Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tribedo SYRJII yli 50-vuotiaiden palkkaamista

Vierailija
24.08.2023 |

Olen hakenut ainakin 6 kertaa näihin heidän hakuihin, asiakaspalvelija. Taatusti löytyy kokemusta ja osaamista. Ei kertaakaan valittu, tänään taas tuli, KIITOS, emme jatka kanssasi eteenpäin. Hakemukset olivat todella korkeatasoisia. Niinkö, eikö 50-vuotiaalla ole korkeatasoista osaamista, epäilen. Taitavat palkata nuoria, sitten taas hakevat puolen vuoden päästä uudet nuoret tilalle. Laittakaa kriteeriksi, että haemme nuoria, niin iäkkäiden ei tarvitse edes vaivautua hakemaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pääset rikkuriksibkun yleislakko alkaa.

Vierailija
2/4 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että tästä yli 50-vuotiaiden syrjinnästä aletaan puhua, se on ikärasismia. Haluan töihin, en tästä enää nuorru. Miksi minua ei palkata, vaikka osaamista ja kokemusta löytyy. Olen tietynikäinen, sitä en voi enää valita. Järjestäen nämä rekrytoijat ovat nuoria, joten palkkaavat omanikäisiään. Syrjivät meitä vanhempia. Haluan tehdä töitä ja maksaa veroni tähän yhteiskuntaan. Hoitaa oman osuuteni, niin kuin aina ennenkin. Olen ollut työelämässä yli 30-vuotta, osaamista kyllä löytyy ja hoksottimet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä se mullakin menee. Syntymävuosi -79, ilmeisesti hakemukset lentävät suoraan ö-mappiin. Samaan aikaan työuria pidennetään ja eläkeikä on jossain reilusti yli 20 vuoden päässä. No, nuoremmaksi en voi muuttua, enkä edes haluaisi.

Vierailija
4/4 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule ei suinkaan ole ainoa. Joku iso työttömyyskass, olikohan YTK, etsi työttömyysturvasta vastaaviin palvelutehtäviin henkilöä määreellä "voit olla esim. opintojesi loppuvaiheessa oleva sen ja sen alan opiskelija". Siis mitä httiä? Samalla kuitenkin korostettiin ammattitaitoa ja tietämystä työllisyysasioista, jota tuskin opiskelijalla vielä on. Yrittivätkö säästää mahdollisissa kokemuslisissä vai oliko vain melko suora vihjaus että esimerkiksi nelikymppiset älkööt vaivautuko.

Ikäsyrjinnästä kokemusta myös Kelalta. On ne niin näpsäköitä nuo vastavalmistuneet sosionomit.  Ja päätökset ovat sitten täynnä virheitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä