Löytyykö jo suppilovahveroita?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä.
Missä päin Suomea olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä.
Missä päin Suomea olet?
Sodankylässä.
Löytyy myös hirvikärpäsiä, valitettavasti.😬
Kuopion korkeudelta löytyy, mutta tosi pieniä ovat vielä.
Löytyy, mutta pieniä. Tän viikon sateiden jälkeen varmaan enemmän. Ostin teinille uuden sieniveitsen, niin pääsee taas sieneen.
Varsinais-Suomessa näkyy tatteja ja kanttarelleja muttei suppiksia vielä ole silmiin osunut.
Kuukauden voi vielä odotella ihan huoletta.
Helsingistä ei löydy, on ollut niin kuivaa.
Ehkä jostain kosteikolta voisi löytyä
Kertokaa nyt miten niitä oikein löytyy ja minkälaisesta mettästä ja paikasta? Länsi-Suomessa olen joten en teidän suppisapajilla vaikuta. En vaan osaa niitä löytää itsekseni. Kiitos tiedosta jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt miten niitä oikein löytyy ja minkälaisesta mettästä ja paikasta? Länsi-Suomessa olen joten en teidän suppisapajilla vaikuta. En vaan osaa niitä löytää itsekseni. Kiitos tiedosta jo etukäteen.
Lisään vielä, että erotan sen kyllä muista sienistä.
Keski-Suomesta löytyi jo! Tatteja taas ei ole tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuusimetsästä, sammaleisesta metsänpohjasta, mieluummin vanhaa metsää.
Hyi olkoon sieniä, kuka muka haluaa syödä sitkeitä limapaloja. Saattavat vielä olla myrkyllisiäkin. Jättäkää suosiolla sienet metsään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusimetsästä, sammaleisesta metsänpohjasta, mieluummin vanhaa metsää.
Kiitos, jospa vuosikausien jälkeen yrittäisi sitten löytää. Joka syksy alkaa tekemään mieli kaali-suppilovahveropiirakkaa ja suppiskastiketta.
Löytyi tänään vähän suppiksia ja sitä enemmän kantarelleja.
Ihme kyllä ei yhtään hirvikärpästä tällä reissulla!
Ap, Etelä-Karjala
Ei vielä.