Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs tyyppi ei tykännyt vissiin

Vierailija
28.08.2023 |

Kun on kuullut että joskus aikoinaan ihmettelin jonkun sairaslomasta tyyliin " onkohan oikeesti sairas" jos vaikka kyse henkilöstä, joka "vatsataudin" takia pois useasti töistä. Samoin ihmettelin ja moni muukin ihmetteli esim. tyyppiä, joka oli pois lapsen sairauden takia lähes, joka viikko pois. Lapsella ei mikään krooninen sairaus, vaan tyyliin heti kun valitti jotain huonoa olo, jäivät kotiin. Kyse siis päiväkoti ikäisestä lapsesta.
Oli ystävällisesti juoruillut, että en ymmärrä tai ei ole empatiaa sairaita kohtaan ja kadehdin sairaslomia tai muuta paskaa.
Sitten tää tyyppi vielä valehteli, että sai mun sanomiset tai mielipiteet kuulostamaan ihan erilaisilta, mitä oikeasti oli.
Oli onnessaan käynyt jopa valehtelemaan että itse olisin pitänyt luvattomia sairaslomia, vaikka en ikinä pitänyt. Meillä ei tarvinnut työpaikalle todistusta lapsen sairastumisesta, joten en tietenkään kiikuttanut lasta lääkäriin pelkän nuhakuumen takia, vaikka joutui päiväkodista olla tietenkin pois. Hieman simppeli pomokin tokaisi kerran että "eikö pidä viedä lääkäriin" Ai nuhakuumeen takia, vaikka ei todistusta tarvitse. Kuinka simppeleitä ihmiset välillä olivat tuollaisten juttujen takia.
Voi olla että hieman paheksuttiin myös sitä, että yleensä minä jäin kotiin eikä lasten isä, mutta laitointahan tuo ei ollut millään muotoa ja ei itselleni tullut poissaoloja yhtään enemmän kun niille,jotka olivat usein pois lasten sairisten lisäksi omilla sairiksillaan.

Olin kerran tokaissut, että yleensä en itse sairastu samaan aikaan kun lapset eli ei tule tupla sairiksia, ja tuotakin oli pidetty ymmärtämättömyytenä niitä kohtaan, jotka sairastui aina samaan syssyyn lasten kanssa eli pitivät tupla sairikset tyyliin, ensin lasten takia pois ja perään omat sairikset. Omg ei olisi pitänyt varmaan "kehua" että itse en sairastu niin usein.

Nyt sitten juorutyyppi kyylää jokaisen askeleen, mitä teen ja yrittää paheksua heti niistä asioista, mistä olen mukamas "paheksunut" muita. Esim. hirveät paljastukset, jos vaikka lapsi on ollut pois koulusta ja illalla on mennyt ulos kaverin kanssa. Juu, onhan se hassua, mutta en nyt sentään ole töistä jäänyt pois lapsen takia joten ei mielestäni ollenkaan niin kyseenalaista antaa lapsen jäädä kotiin, jos aamulla jotain häikkää esim. vatsa tai pää kipeä, jää katsomaan mikä tilanne, kun olisi heti töistä pois lapsen sairauden takia, joka viikko kun jotain valittaa. Voi tuota juorutyyppiä. Musta tuntuu tuu että, on jo tajunnut että paljon valheita on matkassa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä kirjoitus, en jaksa lukea kokonaan.

Vierailija
2/5 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

blääblää oot häviöllä tee sen lapsista lasu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue tuollaista pötköä

Vierailija
4/5 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää shittiä koko aloitus..

Vierailija
5/5 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olin arvostellut joidenkin sairiksia ( ja monesti sellaisia tilanteita, missä moni muukn ihmetteli)oli tyyppi manipuloinut muut paheksumaan ja ihmettelemään mun omia tai omiin lapsiin liittyviä juttuja. Ei se mitään, fiksut tajusi mikä homman nimi. Oli jopa törkeisiin sabotointeihin ryhtynyt, jotta saisi paheksuntaa aikaan tietyistä asioista. Ehkä siihen meni aikaa, mutta selvisi kuitenkin monille muillekin, mikä oli homman nimi. Yritettiin saada paheksuntaa aikaan jajuuri sellaisia tilanteita, mistä oli paheksunut muita. Ja hei, eikö se tajunnut että, jos itse tietää että asiat on sabotoitu ei se osu, vaikka muutamille tomppeleille uppoaa vaikka mitkä tarinat aina.

P.s työtön ei ole siten sama kun sairaslomalainnen, jos joillekin jäänyt epäselväksi ja 20 v. töitä ei sama kun 0 vuotta työtä jos jollekin jäänyt epäselväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi