Onko muita joista tuntuu aina, ettei johonkin happeninkiin ole mitään kunnollista päällepantavaa?
Kommentit (18)
Sellaset häppeningit on yleensä niitä mihin ei muutenkaan halua osallistua... rippi-, yo-, tasasynttärijuhlia tms kissanristiäispakkopullaa.
Niihin mihin menee mielellään, on tilaisuuteen sopivia vaatteita vaikka kuinka ja samantyylisiä käyttää arkenakin.
On ollu mutta ei enää kun en enää niin välitä. Panen päälle mikä lähinnä tuntuu siltä että kävisi tilaisuuteen. Aina ei voi olla ostamassa uuttakaan.
Älä sure, et todellakaan ole ainoa.
Kyllä mulla on vaatteita orgioista hautajaisiin.
Voi voi eiköhän tämä ole vähän jokaisen naisen murhe. Vaaditaan itseltämme liikoja tässä asiassa.
Ei ole. Ei nyt mahdottomasti ole erilaisia vaatteita mutta riittävästi metsävaelluksesta iltapukuun ja kaikkeen siltä väliltä.
Olen mies ja tältä tuntuu useinkin. Omistan hirveän vähän esimerkiksi kunnollisia kenkiä. Pitäisi vain ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä katselemaan kunnon romppeita.
Pitääkö joka tilaisuuteen aina olla uusi asu? Käyttää ne isommatkin tähdet samoja pukuja useita kertoja ja siitä jopa uutisoidaan lehdissä. Perusvaatevarasto riittää useimmille, hienoja hepeniä tarvitaan hirveän vähän.
Taidan olla aika outo tapaus mutta en viitsi vaivautua. Menen sen näköisenä kun menen ja muut saa tyytyä siihen. Ihan täydestä on tainnut mennä kun ei ole juuri moitteitakaan tullut vaikka vaatteet nähty jo useaan kertaan joka paikassa.
Tavallaan joo, koska kyllä mulla on ihan kivannäköisiä ja -tuntuisiakin "fiinimpiä" vaatteita ja jotka on sopivia, mutta eihän ne näytä mun päällä yhtään siltä miltä niiden kuvittelen näyttävän.
Yksikin mekko on aivan ihana, (joka siis menisi ihan arkenakin ja sitten vähän juhlavammilla kengillä ja laukulla kesähäissä/ristiäisissä/puutarhapippaloissa jne) mutta joka kerta kun laitan sen päälle niin tulee tunne kuinka possulla on rusetti.
Mekko siis ei tosiaan ole mitenkään hörselö eikä muutenkaan räikeä tai "too much" mutta niin vaan se peilikuva kertoo ihan joka kerta, ettei tämä naama/kroppa ansaitse noin kaunista vaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla aika outo tapaus mutta en viitsi vaivautua. Menen sen näköisenä kun menen ja muut saa tyytyä siihen. Ihan täydestä on tainnut mennä kun ei ole juuri moitteitakaan tullut vaikka vaatteet nähty jo useaan kertaan joka paikassa.
Minusta olisi ihanaa kun olisi tuollaisia luottovaatteita jotka voisi vaan ottaa kaapista ja aina olisi itsevarma olo sekä vaatteetkin olisi just täydelliset kyseiseen tilaisuuteen. Eikä siis vain juhlavaatteissa vaan ihan arkivaatteissakin.
Kuinka helppoa olisikaan kun olisi edes ne kuuluisat täydellisesti (tai edes hyvin) istuvat, mukavat farkut?
Kun sovitat vaatteita, muista laittaa meikki ensin ( ja sitten huivin avulla asu päälle, ettei kaula-aukko tahriinnu). Näyttää ihan erilaiselta. Ja kampaat tietysti hiukset myös nätisti. Joskus auttaa, kun laittaa hiukset ylös kiinni, vaikka poninhännälle, jos ei muu ole mahdollista. Ja ne juhlakengät jalkaan.Ja sitten asenna kokovartalopeili oikeaan kulmaan pystysuunnassa, ettet näytä ihan erilaiselta (pyöreämmältä) kuin olet. Voit kutsua kivan kaverin auttamaan, suunnitelkaa yhdessä. Pukeutumis-iltapäivä herkkujen kera tai "pitsa ja pukeutumis-juhlat" eli sovitatte erilaisia vaatteita ja autatte toisianne löytämään kauneutenne. Niksejä on monenlaisia, tärkeintä on "oppia tykkäämään itsestään".
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö joka tilaisuuteen aina olla uusi asu? Käyttää ne isommatkin tähdet samoja pukuja useita kertoja ja siitä jopa uutisoidaan lehdissä. Perusvaatevarasto riittää useimmille, hienoja hepeniä tarvitaan hirveän vähän.
Yhdessäkään viestissä ei sanottu, että jokaiseen tilaisuuteen pitäisi olla uusi vaate. Se oli sun oma ajatus.
On mulla vaatetta. Siistit ja mukavat housut käy lähes joka tilanteeseen, yläosaksi kesällä t-paita tai hihaton paita. Muuten neulepaita. Juhlia varten on pari luottomekkoa.
Housut tätä tyyliä, ilman rusettia
https://www.boozt.com/fi/fi/vero-moda/vmeva-hr-loose-paperbag-pant-noos…
Ei ole ongelmaa. Yleensä tiedän pian mitä laitan päälleni kun olen päättänyt meneväni happeninkiin. Ei ole mitään luottovaatetta mutta yleisesti löytää vaatetta joka tilanteeseen.
Mulla oli aiemmin tuo ongelma, mutta olen nykyisellään ratkaissut ongelman sillä little black dress-tyylillä.
Eli kun tulee jokin tilaisuus/tapahtuma, johon pitää pukeutua toisin kuin arkena, kaivan kaapista sen mustan mekon.
No niitä on itse asiassa kaksi, mutta asusteita vaihtelemalla samat koltut käyvät häistä hautajaisiin.
Eikä niitä asusteitakaan mikään mieletön määrä ole, mutta sen verran, että vähän voi himmailla tilaisuuden mukaan.
Lisäksi musta mekko on juhlava, eikä mitkään liehuvat kukkamekot oikein sovi minulle. Olen yli 40-vuotias, enkä koskaan ole ollut mikään elovena-tyttö.
Tämä on ollut ainakin mulle toimiva ratkaisu. Tavallisesti pukeudun tosi arkisesti, olen vakassa opettajana ja kun työpäivät viettää pikkulasten kanssa pukeutuminen sen mukaan.
Itsetunto-ongelmista kärsivänä (esim. juhlapäivänä vatsa turvonnut palloksi) mikään vaate ei tunnu hyvältä. Jonain toisena viikkona sama vaate tuntuu oikein hyvältä. Paljon on korvien välistä kiinni miten suhtautuu itseensä.
Kelläpä ei olisi. Välillä raivostuttaa.