Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fibromyalgia ja kokoelma muita sairauksia + sokeri

19.08.2023 |

Toivoisin asiallista kommentointia mieltäni askarruttavaan ongelmaan.
Olen todella hanakka makean perään ja tiedän, että sokeri aiheuttaa paljon ongelmia.
Toisin kuin esim. Ylen tiedeohjelmassa väitettiin - mielestäni jotkut meistä ovat sokeririippuvaisia.

Kun olen ollut sokerilakossa, jotain ilmeisesti muuttuu suoliston mikrobitasoissa ja kemiassa.
Makean himo hellittää vähän. Olo on kaikin puolin virkeämpi ja parempi.
Mutta onko mahdollista, että sokeripitoinen mässäily aiheuttaa myös särkyjä?
Voi olla sattumaa, mutta retkahduksen jälkeen jäsenet särkevät ja olo on kuin junan alle jääneellä.

Toivoisin, että liität lähdeaineiston mukaan, jos esität jotain varmana tietona.
Toki omia kokemuksia saat vapaasti kertoa :) Kiitos!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus, mutta vastaan silti. Mun kivut ovat päällä koko ajan, mutta erityisen pahaksi ne yltyvät just sokeripitoista syötyäni. Vehnä on toinen, mikä lisää kipuja.

Fibro oireilee hyvin yksilöllisesti. Jotkut on kertoneet niiden oloa pahentavan: sokeri, vehnä, sianliha.

Mä olen kokeillut eri ruokavalioita kipujen ja uupumuksen poistamiseksi, mutta ei auta. Sairastan fibromyalgian vaikeaa muotoa.

Vierailija
2/4 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai voiko olla mahdollista? Sokeri on vihollinen nro 1 kaikissa reumaattisissa taideissa. Hyvinä kakkosina tulevat viljat ja maitotuotteet. Mutta sokeri aiheuttaa aina oireiden aktivoitumisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut sokerin vaikuttavan fibroon millään tavalla. Kun sain fibrodiagnoosin n. 30 vuotta sitten, en käyttänyt sokeria oikeastaan ollenkaan vuosiin sitä ennen enkä sen jälkeen. Nykyään käytän jonkin verran, mutta ei se vaikuta oireisiin. Valkoista vehnäjauhoa käytän hyvin vähän myös.

Vierailija
4/4 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tuolla juuri ruokavaliosta juttua, mutta tietoa fibromyalgiasta on

https://www.fibromyalgiayhdistys.com/mita-on-fibromyalgia/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi