Karita Tykän aviomiehen tuskainen päivitys facebookissa
IS Karita Tykän aviomiehen sometilille ilmestyi yllättävä päivitys: ero? https://www.is.fi/viihde/art-2000009824968.html
Kommentit (5330)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Petrillä on oikeus avautua. Onhan tuo nyt hirveä tilanne. Parempi että toi totuuden esiin ennen kuin Karita ehtii valkopesemään omalta puoleltaan. Pettäjä pettää aina myös lapsensa, syyllinen on Karita.
Karita on syyllinen joo mutta Petri maksimoi lapselle tapahtuvan vahingon. Siksikin tää juttu kosahtaa todennäköisesti lopulta Petrin jalkaan pahemmin kuin Karitan, varsinkin jos Karita ymmärtää esiintyä nyt julkisuudessa aikuisemmin. Kannattaa muistaa että tosi moni ihminen on itsekin pettänyt ja tietää ettei käytännössä missään suhteessa ole yksi pyhimys ja yksi pahis. It takes two to tango.
Sinä et voi tietää jos poika on yhtä raivoissaan iskänsä kanssa, ja miksei oliskin? Paitsi jos sitäkin suututtaisi ettei iskällä enää rahaa.
En usko hetkeäkään, että teinipoika toivoisi isän päivittelevän julkisesti mahdollisista sukupuolitaudeistaan ja muista kivoista yksityiskohdista, mitä tuohon eroon liittyy. Valoja päälle nyt.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari juttua jotka Petri jättänyt vuodatuksessaan mainitsematta:
Hän sairastui jo jokin aika sitten masennukseen ja kun tuli tiettyjä muutoksia yritystoiminnassa, ne veivät vielä syvempiin vesiin.
Tästä seurasi tiettyjä asioita.Petri itse puhuu että on ollut alakuloinen taloudellisten ongelmien takia. Lievä understatement!
Ei ole esimerkiksi varmaa, saavatko pitää taloaan, se on ihan lainoitettu.
Joo toki puolison masennus on lieventävä asianhaara aloittaa pettäminen!
En sano, että pettäminen olisi oikein, mutta masentuneen ja talousvaikeuksiin ajautuneen kumppani elämä käy kyllä todella raskaaksi.
Samaa mieltä. Itse olen elänyt vuosikausia välillä masentuneen ja/tai kiukkuisen puolison kanssa, jolle pienikin vastoinkäyminen on katastrofi.
Voin sanoa, ettei ole todellakaan helppoa. Itse tulet väsyneenä töistä kotiin ja haluaisit edes hetken levätä, niin heti kuulet ryöpytyksen kaikista pieleen menneestä ja valituksen rahasta ja minun palkkani pienuudesta.
Itse olen tähän suhteeseen jäänyt, mutta en todellakaan ihmettele, että toiset eivät jaksa, vaan eroavat, jättävät ,pettävät ja ties mitä.
Monestihan tässä voi juuri herätä se ajatus, että toinen ei masennuksissaan kestä eroa, niin ei uskalleta erota, mutta haluaa jotenkin pitää itsensä hengissä ja järjissään, niin lähtee pettämisen tielle. Tämähän aiheuttaa tietysti paljastuessaan vielä pahempaa, mutta moni ei välttämättä siinä hetkessä sitä ajattele, jos elämään tulee joku valonpilkahdus toisen ihmisen muodossa.
Eli jos puoliso masentuu tai saa burnoutin niin muna suuhun ja syyttämään siitä puolisoa.
Kaikki sympatiat Karitan puolella tässä keississä. Nolo mies, ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa itsekin kokenut miehenä. Masennus iski ja olisin tarvinnut ensimmäisen kerran kumppanin tukea. Sen sijaan tuli puun takaa eroilmoitus, vaikka sitä ennen näytteli että kaikki on oikein hyvin. Nykynaiset eivät tue miestään, vaan lähtevät pahimpaan aikaan, kun mies on heikoimmillaan. Esim. Miki ja Behm. Käsittelin yksin eron sekä masennuksen ja nousin kaikesta huolimatta ylös, onneksi. Mitään tukea en saanut exältä, ei kertaakaan edes kysynyt kuinka voin, vaikka oltiin hankkimassa perhettä. Naiset näkevät miehet vain hyödykkeinä.
Miehet jättävät sairastuneen vaimonsa useammin kuin toisin päin. Facts. Miksi naisen pitäisi aina uhrautua? Jos masentunut mies ei esim. Ole kiinnostunut seksistä niin ilmanko pitäisi loputtomiin olla?
Ei tämä ole sukupuolikysymys. Vaatiihan hyvä ero todella paljon molemmilta. Juurikin tällaisia toiseen kohdistuvia purauksia pitäisi välttää, koska ne lopulta osuvat omaan nilkkaan. Nytkin aivan varmasti Petri tulee lopun elämäänsä katumaan tätä purkaustaan. 56v mies ei vaan enää pysty "unohtamaan" ja alkamaan alusta. Pelimiehet on erikseen, mutta heillä ei ole mitään tarvetta moisille purkauksille. Se on nämä pohjimmiltaan juuri hyvät miehet, jotka itsensä tällaisin hallitsemattomin reaktioin tuhoavat. Toiset reagoiden ihan fyysisestikin toista kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei Petrin firmallakaan hyvin mene.
https://www.finder.fi/Urheiluv%C3%A4lineet+ulkoiluv%C3%A4lineet+ja+varu…
Yksi firma monesta.
Tervetuloa kerhoon Petri. Istu alas ja hengitä, nyt se on ohi ja olet vapaa. MGTOW.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa itsekin kokenut miehenä. Masennus iski ja olisin tarvinnut ensimmäisen kerran kumppanin tukea. Sen sijaan tuli puun takaa eroilmoitus, vaikka sitä ennen näytteli että kaikki on oikein hyvin. Nykynaiset eivät tue miestään, vaan lähtevät pahimpaan aikaan, kun mies on heikoimmillaan. Esim. Miki ja Behm. Käsittelin yksin eron sekä masennuksen ja nousin kaikesta huolimatta ylös, onneksi. Mitään tukea en saanut exältä, ei kertaakaan edes kysynyt kuinka voin, vaikka oltiin hankkimassa perhettä. Naiset näkevät miehet vain hyödykkeinä.
Miehet jättävät sairastuneen vaimonsa useammin kuin toisin päin. Facts. Miksi naisen pitäisi aina uhrautua? Jos masentunut mies ei esim. Ole kiinnostunut seksistä niin ilmanko pitäisi loputtomiin olla?
Ei toki, pettämään vain siinä tapauksessa!!! Vai???
Niinhän ne miehetkin ovat kautta maailman sivun toimineet. Onko se miehinen oikeus vain? Huoritteletteko Halla-ahot ja muut puliveivarit samalla tavalla?
No todellakin. Halla-Aho on kuvottava pettäjäukko, vastenmielinen niljake.
Jep, näitä pareja mä ihmettelen, että kun siitä sivusuhteesta on vielä syntynyt lapsi, niin miten nämä vaimot pysyvät edelleen liitossa ja jaksavat hymyillä miehensä rinnalla, kuten just Hilla Halla-aho. Toinen on se Pyhimys, joskaan hänen puolisonsa ei juurikaan julkisuudessa paistattele.
"Elamaamme kuuluvat eri savyt ja kaikkea tulee – silloinkin valitsen sydamesi." K.Tykkä
Sellasta rakkausjargonia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari juttua jotka Petri jättänyt vuodatuksessaan mainitsematta:
Hän sairastui jo jokin aika sitten masennukseen ja kun tuli tiettyjä muutoksia yritystoiminnassa, ne veivät vielä syvempiin vesiin.
Tästä seurasi tiettyjä asioita.Petri itse puhuu että on ollut alakuloinen taloudellisten ongelmien takia. Lievä understatement!
Ei ole esimerkiksi varmaa, saavatko pitää taloaan, se on ihan lainoitettu.
Joo toki puolison masennus on lieventävä asianhaara aloittaa pettäminen!
Masennus saattaa viedä erektion. Yritä siinä sitten pitää naisesi tyytyväisenä.
Eiköhän maailma ole (enemmän) kuin puolillaan naisia, jotka pidetään tyytväisenä jos sitä erektiota ei ole tai se hoidellaan pois ihan omin pikku kätösin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Petrillä on oikeus avautua. Onhan tuo nyt hirveä tilanne. Parempi että toi totuuden esiin ennen kuin Karita ehtii valkopesemään omalta puoleltaan. Pettäjä pettää aina myös lapsensa, syyllinen on Karita.
Karita on syyllinen joo mutta Petri maksimoi lapselle tapahtuvan vahingon. Siksikin tää juttu kosahtaa todennäköisesti lopulta Petrin jalkaan pahemmin kuin Karitan, varsinkin jos Karita ymmärtää esiintyä nyt julkisuudessa aikuisemmin. Kannattaa muistaa että tosi moni ihminen on itsekin pettänyt ja tietää ettei käytännössä missään suhteessa ole yksi pyhimys ja yksi pahis. It takes two to tango.
Sinä et voi tietää jos poika on yhtä raivoissaan iskänsä kanssa, ja miksei oliskin? Paitsi jos sitäkin suututtaisi ettei iskällä enää rahaa.
En usko hetkeäkään, että teinipoika toivoisi isän päivittelevän julkisesti mahdollisista sukupuolitaudeistaan ja muista kivoista yksityiskohdista, mitä tuohon eroon liittyy. Valoja päälle nyt.
Ohis
Minä taas uskon toisin. Nautin nuorena, kun äitini nolasi isäni pettämisistä. Älä yleistä. Harvoin horatsuperseitä lapsetkaan rakastaa.
Säynätsalo kirjoitti:
Tommosia nuo nykynaiset vaan on kun kullia tekköö mieli.
Onneksi pillu on aina ollut miehille ihan yhdentekevää.
https://www.is.fi/viihde/art-2000009825537.html
Hyvä Karitalle että on avioehto. Tienaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tietysti tiedä totuutta täysin. Voi olla taustalla mitä vaan. Karita kertoi joskus lehtijutussa:
"Vuonna 2022 Karita kertoi podcastinsa jaksossa, miten kaksikon suhde oli kestänyt 19 vuoden ajan. Karitan mukaan tärkeintä on ennen kaikkea valita olla toisen kanssa.Petrissäkin on monia puolia, joista en välttämättä kaikista hirveästi välitä. Mutta valitsen rakastaa ja hyväksyä hänet ja itseni, keskeneräisenä. Juuri keskeneräisyys ja erilaisuus tekee meistä ainutkertaisuudessaan arvokkaita, merkityksellisiä ja hyvin erityisiä, Karita sanoi jaksossa.
Välillä meillekin tulee sanaharkkaa, erimielisyyksiä ja riitoja. Se on elämää, hei kaikille tulee. Joskus tekee hyvää vähän tuulettaa ja puhdistaa ilmaa. Tässä vuosien varrella se meidän riitely on muuttunut. Se on hyvin erilaista, kun vaikka ensimmäiset viisi vuotta se oli paljon räiskyvämpää.
Karita kertoi tuolloin, että ennen riitojen aikana saatettiin lähteä ovet paukkuen huoneesta. Myöhemmin riidat muovautuivat niin, että molemmat vetivät happea ja pyrkivät sen jälkeen ymmärtäen keskustelemaan riidan aiheesta.
Jaksossa Karita kertoi myös parin sopineen hääpäivänä, että mahdollisesta erosta puhuttaessa pari istuisi alas yhdessä katsomaan häävideota. Syyskuussa 2022 Karitan mukaan vielä ei ollut kertaakaan ollut tilannetta, missä ero olisi ollut pöydällä tai videota olisi täytynyt katsoa.
Onneksi ei vielä kertaakaan. Mutta siellä se on se video odottamassa, jos joskus tulisi sellainen hetki."
Ihan kuin Karita tuossa haastatteluissa videoineen manipuloisi miestään ei eroamaan vaikka mitä tapahtuisi...outoa puhetta. Häissä ollaan kauneimmillaan..."et tuu ikinä saamaan yhtä kaunista naista kuin mä"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Siis todellakin. Oma poika häpesi tuossa iässä, että oli eroperheestä ensinnäkin. Tuli seiskalla iloisena kotiin ja kertoi että luokalla on kaksi muutakin kenen vanhemmat oli eronneet. Kutosella ei ollut ketään. Nyt on jo lukiolainen, mutta koko yläkoulun huokaili minun harvoja somepäivityksiä, tai kun kysyin hänen kavereiltaan jotain noloa, kuten esimerkiksi "onko nälkä, otatteko pannaria". Joskus piti kaupassakin kävellä metri takana kun oli niin noloo "olla jonkun äitin kaa prismassa.".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toki, pettämään vain siinä tapauksessa!!! Vai???
Niinhän ne miehetkin ovat kautta maailman sivun toimineet. Onko se miehinen oikeus vain? Huoritteletteko Halla-ahot ja muut puliveivarit samalla tavalla?
No todellakin. Halla-Aho on kuvottava pettäjäukko, vastenmielinen niljake.
Hah 😄. Tässä sen näkee eron miehen ja naisen välillä: kun mies pettää, se on vain vastenmielinen niljake. Kun nainen pettää, se on h***a. Jep jep, tasan menee 😄
Petri tekee Karitalle helpoksi kääntää tämä omaksi edukseen. Ei tarvi kuin olla hiljaa kun Petri avautuu miten on ajanut lapsensa omasta kodistaan muutenkin vaikealla hetkellä jne.
Vierailija kirjoitti:
Teemu Eguavoen?
Tuo osteopaatti?
Aika ymmärrettävää, että petetyksi tullessa tunteet tulevat voimakkaina pintaan. Samahan on ollut Koivun Helenalla. On oikeasti kamalaa, kun se ihminen, johon luotti, pettää mitä karuimmin. Kaikelta elämässä putoaa pohja. Se on iso kriisi ja kriiseissä ihmiset eivät yleensä käyttäydy likimainkaan normaalisti.
Itse petettetynä jo muutenkin haastavassa elämäntilanteessa tunnistan tuskan. Puhuin asiasta läheisilleni ja myös mieheni siskolle. En kuitenkaan päivitellyt asiaa somessa. Tarvitsin avukseni myös terapeutin, ja onnettoman tietomurron vuoksi menetin vielä henkilötietoni rikollisten käsiin.
Nyt monen vuoden jälkeen, en ole enää katkera tai masentunut. Trauma voi tosin trikkeröityä tietyissä tilanteissa. Mutta uskon ne päihittäväni. Petrille nyt jäitä hattuun, hae apua. Tuskin sulla yhtä huono tuuri on kuin mulla. :) Mieti, haluaisitko lapsesi lukevan asiasta somessa.
Miten tarkkaan te tuota karitaa olette seuranneet, kun niin onnelisia nyt olette, kun maineensa sai kolauksen?
Itse en koko tyypistä tiennyt yhtään mitään.
Ja lapsen voisitte jättää rauhaan, kuten joku kirjoitti eivät tuonikäiset perusta mitä muiden vanhemmat tekvät. Muistan itse tuonikäisenä, kun kaverini isä ampui itsensä, oltiin pari minuuttia että jaahas ja jatkettiin siitä mihin oltiin jääty.
Se joka nyt mielestäni on suurimmassa vaarassa tällä hetkellä taitaa olla itse P.Tykkä. Kriisiapuahan tuontarttis ja sassiin.