Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelisitko mieluummin Jyväskylän avoimessa yliopistossa vai Itä-Suomen avoimessa yliopistossa?

Vierailija
20.08.2023 |

Miksi?
Terveystiedon perusopintoja ajattelin opiskella ja molemmissa 1 op maksaa 15 euroa. Nyt pitäisi valita jompikumpi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on kiva paikka.

Vierailija
2/21 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorittaisin ne etäopintoina.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata muuta kuin että erittäin positiiviset kokemukset UEF:sta. Jkl varmasti ihan yhtä hyvä. Valitsisin varmaan kurssivalikoiman ja kurssien sisältöjen perusteella, mikäli Jkl:ssäkin onnistuu kaikki etänä.

Vierailija
4/21 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomessa. Ihan vain siksi että valmistuin sieltä maisteriksi!

Vierailija
5/21 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut molemmissa etänä yhtä aikaa muutama vuosi sitten. Kaksi 25 op opintokokonaisuutta JyU:ssa ja yhden 25 op Itä-Suomen yo:ssa. Oppimisympäristöt olivat myös erit silloin toisessa Moodle ja toisessa joku muu, en jaksa tarkistaa.

Muistaakseni Itä-Suomessa tuli vain hyväksytty/hylätty, JyU:ssa arvosanat. JyU:ssa paremmin palautetta.

Ehkä valitsisin JyU:n.

Vierailija
6/21 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JYUn avoin on erinomainen. Olen suorittanut itse noin 80 op:ta sen kautta, kylläkin eri tieteenalalta.

Vierailija
7/21 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut molemmissa etänä yhtä aikaa muutama vuosi sitten. Kaksi 25 op opintokokonaisuutta JyU:ssa ja yhden 25 op Itä-Suomen yo:ssa. Oppimisympäristöt olivat myös erit silloin toisessa Moodle ja toisessa joku muu, en jaksa tarkistaa.

Muistaakseni Itä-Suomessa tuli vain hyväksytty/hylätty, JyU:ssa arvosanat. JyU:ssa paremmin palautetta.

Utelaisuudest amitä teet nyt. - Oletko saanut mahd. kaikista suorittamistasi opinnoista myöhemmin hyväksilukuja e. korvattua mahd. osan tutkintoon johtavista opinnoista?

Vierailija
8/21 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksköhän tätä on alapeukutettu?

Vierailija
9/21 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Utelaisuudest amitä teet nyt. - Oletko saanut mahd. kaikista suorittamistasi opinnoista myöhemmin hyväksilukuja e. korvattua mahd. osan tutkintoon johtavista opinnoista?

En, vaan minulla oli jo ennestään korkeakoulututkinto ja nuo olivat lähinnä itselleni täydennyskoulutusta.

Vierailija
10/21 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

UEF:ssa ei tosiaan kaikilla aloilla saa numeerisia arvosanoja, mutta niistäkin kursseista sain kyllä hyvät, kirjalliset palautteet.

Vierailija
11/21 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomessa opintojen pääpaino on yhteiskunnallinen, sosiaalinen, kun taas Jyväskylässä enemmän liikuntatieteellistä sisältöä. Olen itse opiskellut Itä-Suomen yliopistossa terveystiedon aineopen pätevyyden ja mielestäni pääsin paljon helpommalla kuin kaverini joka teki opinnot Jyväskylään.

Vierailija
12/21 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyu avoimessa on pääasiassa erittäin hyvää opetusta, joka on linjassa varsinaisen yo-puolen opetuksen kanssa. Henkilöstöä kiertää yliopistosta toiseen Suomessa, joten oma näkemykseni on, että yliopistojen väliset erot eivät mm. tästä johtuen ole erityisen radikaaleja.

Vierailija
13/21 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkoa edelliseen... Arvosanat tuli kyllä kursseista ja kirjallista palautetta myös monilta opettajilta.

Vierailija
14/21 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan

Painojako? Mitä tekemistä sillä on yliopiston kanssa

Vierailija
15/21 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiiko joku valaista tarkemmin miksi ei ole tykännyt jommasta kummasta paiaksta

Kiitos jos joku viittii kertoa lisää kokemuksia. - Toki muiden paikkojen avoiment kiinnostaa mut nämä erityisesti koska haluaisi jompaan kumpaan vielä joskus päästä tutkinto opiskelijaksi. - Myös Oulu ja Vaasa kiinostaa..

Vierailija
16/21 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on terveystiede eikä terveystieto.

Vierailija
17/21 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan

Painojako? Mitä tekemistä sillä on yliopiston kanssa

Vierailija
18/21 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se avoin yliopisto ilman kattoa että on helppo rakentaa vieläkin korkeampi koulu jatkossa?

Vierailija
19/21 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 16:

Se on nimellä terveystieto jokaisessa yliopiston oppaasssa, ei terveystiede. Kannattaa olla itse varma ja tarkistaa ennen kuin huutelee toisten virheistä.

Vierailija
20/21 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin Itä-Suomen yliopiston avoimessa urheiluravitsemuksen perusopinnot (30op) ja olin kyllä opetukseen todella tyytyväinen! Opintojaksot oli hyvin laadittu ja opetus tasokasta sekä innostavaa. Tämän kokemuksen perusteella voin siis suositella Itä-Suomen yliopistoa. Muiden yliopistojen avoimista ei ole kokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän