Opiskelisitko mieluummin Jyväskylän avoimessa yliopistossa vai Itä-Suomen avoimessa yliopistossa?
Miksi?
Terveystiedon perusopintoja ajattelin opiskella ja molemmissa 1 op maksaa 15 euroa. Nyt pitäisi valita jompikumpi.
Kommentit (21)
En osaa vastata muuta kuin että erittäin positiiviset kokemukset UEF:sta. Jkl varmasti ihan yhtä hyvä. Valitsisin varmaan kurssivalikoiman ja kurssien sisältöjen perusteella, mikäli Jkl:ssäkin onnistuu kaikki etänä.
Itä-Suomessa. Ihan vain siksi että valmistuin sieltä maisteriksi!
Olen opiskellut molemmissa etänä yhtä aikaa muutama vuosi sitten. Kaksi 25 op opintokokonaisuutta JyU:ssa ja yhden 25 op Itä-Suomen yo:ssa. Oppimisympäristöt olivat myös erit silloin toisessa Moodle ja toisessa joku muu, en jaksa tarkistaa.
Muistaakseni Itä-Suomessa tuli vain hyväksytty/hylätty, JyU:ssa arvosanat. JyU:ssa paremmin palautetta.
Ehkä valitsisin JyU:n.
JYUn avoin on erinomainen. Olen suorittanut itse noin 80 op:ta sen kautta, kylläkin eri tieteenalalta.
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut molemmissa etänä yhtä aikaa muutama vuosi sitten. Kaksi 25 op opintokokonaisuutta JyU:ssa ja yhden 25 op Itä-Suomen yo:ssa. Oppimisympäristöt olivat myös erit silloin toisessa Moodle ja toisessa joku muu, en jaksa tarkistaa.
Muistaakseni Itä-Suomessa tuli vain hyväksytty/hylätty, JyU:ssa arvosanat. JyU:ssa paremmin palautetta.
Utelaisuudest amitä teet nyt. - Oletko saanut mahd. kaikista suorittamistasi opinnoista myöhemmin hyväksilukuja e. korvattua mahd. osan tutkintoon johtavista opinnoista?
Vierailija kirjoitti:
Miksköhän tätä on alapeukutettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Utelaisuudest amitä teet nyt. - Oletko saanut mahd. kaikista suorittamistasi opinnoista myöhemmin hyväksilukuja e. korvattua mahd. osan tutkintoon johtavista opinnoista?
En, vaan minulla oli jo ennestään korkeakoulututkinto ja nuo olivat lähinnä itselleni täydennyskoulutusta.
UEF:ssa ei tosiaan kaikilla aloilla saa numeerisia arvosanoja, mutta niistäkin kursseista sain kyllä hyvät, kirjalliset palautteet.
Itä-Suomessa opintojen pääpaino on yhteiskunnallinen, sosiaalinen, kun taas Jyväskylässä enemmän liikuntatieteellistä sisältöä. Olen itse opiskellut Itä-Suomen yliopistossa terveystiedon aineopen pätevyyden ja mielestäni pääsin paljon helpommalla kuin kaverini joka teki opinnot Jyväskylään.
Jyu avoimessa on pääasiassa erittäin hyvää opetusta, joka on linjassa varsinaisen yo-puolen opetuksen kanssa. Henkilöstöä kiertää yliopistosta toiseen Suomessa, joten oma näkemykseni on, että yliopistojen väliset erot eivät mm. tästä johtuen ole erityisen radikaaleja.
Ja jatkoa edelliseen... Arvosanat tuli kyllä kursseista ja kirjallista palautetta myös monilta opettajilta.
Vierailija kirjoitti:
Nostan
Painojako? Mitä tekemistä sillä on yliopiston kanssa
Voisiiko joku valaista tarkemmin miksi ei ole tykännyt jommasta kummasta paiaksta
Kiitos jos joku viittii kertoa lisää kokemuksia. - Toki muiden paikkojen avoiment kiinnostaa mut nämä erityisesti koska haluaisi jompaan kumpaan vielä joskus päästä tutkinto opiskelijaksi. - Myös Oulu ja Vaasa kiinostaa..
Se on terveystiede eikä terveystieto.
Vierailija kirjoitti:
Nostan
Painojako? Mitä tekemistä sillä on yliopiston kanssa
Onko se avoin yliopisto ilman kattoa että on helppo rakentaa vieläkin korkeampi koulu jatkossa?
Numero 16:
Se on nimellä terveystieto jokaisessa yliopiston oppaasssa, ei terveystiede. Kannattaa olla itse varma ja tarkistaa ennen kuin huutelee toisten virheistä.
Opiskelin Itä-Suomen yliopiston avoimessa urheiluravitsemuksen perusopinnot (30op) ja olin kyllä opetukseen todella tyytyväinen! Opintojaksot oli hyvin laadittu ja opetus tasokasta sekä innostavaa. Tämän kokemuksen perusteella voin siis suositella Itä-Suomen yliopistoa. Muiden yliopistojen avoimista ei ole kokemusta.
Jyväskylä on kiva paikka.