Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten valmistautua synnytykseen niin että kokemus on mahdollisimman hyvä äidille??

Vierailija
24.08.2023 |

Miten valmistautua synnytykseen niin että kokemus on mahdollisimman hyvä äidille??

Mitä mukaan? Miten ohjeistaa puoliso? Mitä ottaa huomioon??

Erityisesti neuvot joita ei jaeta neuvolassa

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla sama trolli kuin se mitä äidille kotiin synnäri jälkeen.

Itse en kaipaisi miestä ollenkaan sinne, jos ei mitään alkeellisia vaistoja toimia tilanteen mukaan.

Vierailija
2/12 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kaipaisi miestä ollenkaan sinne, jos ei mitään alkeellisia vaistoja toimia tilanteen mukaan.

Mikä trolli?? Nyt on erikoinen asenne.

Miksi miehen pitäisi osata toimia alkeellisten vaistojen avulla kun joudun itsekin miettimään etukäteen näitä asioita. Erikoinen ajatus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin sen otsikon mutta en jaksanu lukea aloitusta. Mitä siinä oli?

Vierailija
4/12 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mahdolliset puudutteet jos äiti niin haluaa. Muuta en keksi. Minua suoraan sanottuna ärsytti mies suurimman osan aikaa, tietysti hänen piti kuitenkin saada olla paikalla lapsensa syntyessä. Mutta ei miehestä mitään apua ollut. Yritä olla ärsyttämättä ja tee just mitä käsketään.

Vierailija
5/12 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin sen otsikon mutta en jaksanu lukea aloitusta. Mitä siinä oli?

Tällainen teksti siinä oli:

Mitä mukaan? Miten ohjeistaa puoliso? Mitä ottaa huomioon??

Erityisesti neuvot joita ei jaeta neuvolassa

Vierailija
6/12 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a..  itsehän en ehtinyt edes sitä sairaalakassia pakkamaan kun vauva tuli etuajassa.

Vierailija
7/12 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä paras on se, että asennoituu niin, että toiveet ovat toiveita mutta niihin ei tule liikaa jumiutua. Monesti se pettymys synnytyksestä tulee siitä, että toiveita ei jostain syystä voikaan toteuttaa.

Puolison tärkein tehtävä on olla se tuki ja synnyttäjän oikeuksista ja hyvinvoinnista huolehtija sekä järjen ääni. Olisin halunnut synnyttää ilman epiduraalia mutta puolisoni puhui minulle järkeä. En ollut nukkunut kahteen vuorokauteen ja olin ihan poikki. Epiduraalin avulla sain hetken nukuttua ja jaksoin ponnistusvaiheen hyvin. Ilman sitä se olisi todennäköisesti pitkittynyt.

Puolison kannattaa asennoitua siihen, että hänelle ei ole mitään paikkaa synnytyksessä. Salissa on kyllä keinutuoli mutta ennen sitä ja sen jälkeen paikka on lattialla tai tuolilla. Mukaan kannattaa ottaa evästä myös puolisolle. Synnyttäjälle pillimehut ovat käteviä, kun niitä on helppo juoda makuulla.

Vierailija
8/12 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat Buranat mukaan

Vierailija
9/12 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko kääntää se ajatus niin, että synnytys olisimahdollisimman hyvä ja turvallinen sille syntyvälle vauvalle?

Vierailija
10/12 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko kääntää se ajatus niin, että synnytys olisimahdollisimman hyvä ja turvallinen sille syntyvälle vauvalle?

Terveydenhuolto huolehtii siitä kyllä. Äitejä sen sijaan kohdellaan synnytyskoneina eli se puoli pitää itse huolehtia..

Etkö ole yhtään seurannut aikaasi??

Vierailija
11/12 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä näitä sikiää? Joo, tietysti äiti on ihan toisarvoinen siihen vauvaan verrattuna. Tietysti. Tai siis miksi olisi? Miksi vain vauvan turvallisuudella olisi väliä? Kyllä synnytyksessä vauvasta huolehditaan niin että se henkiinjäämisen lisäksi on vaurioitumaton ja hyvävointinen. Miksi äidille pitäisi riittää henkiinjääminen? Ai niin, siksi koska sen vaan pitää riittää. Koska palkinnoksi saa vauvan. Äitien pitää oppia uhrautumaan jo ihan alusta asti. Mitä siitäkin tulisi jos äiti ei asettaisi aina kaikkien toiveita etusijalle. Mukaan lukien kätilöiden henk.koht. mieltymykset synnytyksen hoidosta. Hui kauhistus. Meillähän voisi muuten olla hyvinvoivia äitejä. Ja sehän ei käy. Koska uhrautuva äiti pitää yhteiskunnan pystyssä. Surullisinta on että rakennetta ylläpitää muut naiset, mm. yo:n kaltaisilla kommenteilla.

Vierailija
12/12 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi synnyttää jos tuo on ympäristön asenne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän