Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se on jouluviikko SYYSKEIJUT! :)

19.12.2006 |

Viime viikon pino löytynee täältä, kai, teen tän ihan eka kertaa :D

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9051613&p=2&tmode=1&smode…

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kaikilla keijuilla kiireitä jouluaskareiden parissa? Itsekin kovasti touhunnut ja eipä ole tainnut koskaan olla näin valmista hyvissä ajoin enen joulua! Lahjat ostettu ja paketoitu ja siivoukset hyvällä mallillaan! Kotiäitiys taitaisi olla miun juttu, jos se olisi rahallisesti mahdollista.

Ainut asia, mikä miuta kovasti harmittaa, on tuo lumettomuus. Jotenkii kamalaa, kun Lukan eka joulu on " musta" , ihan kun hän itse jotakin sen päälle vielä ymmärtäisi... On tää muuten ihan ensimmäinen " musta" joulu miunkin 28-, kohta 29-vuotisen elämäni taipaleella... Siksipä ehkä oonkii niin sitä joulua sitten tänne sisälle laittanutkin, verhojen, liinojen, valojen, koristeiden jne. muodossa, et tuntuisi edes vähän joululle!

Meidän pikkumiehellä oli perjantaina neuvola, ja muhkeat mitat olivat: paino 7330g ja pituus 63cm. Ei siis enää ihan pieni vauva täällä! Rokotus meni itkuitta ja ei tullut oireita, ehkä pikkasen narisko illalla.

Mut nyt esikko kotiin koulusta ja pipareiden paistoon!

Niina ja Luka

Vierailija
2/8 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduttiin Teneriffalta viikonloppuna ja reissu meni aivan loistavasti! Mennessä tosin Onni itki lentokoneessa aika paljon, ensin ihan silkkaa väsymystään nousun ajan ja sen jälkeen noin 30min ennenkuin nukahti syliini (ressukka tottonut nukahtamaan vain vaununkoppaan tai sänkyynsä) ja lasketuessa varmaan myös korvakipua. Takaisin tullessa onneksi nukkui kantoliinassa jo koneeseen mentäessä eli nukkui myös nousun ajan ja oli herätessään tyytyväinen, nauravainen oma itsensä lennon ajan ja nukahti taas isin syliin ennen laskua, nukkui laskun ajan eikä itkenyt. Lento oli ihan unelma ihana :) Teneriffalla elo sujui oikein loistavasti, toki lasten tahtiin, olimme paljon oltiin altailla ja rannallakin muutamaan kertaan, vuokrasimme myös auton että päästiin saarta ja tulivuorta katsomaan. Oli juuri sopivan lämmintä +22-25C ja lähes joka päivä paistoi aurinko, loppulomasta oli tosin voimakas mutta lämmin etelätuuli riesana, lennättämässä lippikset päästä. Parasta koko lomassa oli auringonvalo, joka piristi kovasti ja toki se yhdessä olo perheen kanssa. Meillä oli minun vanhemmat mukana vastassa eli lähes täyspalvelu kun laitotivat meille aamiaisen aina valmiiksi ja leikittivät isompia lapsia :) Onni oli oikein mallikelpoinen matkaseuralainen, tosin eleli Suomen aikaan ja kävi illalla nukkumaan jo klo 19, alkuun heräsi aamuisin ennen kuutta, muttaloppulomasta vasta kahdeksalta.

Minä en ole tänä vuonna joulua touhunnut tavalliseen tapaan, osin koska oltiin matkalla tässä joulun alla. Jouluverhot ja valot laitoin ikkunoihin jo ennen reissua, nyt on lähinnä lahjoja tullut ostettua ja yritän vähän joulusiivoustakin saada aikaan. Kuusta emme tänä vuonna laita ja jouluruoat jää minimiin. Menemme aatoksi vanhempien luokse, jonne tulee pukki ja äitini laittaa onneksi kaikki perinteiset jouluruoat, jospa se olisi siinä. Toisaalta omatunto soimaa kun isommat odottaa joulua, mutta olen niin kovin väsynyt ollut viime päivät ettei vaan jaksa... ensi vuonna sitten paremmalla menestyksellä.

