Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniällä on tapana purkautua aina perhejuhlissa eli väärällä hetkellä. Suustaan pääsee sammakoita, joita muut sitten

Vierailija
23.08.2023 |

nielevät ja ovat hiljaa. Valitettavasti anoppi on samanlainen, joten voitte kuvitella, kun nämä kaksi ovat vauhdissa perhejuhlissa. Minä punastelen ja olen hiljaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien pitää pitää äitiensä puolta. Akat voi vaihtaa, äitiä ei.

Vierailija
2/12 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkautua...niellä...uuuhhh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhehullu vauhdissa. Yleensä satuilet miehen suvusta, jonka asioihin sekaannut.

Vierailija
4/12 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä, olen appiukko. En satuile yhtään mitään. Olen jo sentään yli 70-vuotias.

Vierailija
5/12 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikien pitää pitää äitiensä puolta. Akat voi vaihtaa, äitiä ei.

Kun sen akan kanssa pitäis jaksaa viettää koko loppuelämä. Äidin kanssa useimmiten ei.

Vierailija
6/12 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että joku sentään sanoo asiat niinkuin ne on. En jaksa ainaista hymistelyä ja hyssyttelyä.

Vierailija
7/12 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä mun mielestä väärin tollasessa tilanteessa ruveta purkauteleen. Vaikuttaa tunnelmaan ihan negatiivisesti.

Taitaa olla heillä vaan tollanen paha tapa. Voiskos oppia paranteleen tapojansa?

Vierailija
8/12 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sovitte hyvistä käytöstavoista molemmin puolin jo ennen juhlaa tai sitten muutatte juhlajärjestyksessä jotain, ettei tällaisille ole aikaa: musiikkia, muuta ohjelmaa, ko. henkilöille muuta tekemistä jne. Ettekä provosoi toisianne. Voitte myös pyytää jonkun juhlajärjestäjän "luennoimaan" eli kertomaan, miten juhlatunnelma syntyy ja miten sitä pidetään yllä, niin että kaikki, siis kaikki viihtyvät. Ulkopuolisen puhe tehoaa aina paremmin kuin kotiväen. Oletteko antaneet heille tässä liikaa tilaa järjestää show. Jos välit ovat hyvin hankalat, pitänee harkita muitakin ratkaisuja. Paljonko keskustelette rauhallisesti ja lempeästi, yrittäen ymmärtää toista osapuolta, pareittain, anopit keskenään, miniä ja anoppi  jne. Mikä perhekuvioissa niin harmittaa ja mitä muutoksia voitte tehdä, että purkautumisten tarve vähenee.

Vierailija
9/12 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa asiat kuntoon ettei perheenäidin tarvitse ottaa kantaa silloin kun on kuulijoita.

Vierailija
10/12 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli mukava ex-anoppi ja nykyinenkin on aina minun puolellani.

Jos minulla olisi ikävä anoppi niin en menisi perhejuhliin. Aina voi tulla sairaus tai työvuoro.

Vierailija
11/12 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhehullulla viinapullo auennut perjantain kunniaksi, koska ainahan voi juhlia perjantaita.

Vierailija
12/12 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voisi ehkä tehdä niin, että vähän ulkopuolisemmat eli aviomies ja juhlan nuorenparin isä tai muu tehtävään sopiva, kaikkien hyväksymä mies, joka on tunnettu rauhallisuudestaan ja tasapuolisuudestaan toimii eräänlaisena juhlan puheenjohtajana: "Ja sitten seuraavaksi...". Eli johtaa seremoniaa alusta loppuun. Silloinhan on mahdollista poistaa tunnetut ja liiat häiritsevät puheenvuorot ja esiintymiset. Alkuun on varmaan hyvä rajata vapaata seurustelua hieman lyhyemmäksi ja ilmoittaa perhejuhlan päättymisaika jo kutsussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi