nimiehdotuksia pojalle ja tytölle! :)
Minäkin kaipaisin nimiapua. Suomalais-Afrikkalais-Amerikkalaiselle lapselle. (isä afrikkalais-amerikkalainen kristitty ja äiti suomalainen kristitty) Suomessa asutaan mielellään etunimi jokin kansainvälinen taikka amerikkalainen josta saa hyvin myös suomalaisen kuten Jeremiah ja toinen ja kolmas afrikkalaisnimiä.
Kommentit (7)
suomalaista nimeä. Lapsenne voi päästä astetta helpommalla, jos asutte suomessa. Eli nuo aiemman kirjoittajan suomessakin yleiset nimet ovat loistavia !
Tytölle Sara, Anna, Maria, Laura, Nora, Rebekka/Rebecca, Emily, Isabel/Isabella, Melissa...Joku sellainen nimi, joka sopisi ihan sellaisenaan sekä Suomeen että Yhdysvaltoihin.
Itse olimme kansallisuuksilta samassa tilanteessa:) Tytölle keksimme nimen (synnytystä edellisenä yönä), pojalle meillä ei olisi vieläkään nimeä;)
Musta nimen ei tarvitse olla ehdottomasti suomalainen kunhan sen voi sanoa suhtis helposti myös suomalaisittain, esim.
Anais
Ada
Alma (tarkoittaa muuten espanjaksi sielua jonkin lähteen mukaan)
Andrea
Tanya/Tonya
Neema, Neemah
Alisa, Alicia, Alisha
Sade (ihan hauska suomeksikin jos kerran meri ja suvi ja tuulikin on nimiä)
Robin
Julia
Kathy/Katie/Katy
Amanda
Adelina
Natalia
Ben
Tobi
Noa/Noah
Lucas/Lukas
Elliot
Tom/Tommy
Andreas
Ron (helppo suomalaisittain Roni;)
Victor/Viktor
Robert
Noel
Tässä jotain ideoita, osa ehkä vähemmän käytettyjä. Mä olen huomannut et jostain syystä noi " spanish" nimet sointuu mun korvaan, kaunein pojan nimi, jonka olen kuullut on jostain syystä Nashua (yhden perulais-meksikolaisen ystäväni pojan nimi).
Oletteko muut huomanneet, että jonkun tietyn maalaiset/tyyppiset nimet kuulostaa teistä näteiltä (siis suomalaisten nimien ulkopuolella)?
Kivoja nimiä ehdottelit. Mun mielestä tuo Nashua oli kanssa ihana! Minäkin tykkään espanjalaisista nimistä kovasti! :) Tytölle olen ajatellut Anitaa joka on myös espanjalainen nimi! Mutta muut nimet hakusessa, ehkä Daniela/Jasmin/Mimosa toiseksi. Pojalle Daniel tai Benjamin toiseksi Milo
Toi Milo kuulostaa kivalta ja Mimosa kans:)
Taidan pistää ne itselle talteen jos vaikka joskus tarvitsisi;)
Muuten, kannattaa pitää tytönnimessä sellainen mielessä et ainakin kun kysyin anopilta (miehet ei yleensäkään ole niin tapojen mestareita) et onks niillä joku tietty tapa nimenannossa tms, ni se sanoi et jos se on tyttö, olis kohteliasta antaa joku isoäidin (eli anopin tässä tapauksessa) nimi joksikin nimeksi. Me annettiin 3. nimeksi. Ei varmasti olisi ollut pakko mut hyvä et tuli tehtyä jos näin toivottiin:) Ehkä jotain samaa pojillakin?
t: eräs jonka tyttären kolmas nimi nyt sitten on Princess...;)
Jonas, Jonathan, Henry, Axel, Alex, Max, Elias, Peter, Joel, Leo
Ella, Elle, Anne, Anna, Lisa, Sara, Hanna(h), Katarina, Marina, Tina, Emma, Maya, Mina, Maria