KÄÄNTYMINEN mahaltaan selälleen onnistuu, mutta sehän on enemmän painovoiman aikaan saamaa kuin omien lihasten. Melkein Onni kääntyy jo selältäänkin mahalle, yritys on hyvä mutta loppurutistus puuttuu. Liian usein tulee laitettua sitteriin kun siinähän ppoika näkee muita paremmin ja viihtyy siksi hyvin.

TÖIHINPALUUG: emme jaa miehen kanssa vanhempainvapaata, meille sopii tämä perinteinen malli parhaiten eli äiti kotona, isä töissä :) Hoitovapaalle jään minä kesällä ja olen varmaan kotona kunnes Onni on 2v. Ollaan puheltu, että mies voisi tällä kertaa pitää osan hoitovapaasta eli jäisi vielä muutaksi kuukadeksi kotiin sitten kun minä palaan työelämään. En tosin tiedä onko se oikeasti meille mahdollista taloudellisesti, kun minulla on niin paljon kehnompi palkka kuin miehellä.

PELIKAANI olipa teillä ikäviä uutisia. Toivotaan, että seuraavassa kontrollissa Kertun sydämen reiät olisi umpeutuneet tai ainakin alkaneet pienentyä. Ikävää, jos joutuu leikkaukseen mutta onhan sekin toki vauvan parhaaksi. Kaikkea hyvää teille!

MINUSJKA hyvä alku tosiaan ne verikokeet. Ja eihän sitä tiedä vaikka jo niistä löytyy alustavia viitteitä, meillä toisen lapsen allergiat näkyi jo verikokeissa ja myös priceissä, kun esikoisella ei kummassakaan mitään, vain altistuksella löytyi mm maitoallergia.

VUOTAVAT VAIPAT meillä on tähän mennessä Liberot sopiineet hyvin, Pampersit vuotaneet reunoista mutta nyt ihan yhtäkkiä on Liberoista tullut ohivuotoja. Yritän reipastua ja käyttää päivällä kestoja, mutta karu totuus on että hukun muutenkin pyykkivuoren alle eikä aika riitä pesemään muutenkaan kaikkea, joten en voi kestoilla vaikka niistä tulisikin vähemmän vuotoja... pitää kai ostaa kokeeksi jotain muita kertiksiä. Kokona meillä on Midi 5-8kg ja Onni painaa kai noin 6-6,5kg mutta tuolla Teneriffan matkalla kehitti itselleen aikamoiset makkarareidet eli varmaan siksi ei tuo kapean pepun vaippa enää mallaa :)

Mayella ja Onni 2kk3vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siinäpä kuvausta meidän jouluvalmisteluista,hahhah. Olen mie jo paikkoja laitellu, mutta mikä lie kun ei koti pysy siistinä?? Tontut on ikkunoissa ja valoja ja lahjat piilossa ja paketoituina, mutta tuntuu että joka päivä sais siivota!Taidan siivota aaton aattona kunnolla, jospa se vielä aattona näkys...Eipä kyllä paljon tunnu joululta, on vaikea sisäistää että aattoon on enää 4 yötä..

Joulukiireet on taineet keijut viedä ihan kokonaan kun pinokin oli pudonnu kolmannelle sivulle jo! Ihanaa,tunnelmallista, rauhallista ja rentouttavaa joulua KAIKILLE, mikäli en eksy palstailemaan enää ennen pyhiä.

KÄÄNTYMINEN: on vielä harjoittelun alla, ihan pienestä kiinni. Tuppaa aina toinen käsi olemaan kääntymisen esteenä, vähän lisää voimaa niin sit pyörähtää. Meillä Iina oli alkuun tosi paljon sitterissä, koin jotenkin helpommaks laittaa siihen " turvaan" isommilta, etenkin jos ite en voinu koko ajan olla ihan vieressä vahtimassa, mutta nykysin Iina viihtyy paremmin lattialla kuin sitterissä. Sitteri hetket on jääneet lähinnä muun perheen ruokailun katsomiseks (eihän sitä nyt yksin voi olkkarissa leikkiä kun koko perhe häipyy ympäriltä)

Tänään kehtuuttaa kaikki, ei yhtään nappais mikään ruoanlaitto ja keittiön siivoaminen, ei niin yhtään....saaatika sitten mikään suursiivous. Sauna on kyllä pestävä ennen joulua, ei tunnu joululta ilman lunta ja puhdasta saunaa. Itä-Suomessa on muuten toistaseks maassa sentti lunta, mutta sekin kai sulaa ennen aattoa pois...harmi, taitaa olla tulossa miun toinen musta joulu (tai ainakaan en enmpää muista).

Joulumieltä ja sydämen valoa kaikille!

Minjuska ja Iina 3kk

Vierailija
4/8 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mullin mallin on meilläkin täällä joka kolo, mutta mie päätin, etten stressaa. Jouluverhoja, -valoja ja -koristeita on kyllä laiteltu ja lahjat sekä ruuat kasassa kinkkua vaille (anoppi tuo). Kuusi käydään huomenna jos ei omasta niin miehen ukin metsästä, katsotaan kummasta löytyy Se Oikea.

Mie oon tippunu taas kärryiltä, en oo pinoutunut tai edes lukenut varmaan viikkoon.. Ilonakin koettaa ahkerasti kääntyä, mutta hermot menee pikkuisella. Kaksi vuotta sitten aatonaattona keskimmäinen oppi ryömimään, oppiskohan nuorin nyt sit kääntymään ;) Tisumaito maistuu, tosin viime yönä näin unta neuvolakäynnistä, jossa täti sanoi, ettei vauvan paino oo noussu tarpeeksi. Ja että Tuttelia pitää antaa. Kah, eiköhän tuo neiti oo evästä saanut..

Itse oon vaan ihan poikki öiden takia. Yhä otan Ilonan yöllä meidän sänkyyn ja sitten aamulla herään ihan rikkipoikki :( Miks hiivatissa en saa aikaseksi otettua vain syliin ja laskettua takaisin sänkyynsä imetettyä..

No mutta: OIKEIN IHANAA JOULUA TEILLE KAIKILLE PERHEINENNE!

Palataan asiaan, terkuin -piias- tonttu ja Ilona pian 3kk

Vierailija
5/8 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas sairastetaan :( Jotenkin jo tuntuu että tämä saisi nyt jo riittää,mutta minkäs teet kun kaikenlaisia pöpöjä on liikkeellä.3v on ihan tukossa ja ripuloi jo kolmatta päivää,vauva nuhainen ja isommat myös.Kurkku on itselläkin niin kipeä että ruoka ei maistu ollenkaan...

Kaikenlisäksi otettiin Rosille Rotavirusrokote toissapäivänä ja nyt jännitän kovasti tuleeko neidille siitä masuvaivaa.Hyväntuulinen tuo onneksi ainakin vielä on,saa nähdä sitten aattona??Onko kukaan sitä rokotetta ottanut ja jos on,tuliko siitä oireita vauvoille?

Meillä Rosi on vauhdikas tyttö,enää ei viihdytä selällään hetkeäkään vaan tyttönen pyörähtää heti masulleen.Siinä vaan ei tahdo viihtyä kovin kauaa ja itkuhan sitten pääsee kun ei osaa kääntyä toisinpäin!Sitteriä meillä ei ole ollut ollenkaan joten Rosi on ihan pienestä asti ollut lattialla,ja ihme kyllä kukaan ei ole vielä neitiin kompastunut,vaikka jatkuva liikenne tytön ympärillä onkin ;)

Meillä on tupa vielä ihan hyrskyn myrskyn,osa lahjoista ja ruuista vielä kaupassa..muutama joulukorttikin pitää vielä käydä tiputtamassa postilaatikkoihin.saadaankohan me jolutunnelmaa ollenkaan...jotenkin lapsetkin on olleet ihan superärtyisiä,johtuisko sitten tuosta flunssanpoikasesta.Ihanaa kuitenkin kun saa joulunpyhinä levähtää ja nauttia ihan rauhassa vaan lastenkanssa olemisesta,pelaamisesta ja herkuttelusta!

Mutta oikein ihanaa ja rauhallista Joulua jokaiseen kotiin!

toivottelee Unelias ja Rosi 3kk

Vierailija
6/8 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin täällä enää ehtii käydä, sen verran tehokkaasti äidin ajan vie kolme lasta, koti ja yritys :)

KOTIINJÄÄMINEN: meillä minä olen siis kotona lasten kanssa ja pyöritän samalla yritystä. Mies käy töissä kodin ulkopuolella. Tämä järjestely sopii meille kaikille.

KÄÄNTYMINEN: kuopus menee melkein ympäri, jää vain olkapäästä kiinni. Harvemmin lattialla on, kun enimmäkseen kannan liinassa tai pidän muuten vaan sylissä.

VUOTAVAT VAIPAT: mitä ne on? :D Meillä ei vaipat vuoda, ellei tule kakkaa ihan hirmuisella paineella, mitä tapahtuu ehkä kerran kuussa ja silloinkin vuotoa on vain hitusen. Käytetään harsoja, hahtuvia, sisävaippoja ja nyt on kokeiltu taskuvaippojakin eikä yksikään ole vuotanut.

Huomenna lähdetään joulun viettoon mummulaan. Keitin juuri joulupuuron ja odotellaan sen jähtymistä, että päästään syömään.

3kk mitat taisin jonnekin pinoon kirjoitella, neiti on kasvanut hienosti, 64,3cm / 6750g. Nyt ollaan nuhassa, kaikki lapset saivat flunssan päivän välein, näyttää olevan aika nopeaa tautia, joten toivottavasti jouluaattona ovat jo melkein terveitä.

Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille!

Porenn ja tytöt 3v7kk, ihan kohta 2v ja 3½kk

Vierailija
7/8 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tultiin Lukan kanssa ihan pikaseen toivottamaan kaikille oikein ihanaa joulua!

Niina ja Luka

Vierailija
8/8 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green][B]Kiitos kaikille tsemppaajille:) [/B]Kerttu ei juurikaan sydänvikaiselta vaikuta, ihanaa kun se on alkanu seurusteleen ja jutteleen ja leikkimään meiän kanssa. Täällä ei vielä tartuta esineisiin eikä ees yritetä kääntyillä mutta monenlaista on silti opittu. Ihan nyt parin viikon aikana Kertusta on tullu " iso vauva" ....

Meillä seuraava sydänkontrolli maaliskuussa ja minä olen päättänyt että en ala stressaamaan tuosta kun voi ihan hyvin olla että sillon reiät on umpeutunu ja kaikki ok.

Minä mietin tässä joulun aikaan....että kun nyt aikuisena on monesti todella vaikea päästä siihen joulun tunnelmaan kiinni...niin nyt kun on vauva tuhisemassa ei tartte tehä mitään erityistä ja silti on koko ajan joulumieli. Tuo vauva rauhoittaa jotenki kummasti.

Minä luulin kun Kerttu syntyi ja näin sen ekan kerran, että tätä enempää ei kukaan koskaan voi rakastaa. Mutta sen jälkeen oon huomannu joka päivä että rakkauden määrä vaan kasvaa.

Tämmösissä joulutunnelmissa:) [/color]

Kerttu 13vko + äiti [color=red][size=6]♥[/size][/color] [color=green][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=6]♥[/size][/color]