Miksi olette tällaisissa suhteissa naiset?
Tiedän liian monta tapausta joissa nainen käy töissä, maksaa laskut, ruoat, asumiskulut, tekee kotityöt samalla kun mies vain tekee mitä huvittaa ja käyttää rahansa itseensä.
Lisäksi näissä parisuhteissa usein nainen näyttää hyvältä, kuntoilee, huolehtii itsestään ja mies ei ehkä sitäkään vähään että jaksaisi huolehtia perus hygieniastaan.
Joa tähän yhtälöön vielä lapset, jotka nainen hoitaa lähes 100%, mitä tekee miehellä?
Miksi te naiset olette noissa alistavissa ja myrkyllisissä suhteissa?
Kommentit (7)
Kun pelottaa olla yksin ja luuseri joka ei saa miestä.
Vierailija kirjoitti:
No oma parisuhde alkoi nuorena, joten ei sitä silloin tiennyt tai osannut miettiä sen kummempia. Huono itsetunto vaikutti paljon. Kaikkeen tavallaan tottuu ja se muuttuu normaaliksi kun aikaa kuluu vuosia, vuosikymmeniä.
Nelikymppisenä "heräsin" tilanteeseen ja lopulta lähdin. Itseäni syytän valtavasti että en lähtenyt jo aiemmin. Onneksi sentään tajusin olla hankkimatta lapsia, koska silloin en varmaan olisi pystynyt lähtemään.
Ihan sama minulla, mutta meillä oli lapsiakin. Olin rakastunut enkä nähnyt miehen itsekkyyttä. Itse olin taloudellisesti heikoilla, kun lapset olivat pieniä. Myöhemmin opiskelin ja sain sitten parempaa palkkaa kuin mies. Pidin itsestään selvänä huolehtia perheestä. Suhde alkoi rakoilla miehen kylmyyden ja lisääntyvän itsekkyyden vuoksi. Sitten hän todella näkyvästi tuhlaili rahaa omiin harrastuksiin, vaikka minä maksoin n 80% meidän laskuista. Yritin puhua suhteen tilasta, mutta sain todella ivallisia vastauksia. Tuli sitten päivä, jolloin päätin erosta. Päivääkään en ole katunut. Olin tuolloin 37 - vuotias.
Varmaan vieläkin on niitä jotka on saaneet tuollaisen parisuhde- ja perhedynamiikkamallin omasta kodista. Voisin kuvitella että "periytyy" samalla tavalla kuin moni muukin malli elämässä. Kun ei paremmasta tiedä jne, tosin ei ihan ymmärrettävää nykypäivänä.
Miehen näkökulmasta on aivan se ja sama, miten suhteessa käyttäytyy. Aina se syy eroon löytyy. Alkoholi ja väkivalta ovat sosiaalisesti hyväksytyt syyt, joten ne korostuvat puheissa.
Vaikka ottaisi kaikki asiat hoitaakseen ja tukisi vaimoa joka käänteessä täydellisesti, niin jossain vaiheessa seksuaalisen jännityksen puute ajaa naisen hakemaan eroa.
Ihan vertailun vuoksi: meidän parisuhteessa mies käy töissä, maksaa talonsa jossa asun, ostaa (ja tekee) ruuat, siivoaa, eli maksaa ja tekee siis käytännössä kaiken.
Minä makaan ja syön miehen maksamia ja tekemiä ruokia. Maksan puolet sähkölaskusta. Astianpesukoneen tyhjennys on mun homma.
Tosi juttu, mutta olenkin työkyvytön. Mutta tällaisiakin suhteita joka tapauksessa on, ja sekään ei ole hyvä.
En tiedä kumpi on yleisempää: tasapainoinen vai suuntaan tai toiseen aivan viturallaan oleva taloudenhoidon jako parisuhteessa.
No oma parisuhde alkoi nuorena, joten ei sitä silloin tiennyt tai osannut miettiä sen kummempia. Huono itsetunto vaikutti paljon. Kaikkeen tavallaan tottuu ja se muuttuu normaaliksi kun aikaa kuluu vuosia, vuosikymmeniä.
Nelikymppisenä "heräsin" tilanteeseen ja lopulta lähdin. Itseäni syytän valtavasti että en lähtenyt jo aiemmin. Onneksi sentään tajusin olla hankkimatta lapsia, koska silloin en varmaan olisi pystynyt lähtemään.