Olisiko järjetöntä mikäli irtisanoisin asuntoni ja lähtisin kiertelemään keikkahommissa pitkin Suomea?
Minusta se ajatuksena on hauska ja kokeilunarvoinen.
Asumiseen minulla tässä meneekin kuluja enkä edes erityisemmin pidä tästä paikasta missä asun.
Menen vain töihin, palaan takaisin ja lepään. Tasaista harmaata arkea.
Olen tuore sinkku ja lapseton. Aika nuori vielä ja ystävät jääneet ajan saatossa matkan varrelle.
Olen miettinyt, jos irtisanoisin itseni, olisin käytännössä asunnoton.
Lähtisin keikkailemaan (keikkatöitä on valtavasti esimerkiksi Lapin suunnalla) ja sitten tekisin aina muutaman viikon/kuukauden kohteessa ja matkustaisin seuraavaan paikkaan.
Mitä olen katsellut, moni tarjoaa asuntoa työpätkän ajaksi. Jos töitä ei ole niin voisin ottaa edullisen Airbnb-asunnon hetkeksi käyttöön.
Palkkaus on hyvä eikä sido kuin vain otettuihin työtunteihin.
Olen lähihoitaja.
Olisiko tämä nurinkurinen päätös? Tiedä sitten minne jään ja aina voi palata takaisin.
Kommentit (8)
Kuulostaa hauskalta ajatukselta. Samalla näkee eri paikkoja, jos joku vaikka sitten "tuntuu kodilta", niin voikin jäädä sinne. Varmasti hyvä, jos on säästöjä tai on valmis tekemään muitakin kuin vain oman alan töitä.
En tiedä, kuinka pitkäksi aikaa pitää tehdä työsopimus, mutta ainakin Attendo etsi Lappiin lähihoitajia 10 000€ ylimääräisellä bonuksella.
Hitsi, miten hieno idea! Toteuta ehdottomasti, kun sinulla ei ole mitään pidäkkeitä minnekään. Eipähän tarvitse vanhana harmitella, että olisinpa uskaltanut.
Täydellinen tilaisuus kokea tuollainen elämänvaihe. Jos yhtään houkuttelee, niin menoksi!
Kiitos kannustuksista!
Täytyy nyt katsoa, että miten tämän toteuttaisi.
Pitää katsoa joku todella halpa asunto kyllä, että saan muutaman huonekalun ja vaatteeni yms talteen reissaamisen ajaksi. Kun mietin, niin ehkä asunnottomana oleminen ei sovi juuri näiden tavaroiden vuoksi ja en tiedä haluanko pelkkää varastoa käyttöön. Jos löydän jonkun pienen luukun niin sinne vaan tavarat ja reissun päälle. Voin välillä käydä kotikonnuillakin yöpymässä sitten jos sellaiseen tulee tarve.
-ap
Tätäkään ei ole tarkoitus jatkaa kuin vuoden korkeintaan. Kokemuksena voisi olla kiinnostava.
-ap