on tarkoittanut jotkut vain yhden lapsen vanhemmiksi ja kun se on tehty, ei seksikään kiinnosta enää ja tämä on vain biologinen asia jolle ei voi tehdä mitään? Onko muita joille on käynyt näin, ja onko asia korjaantunut jotenkin vai jäänyt pysyväksi? Miten on käynyt parisuhteen?
Kommentit (37)
Imetys riittää ja jotenkin korvaa seksin, mut hei loppuuhan se imetys viimeistään, kun lapsi menee 2 v päiväkotiin.
Minulla lapsi vasta 6kk mutta minkäänlaisia haluja ei ole, olen yrittänyt selittää miehelle, että ehkä kun koko päivän on lapsen kanssa, niin ei missään välissä tule mieleenkään seksi. On ihmetellyt kun ennen lasta seksiä oli useasti viikossa ja nyt ei ole. Suuseksiä voin antaa miehelle, mutta en itse kaipaa kosketusta.
Meidän lapsi täytti juuri 2 vuotta ja synnytyksen jälkeen seksiä on ollut yhden kerran. Että repikää siitä. Mulla varsinkaan ei käy mielessäkään, kun lapsi on ihan koko ajan kiinni iholla. Illalla kun hän nukahtaa, haluan vaan olla yksin omassa tilassani. Sitä en osaa sanoa, palautuuko meidän seksielämä enää koskaan. Ihme kyllä, suhteemme on muuten kuin entisellään, lämpöä ja rakkautta kyllä on.
Minulle kävi noin. Lapsi on nyt kuusi vuotta. Halut ei ole vähääkään palautunut, ei omaa miestä eikä muita miehiä kohtaan. Ns. oma kivakin on jäänyt, ei vain tee mieli.
Seksi loppuu ja sitten ihmetellään miksi mies alkaa näkemään puolisonsa vain lastensa äitinä eikä enää naisena.
Ap tässä!
Löysin tämän vanhan keskusteluni. Ajattelin tulla kertomaan miten kävi, jos joku muu ihmettelee samanlaista tilannetta. Minulla tämä johtui imetyshormoneista, ja tilanne palasi ennalleen, kun lopetin imetyksen. :)
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä!
Löysin tämän vanhan keskusteluni. Ajattelin tulla kertomaan miten kävi, jos joku muu ihmettelee samanlaista tilannetta. Minulla tämä johtui imetyshormoneista, ja tilanne palasi ennalleen, kun lopetin imetyksen. :)
Kiva kuulla! Asiasta sinänsä tietämättömänä olin tulossa vaan kertomaan lukemastani että lapsen saannin jälkeinen haluttomuus johtuisi usein ihan biologista, jotakuinkin siten että perimmäinen tehtävä eli jälkeläinen on nyt saavutettu niin siittäjää ei nyt tarvita tai jotain :D hienoa että ei jäänyt tilanne teillä päälle kuitenkaan! :)
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei ole enää nainen vaan äiti. Vie halut mieheltä ja naiselta.
Höpö höpö. Nainen on nainen JA äiti.
Raskauden ja äitiyden aiheuttama myllerrys on valtava fyysisesti ja henkisesti. Voi vaatia aikaa löytää uudelleen itsensä seksuaalisena olentona sen jälkeen, kun vauva on laittanut kaiken uuteen uskoon. Mutta siinä voi auttaa puoliso, joka ei menetä rakkauttaan ja näkee puolison edelleen seksikkäänä, ja antaa ihailevaa palautetta. Jos tähän ei kykene, voi mies heittää hyvästit parisuhteelle myös siinä vaiheessa, kun lapsen äiti palaa lopulta omaksi itsekseen ja entistä enemmän kukoistavaksi naiseksi myllerryksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä!
Löysin tämän vanhan keskusteluni. Ajattelin tulla kertomaan miten kävi, jos joku muu ihmettelee samanlaista tilannetta. Minulla tämä johtui imetyshormoneista, ja tilanne palasi ennalleen, kun lopetin imetyksen. :)Kiva kuulla! Asiasta sinänsä tietämättömänä olin tulossa vaan kertomaan lukemastani että lapsen saannin jälkeinen haluttomuus johtuisi usein ihan biologista, jotakuinkin siten että perimmäinen tehtävä eli jälkeläinen on nyt saavutettu niin siittäjää ei nyt tarvita tai jotain :D hienoa että ei jäänyt tilanne teillä päälle kuitenkaan! :)
Se johtuukin hyvin paljon myös hormoneista. Mutta vain sen aikaa, kun imettää, jolloin seuraavan lapsen on hyvä vielä odottaa vuoroaan. Lapsen saaminen ei tee naisesta loppuiäkseen seksitöntä, biologian näkökulmasta hyödytöntä, saati hedelmätöntä
Nuorimmaisen jälkeen meni noin puoli vuotta kadoksissa. Mutta, kun pääsi taas illalla ulos ja kiinnostuneita riitti. Niin, siinä korjautui...
Gyneltä kannattaa mennä kyselemään apuja haluttomuuteen. Voi hyvinkin olla matalista estrogeenitasoista kiinni tai väärin valitusta ehkäisytavasta. JOS naisella EI ole haluja niin kannattaisi huolestua omasta haluuttomuudestaan jos ei muun vuoksi niin miehensä, parisuhteen ja lapsen tulevaisuuden vuoksi. Siinä vaiheessa pitäisi hälytyskellot soida, jos ei enää keskity muuhun kuin lapseensa. Lapset pärjää kyllä ja niillä on oma elämä mutta omasta parisuhteesta ja puolisosta pitää pitää kynsinhampain kiinni. Ilman häntä ei olisi lastakaan. Lapsi kruunaa parisuhteen eikä ole tarkoitus, että lapsi tuhoaa sen.
Up