Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä teette ulkoillessa 8kk kanssa?

19.12.2006 |

uusia ulottuvuuksia ulkoiluun kaivataan ihan omaksi iloksi ja tietysti lapsenkin. junat ja bussit ja puistot ja pensaat on käyty tutkimassa niin moneen otteeseen, että itse kaipaisi jotain vaihtelua tuohon ulkoiluun. varsinkin talvipakkaset hirvittää kun ulkona on seisoskeltava.

tuntuu että sitten kun itse osaa kävellä hieman on tekemistäkin taas vaikka millä mitalla, mutta nyt kun saa kannella tai mennään vaan vaunuissa, niin jokapäiväiseen ainakin tunnin mittaiseen ulkoiluun tarvitsisi uutta sisältöä.

vinkkejä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donald Trumpin sanoin " keep it simple" pätee aika moneen asiaan kotiäidinkin elämässä. Meillä 8kk vauva on mukana rattaissa kun isompien lasten kanssa ollaan ulkona. Joko nukkuu päikkäreitään tai sitten seuraa muuten maisemia. Vauva nukkuu muutenkin kaikki päikkärit ulkona, vaikka muut olisivatkin sisällä. onhan se kiva jos jaksaa näyttää vauvalle kaikkia maailman ihmeitä ulkona, mutta itse henk.koht. en aio ulkona seisoskella vauvan ulkoilun takia. Lenkille otan yleensä vaunut mukaan jos yksin lähden, muuten vauva seuraa mukana rattaissa kun viedään tai haetaa isompia hoidosta tmv.

Eli ei mielestäni tuon ikäisen ulkoilusta kannata tehdä ongelmaa itselleen, niitä ongelmia kun tulee ihan muutenkin kun lapsi kasvaa, believe me! :-))

Vierailija
2/7 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nukkui päikkärit ulkona saa siinä raitista ilmaa jo aika paljon päivän aikana. Ja kulkee vaunuissa mukana kauppaan ja minne nyt ikänä meneekin. On tietenkin kiva jos jaksaa, mutta tuntuu hieman turhalta ulkoiluttaa tuntia päivässä tuon ikäistä jos se ei äidistäkään niin hauskaa ole. Jos itse nauttii niin mikäs siinä, mutten usko lapsen sitä vielä tarvitsevan.

Tipy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen oli n. 9 kk, kun alettiin lumen sulaessa käydä päivittäin leikkipuistossa. Poika tykkäsi kontata ympäri puistoa ja keinua vauvakeinussa. Musta oli myös kiva käydä puistossa, eikä aina vaan kävelyllä, kaupungilla tms.

Kuopus on nyt 10 kk ja on tietenkin alusta asti ollut meidän kanssa puistossa. Yleensä nukkuu siellä ekat päiväunensa, mutta loppukesästä (tai syksyä se taisi kalenterin mukaan olla) oli sellaisessa rytmissä, että oli osan aikaa puistossa hereillä, eikä todellakaan jaksanut rattaissa istua ja katsoa. Niinpä istui hiekkalaatikolla ja vauvakeinussa ja ikää oli n. 7 kk. Sen jälkeen on taas pääasiassa nukkunut puistossa, mutta silloin kun on hereillä, niin otan maahan möyrimään. Tykkää edelleen myös keinua ja olla äidin kanssa sellaisissa keinuvissa hevosissa ja norsuissa. Pallon perässä konttaa ihan innoissaan. Liukumäestä myös joskus " lasketan" (eli pidän tytöstä kiinni ja liutan häntä mäkeä pitkin). Helpompaa tietenkin ois, jos vauva jaksaisi olla aina rattaissaan, mutta ei meidän kumpikaan lapsi ole tässä iässä rattaissa paikoillaan viihtynyt.

Vierailija
4/7 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen nukkui tuon ikäisenä kahdet päikkärit ulkona ja kaupassa kävin hänen kanssa. Nyt kuopus 8kk ja meidän ulkoilut on esikoisen kerhoon vienti ja haku (rattailla) ja samalla reissulla käydään puistossa paluumatkalla, jolloin esikoinen ulkoilee. Mä en ota tuon ikäistä mielelläni pois rattaista, sillä pukeminen pitäisi miettiä tosi tarkkaan. Rattaissa kun on tosi lämmin ja lumihangessa etenkin jos on viimaa on tosi kylmä.

Vierailija
5/7 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esikoisen kanssa enkä myöskään tämän kakkosen. Vaunuissa ovat nukkuneet molemmat päikkärinsä ja lisäksi joskus tehty jotain kävelylenkkejä. 10-kuisen vein keväällä puistoon keinumaan ja istuskelemaan hiekkalaatikolle. Siinä hän istui kuin tatti ämpärinsä vieressä ja kuunteli autojen ääniä :) Toki lapsia on erilaisia, mutta meillä mennyt näin. Enkä ota paineita ainakaan siitä. Monesta muusta asiasta kyllä...

Vierailija
6/7 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis ota asiasta mitään paineita, halusin vain kuulla mitä muut tekevät, mutta useammat eivät ilmeisesti päivittäin ulkoile. itse tulen hulluksi sisällä ellen käy ulkona (paitsi todella huonolla säällä). vauva nukkuu lisäksi parvekkeella yhdet päiväunet, mutta on myös mukava viedä hänet hereillä ulos.

olen käynyt toki kaupoissa ja kävelyllä jnejne. mutta alkaa poika olla siinä iässä ettei jaksa vaunuissa vaan istuskella ja katsoa maisemia vaan pitäisi päästä itse kokeilemaan kaikkea. ja koen että haluan hänelle myös maailmaa esitellä, ensimmäinen kun kyseessä on, niinkuin joku asiasta huomautti, ja aikaa moiseen hömpötykseen riittää kun ei ole muita lapsia aikaa jakamassa. kotona en jaksa kököttää.

ulkoilu luo päivään rytmiä ja muutakin nähtävää kun kaksiomme sisätilat;) käydään kyllä vauvajumpassa ja kavereiden luona kylässä jne. mutta taidan olla itse semmoista sorttia joka tarvitsee tekemistä päiväänsä, ei vauva vielä niinkään ihmeempiä kaipaa, sen tiedän, mutta jaksan itse paremmin.

mutta pitää vaan itse keksiä jotain pientä nähtävää ja puuhasteltavaa ulkosalla, niinkun sanoin, eihän vauva vielä kummosia tekemisiä vaadi. harmi kun ovat kiikut jo vieneet lähipuistoista talven takia pois! hyvin voisi vielä näillä säillä kiikkua!

Vierailija
7/7 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös sellanen, että pidän sitä päivittäistä ulkoilua tärkeänä. Pari-kolme kertaa päivässä ulkoillaan. Kesällä poikani oli tuon ikäinen, ja silloin oltiin paljon puistossa. Nyt lähinnä käydään kävelyillä ja puistossa vähän vähemmän näiden ihanien kelien ansiosta :S Mutta ei siis kummempia tekemisehdotuksia ole...aika perusjuttuja vaan.