Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavallista että lapsen syntymän jälkeen oma seksuaalisuus katoaa täysin?

Vierailija
02.09.2023 |

Mulla on käynyt näin ja lapsi on jo 1,5 v. Arki ei ole kuormittavaa, puoliso hoitaa kotitöistä yli puolet. Olen fyysisesti terve. Puolisoni on luonteeltaan ja ulkonäöltään mulle täydellinen, aina ollut mielestäni puoleensavetävä. Hänessä ei siis ole mitään vikaa. Nautin kyllä seksistä kuten nautin muutenkin puolisoni kanssa olemisesta, mutta en vain yksinkertaisesti tunne mitään seksuaalista enää. En siis ketään muutakaan kohtaan. Onko kenelläkään muulla käynyt näin? Olen miettinyt onko mulla katkennut synnytyksessä joku hermo alapäässä, vai johtuuko tämä jostain hormoneista? Tai onko mahdollista, että luonto on tarkoittanut jotkut vain yhden lapsen vanhemmiksi ja kun se on tehty, ei seksikään kiinnosta enää ja tämä on vain biologinen asia jolle ei voi tehdä mitään? Onko muita joille on käynyt näin, ja onko asia korjaantunut jotenkin vai jäänyt pysyväksi? Miten on käynyt parisuhteen?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäminen vei kaikki seksihalut. Raskaana olo oli raskasta. Pienen lapsen kanssa oleminen on rankkaa. Univaje ja lapsen kiukkukohtaukset.

Olin yksin. Lisäksi lapsi on kiinni iholla kokoajan, ei jaksa enää miestä. Astia oli täysi.

Näin minulla. Jos rakastat ap miestäsi, niin varmaan pystytte puhumalla ratkaisemaan ongelmat.

Vierailija
2/37 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelkaa ja koittakaa keksiä ratkaisua. Voi hyvinkin johtua hormoneista ja siitä, että 1,5v on vielä pieni ja aikalailla kiinni vanhemmissaan koko ajan. Voihan se olla, että sulla on ns. läheisyyskiintiö täynnä.

Voithan myös käydä lääkärissä tms. selvittää oisko taustalla jotain fyysistä tai psyykkistä vaivaa. Voisko sulla olla esim rauta tai muut arvot alhaiset ja sen takia väsymystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se luultavasti menee ohi. Ota rennosti vaan. Pienen lapsen äidin ei biologisessa mielessä ole tarkoituskaan olla heti aktiivinen.

Vierailija
4/37 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nopeasti tämmöinen tilanne menee yleensä ohi? Kokemuksia?

Vierailija
5/37 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset kertovat, että alapää muuttuu alatiesynnytyksessä. On helpompi saada orgasmeja.

Vierailija
6/37 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni on ap kaltaisesi. Hän tekee vaan töitä ja on hyvä isä. Minua naisena hän ei halua kuin aniharvoin.

Vierailija
7/37 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nopeasti tämmöinen tilanne menee yleensä ohi? Kokemuksia?

Yksilöllistä. Toiset eivät malta pitää näppejään erossa, on heti viikko synnytyksen jälkeen rakasteltu. Siitä muutama viikko, niin ollaan raskaana.

Toiset eivät löydä enää seksuaalisuutta ja yhteyttä ollenkaan synnytyksen jälkeen.

Vierailija
8/37 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei katoa. Itselläni seisoi kulli kokoajan, mutta ex vaimon pillu oli revennyt synnyksessä, ja kehoitti minua käymään hetken aikaa vieraissa.

Vierailija
9/37 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä loppu kaikki seksuaalisuus lapsiin. Nuorin nyt 3v eikä minkäänlaista merkkiä, että olis palaamassa. Se on loppu mun kohdalla. Harmi, ennen nautin ja halusin. Eikä ikääkään ole kuin 34v. 154

Vierailija
10/37 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö saamaan orgasmin? Luulisin että kyse on hormoneista, eikös ne voi aiheuttaa jotain tuollaista pikkulapsiaikana.

Vierailija
11/37 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia tuossa vaiheessa. Vaikka miten menisi kotityöt ja kaikki muu puoliksi niin sitä ei vaan jotenkin tunne itseään vielä seksuaaliseksi olennoksi vaan enemmän äidiksi. En minä osaa sitä oikein selittää, kaikki ketkä kokeneet saman niin tietävät mistä kyse. Kai se on joku hormonaalinen alitajuinen suojautumismekanismi uudelta mahdolliselta raskautumiselta.

Kannattaa muuten rauta-arvot testauttaa jossain vaiheessa myös. Itse kärsin tietämättäni ja aivan turhaan monta vuotta synnytyksen jälkeen raudanpuutteesta jolloin en jaksanut mitään ylimääräistä, mikään ei huvittanut, masensi, jne.

Tuo on asia joka tutkimatta kuitataan synnytyksen jälkeisenä masennuksena vaikka oikeasti kyseessä on ihan fyysinen ongelma.

Vierailija
12/37 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain seksuaalisuuteni takaisin kun lapset olivat melkein aikuisia ja sitten iskivät vaihdevuodet, niiden kanssa olen menettänyt itsevarmuuteni. Huh tätä elämää.

Vierailija
13/37 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luulen, että on normaalia. Minulla se palautui yhtäkkiä niihin aikoihin, kun lapsi meni kouluun. Ehkä siinä tapahtui joku lievä psykologinen irtautuminen lapsesta, ettei hän ollut enää pikkulapsi ja kummallekin tuli vähän omaa elämää.

Vierailija
14/37 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oikeasti katoa, on vain kyllästynyt omaan ukkoonsa ja tätähän ei nainen paljasta, koska moinen rehellisyys ja suoruus nyrjäyttäisivät kieroilemalla elämään tottuneen aivot. 

Vierailija
15/37 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jäänyt päälle. Olen 35v ja tällä hetkellä nuorin lapsi 4v. Jotain lieviä halun tunteita on ollut hyvin satunnaisesti hänen jälkeen. Tai oli, lopahti nekin taas kun tulin raskaaksi. Ennen olin aktiivinen ja minulla oli paljon intohimoisia ajatuksia ja tuntemuksia.

Vierailija
16/37 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei ole enää nainen vaan äiti. Vie halut mieheltä ja naiselta.

Vierailija
17/37 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme että aniharva pysyy yhdessä lasten jälkeen

Vierailija
18/37 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei käynyt noin, lapsi on 22. Ilmankos nyt, kun vaihtarit lähenevät ja himot eivät hyrrää enää entiseen malliin, on orpo olo. No, eiköhän se tästä taas.

Vierailija
19/37 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se oikeasti katoa, on vain kyllästynyt omaan ukkoonsa ja tätähän ei nainen paljasta, koska moinen rehellisyys ja suoruus nyrjäyttäisivät kieroilemalla elämään tottuneen aivot. 

Olisikin kyseessä tämä, niin asiaa voisi edes työstää. Mutta kyse on siitä että olen hulluna mieheeni, mutta fyysisesti ei onnistu. Paras tapa kuvailla asiaa on, että aivot kiihottuu mutta keho ei. Kukaan muu mies ei kiinnosta minua, vain oma puoliso.

Vierailija
20/37 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä. Suosittelen tuota, mitä joku jo ehdotti, lääkäriin, hormonitasot ja raudat kun saa kuosiin, voi tilanne olla eri. Ja kun pääset takaisin omaan itseesi, uutena versiona. Älä vielä masennu. Itse kuulun siihen ryhmään, joka vasta alkoi synnytysten jälkeen kunnolla haluta (ei heti vaan muutama vuosi myöhemmin) ja oikeasti saan orgasmin minuuteissa. Seksi on siis ainakin kymmenen kertaa parempaa kuin ennen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi