Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nyt niin, että 50 ja yli tulevat parhaiten toimeen asuessaan omissa asunnoissa?

Rationaalinen järkimies
23.08.2023 |

Onko nyt niin, että kun 50 ikävuotta on ylitetty, niin suhde toimii paremmin jos molemmat asuu omissa kämpissään ja vain tapailee? Moni julkkispari tuntuu päätyneen tällaiseen ratkaisuun. Tavikset eivät ehkä uskalla toteuttaa omia tarpeitaan samalla tavalla.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut juuri noin. Vaikka olen seurustellut, en ole enää haunut asua yhdessä miehen kanssa. Mies oli pettynyt, että ei saanut muuttaa tänne vaan vaadin häntä pitämään oman asuntonsa.

Vierailija
2/24 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en enää muuttaisi yhteen, jos uuden kumppanin löydän. Ehdottomasti molemmilla omat asunnot oltava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon mitään 50v ylitetty tarvita. Toimii kaikilla muillakin samalla tavalla.

Vierailija
4/24 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppisillä usein on paremmin varaa tähänkin vaihtoehtoon kuin kaksikymppisillä ja oma asunto ja elämäntapa, joista haluaa ehkä pitää kiinni. t viisikymppinen

Vierailija
5/24 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asua yhdessä, jos on varaa asua erillään.

Vierailija
6/24 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
7/24 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii hyvin niin, että molemmilla on omat kodit omassa maassaan ja yhteinen koti kolmannessa.

Vierailija
8/24 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman luona te makaatte?

Vierailija
9/24 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole varaa sentään omiin asuntoihin mutta omat huoneet on. Toimii erinomaisesti.

Vierailija
10/24 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin tekisin, jos joku löytyisi. Huolehdin aikoinaan ihan riittävästi muista.

Vierailija
11/24 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti näin.

Suhde pysyy freesinä, eikä sitä.latidta toisen hikiset sukat lattialla ja vieraan kakan haju omassa vessassa.

Ainakin naiset tykkää siitä, että koti pysyy siistinä, eikä taloudenhoitaja-assistentti-siivoajan pesti lankea itselle miehen mukana.

Vierailija
12/24 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos jollain vieraallasi tulee iso hätä luonasi, päästätkö häntä istunnolle vessaasi?

Vierailija
13/24 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialla on toinenkin puoli. Olen itse elänyt suurimman osan aikuisvuosistani ilman parisuhdetta ja nyt viitisen vuotta suhteessa, jossa emme asu yhdessä. Se toimii sinänsä hyvin, mutta välillä en voi olla miettimättä, että menetänkö jotain, kun en ole koskaan asunut kumppanin kanssa. Ja tunnen jonkinlaista surua siitä, etten ehkä tule koskaan elämässäni sellaista kokemaan. Vaikka hyvinä hetkinä nautin siitä, että on omaa aikaa ja tilaa. Tällaista mietintää ei ehkä tarvitsisi käydä, jos olisi joskus saanut kokemusta yhdessä asumisesta.

Vierailija
14/24 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään tapailua ole, vaan ihan kunnon seurustelua ja sitoutumista, vaikka omat kodit onkin. Varmasti joillakin on vain sitä tapailua. Itselläni on vakaa ja hyvin sitoutunut suhde jo kymmenettä vuotta, vaikka eri osoitteissa asummekin.

Vierailija
15/24 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asialla on toinenkin puoli. Olen itse elänyt suurimman osan aikuisvuosistani ilman parisuhdetta ja nyt viitisen vuotta suhteessa, jossa emme asu yhdessä. Se toimii sinänsä hyvin, mutta välillä en voi olla miettimättä, että menetänkö jotain, kun en ole koskaan asunut kumppanin kanssa. Ja tunnen jonkinlaista surua siitä, etten ehkä tule koskaan elämässäni sellaista kokemaan. Vaikka hyvinä hetkinä nautin siitä, että on omaa aikaa ja tilaa. Tällaista mietintää ei ehkä tarvitsisi käydä, jos olisi joskus saanut kokemusta yhdessä asumisesta.

Mikä estää asumasta vaikka viikkoja tai kuukausiakin toisen asunnossa tai vaikka vaihdellen? Työssäkäyntimatkat?

Vierailija
16/24 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä ratkaisu. Minä en ainakaan muuta enää kenenkään luokse. Eikä minun kämppääni muuta kukaan.

Eikä siihen kannata odottaa jotain 50v juhlia.

Vierailija
17/24 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on toiminut jo parikymmentä vuotta. Kumpikin ylläpitää omaa asuntoaan, ja huolehtii käytännön asioista. Vuorotellen sitten vietämme aikaa jomman kumman luona. Etenkin korona-aikana tämä oli ihanaa vaihtelua, kun kaikki muut reissut olivat pannassa. Ehkä eläkkeellä muutamme yhteen. Tai sitten ei, saa nähdä.

Vierailija
18/24 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin se sopii ja joillekin ei sovi. Ikä ei vaikuta.

Vierailija
19/24 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kantasormukset sormissa ja kurttuset ihot. Kirjoja 20000 vähintään ja jalopuusta kaikki kalusteet.

Kokolattiamatot ja rahaa tilillä useita satoja tuhansia ja iso työeläke pöhähtää tilille kerran kuussa.

Seksiä ei ole, mutta silloin tällöin käydään yhdessä voisarvilla lähikorttelin katukahvilassa.

Vierailija
20/24 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa semitolkullinen syy muuttaa yhteen olisi yhteisten lasten kasvatus. Mutta senkin projektin mielekkyys on näin jälkiviisaana vähän niin ja näin.

Jos olisin kaksikymppinen siellä ensimmäisessä kaksiossani, näillä vanhemman ihmisen tiedoilla, niin en olisi muuttanut yhteen kenenkään kanssa sitä ensimmäistäkään kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä