Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko hirvittävän kamala ihminen?

Vierailija
17.08.2023 |

Kun en jaksa esittää mukavaa pas.koille tyypeille. Esimerkiksi jos saan huonoa palvelua, annan kyllä kuulua. Olen lähinnä passiivis-aggressiivinen. En sentään kehtaa mesota ja riehua kuin mikäkin hullu.

No en minä oikeasti välitä siitä miltä teidän mielestänne vaikutan. En näe mitään syytä miksi aina minä olisin se, jonka täytyy niellä kaikki, hymyillä ja olla kohtelias, vaikka toinen osapuoli olisi tosi tyly.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töykeyttä ja tylyä käytöstä eteesi sitten tulee? Miksi minä saan lähes aina tosi hyvää, iloista ja mukavaa käytöstä kaikilta ja joskus ehkä vain hieman kiireistä ja poissaolevaa käytöstä, mutta en muista edes, koska vastaan olisi tullut tyly ihminen.

N47

Vierailija
22/37 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olet varmaan jossain suhteessa ap samanlainen kuin minä. Olen ollut napit vastakkain erinäisten kiihkouskovaisten sukulaisten ja epäammattimaisesti käyttäytyvien eteläpohjalaisten "asiakaspalvelijoiden" kanssa moneen kertaan. Itse olen sieltä muuttanut onneksi pois jo neljännesvuosisata sitten, joten sekin auttaa siinä, että pystyn todellakin ilmaisemaan mielipiteeni takaisin.

Jostain syystä nämä "suorasanaisuudellaan"  ylpeilevät tyypit eivät ymmärrä, että heidän sanomisensa eivät ole mitään yleisiä totuuksia vaan yleensä vain juurikin heidän mielipiteitään. Onkin todella mielenkiintoista, miten nämä todellakin häkeltyvät, kun en vain alistu heidän typeriin helvetti- ja muihin puheisiinsa, jotka kohdistetaan jopa vanhempiini, vaan todellakin erittelen heidän sanomisensa takaisin heille ja kerron, miten heiltä puuttuu kaikki käytöstavat. En hyväksy, vaan paheksun takaisin voimakkaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole kamala mutta olet jotenkin henkisesti tuskainen. Jos on omat asiat kunnossa pääkopassa, niin toisten ihmisten tökeryys ei mene ihon alle eikä ole suuremmin tarvetta nälviä tai olla passiivisagressiivinen.

Tämä juuri. Asiatonta kohtelua ei tarvitse sietää, mutta samalla tasolle laskeutuminen ei ole yhtään parempi vaihtoehto. Kun kriittisenkin palautteen pystyy antamaan asiallisesti ja tarvittaessa jaloillaan äänestäen, pysyy tilanteen "voittajana".

Niin. Sanoin ihan selkeästi olevani passiivis-aggressiivinen. Esimerkiksi eräässä kaupassa saan toistuvasti todella huonoa palvelua YHDELTÄ myyjältä. Kaikki muut palvelevat oikein mukavasti. Tämä yksi on poikkeus. Olen antanut hänestä palautetta ja suhtaudun häneen niin, etten ota ylimääräistä katsekontaktia ja välttelen häntä parhaani mukaan. En hymyile. Olen jättänyt jopa menemättä tähän kauppaan, koska minua ahdistaa nähdä se yksi tietty myyjä.

Tämä oli vain yksi esimerkki. Enpä minä asiakkaana ansaitse huonoa kohtelua enkä ole tehnyt mitään väärää tuolle tyypille. Palautetta saan antaa kuten kuka tahansa.

Aika outoa, että myyjä ahdistaa. Otatkohan sen jotenkin henkilökohtaisesti?

Otan, koska hän sanoi minulle henkilökohtaisesti erään asian tylysti. Sen olisi voinut sanoa ihan normaalistikin. Samoin mulkoilee minua halveksuvasti ja mumisee niin, etten kuule yhtään mitään. Osaa kyllä puhua normaalisti kollegoilleen. Haastattelussa on myös varmasti osannut puhua, ei mitään mumisijaa olisi palkattu.

Vierailija
24/37 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä töykeyttä ja tylyä käytöstä eteesi sitten tulee? Miksi minä saan lähes aina tosi hyvää, iloista ja mukavaa käytöstä kaikilta ja joskus ehkä vain hieman kiireistä ja poissaolevaa käytöstä, mutta en muista edes, koska vastaan olisi tullut tyly ihminen.

N47

Niin, nämä töykeät kohtelut tulevat silloin, kun olen kasvoton. Joskus hyvin, hyvin harvoin saan töykeää kohtelua myös irl. Tällöin kyseessä on AINA nainen.

Voin luetteloida kohta joitain mitä muistan.

Vierailija
25/37 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat pelottavalta ja henkisesti hyvin epätasapainoiselta tyypiltä, joka vatkaa kaikkia asioita pitkään päässään ja luulee olevansa enemmän kuin muut. On varmasti todella ikävää olla tuollainen jatkuvasti vihamielinen ihminen, otan osaa. Sinulla ei taida olla kovin paljon ystäviäkään.

Se myös ihmetyttää miten joillekin sattuukin eteen aina niitä "paskoja" tyyppejä? Ehkä sinä aiheutat ihan itse sen paskan tilanteen omalla käytökselläsi?

Kopioisitko tähän sen viestin, jossa sanoin, että kohtaan jatkuvasti pas.koja tyyppejä??? Idi00tti.

Millä oikeudella aspa saa kohdella asiakasta töykeästi?

Kuulostat aivan yhdeltä Millalta. Hänellä on ongelmia myös poliisien ja lain ymmärtämisen kanssa. Lakipykälät ja poliisitkin ovat häntä vastaan. 😉

Vierailija
26/37 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun kysymykseesi suoraviivaisesti kuvaamasi toiminnan kautta: tuolta pohjalta et ole kamala ihminen. Tiedostat, miten toimit tilanteissa, jossa saat tökeröä kohtelua, olet päättänyt antaa takaisin ja olet hyväksynytsen ja olet sinut oman toimintasi kanssa, sinun ei tarvitse pyytää siihen lupaa, tai kysellä mitä joku on siitä mieltä. Sillä ei ole mitään merkitystä.

Suuri osa ihmisistä vastaa kysyttäessä olevansa empaattsia, sosiaalisia, ekstroverttejä, lämminhenkisiä, hienotunteisia, hyväkäytöksisiä, jne. Kaikki positiiviset adjektiivit liitetään siihen minäkuvaan, johon itse uskotaan. Totuus on ikävä kyllä usein ihan jotain muuta, se mitä muut näkevät, saattaa olla hyvinkin ristiriitainen tuon minäkuvan kanssa. Se ei ole ollenkaan niin kaunis ja viehättävä persoona, jollaisena ihminen itse itsensä haluaa nähdä. Muutamat vastaukset ap:lle tässä ketjussa ovat siitä loistavia eläviä esimerkkejä.

Vierailija
27/37 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen kasvoton:

Viesteihini ei välttämättä vastata, vaikka niissä olisi kysymys ja olisin ihan ystävällisesti kirjoittanut. Vaikka laittaisin perään toisen viestin, ei vastausta ikinä kuulu.

Ei anneta minkäänlaista hinta-arviota pyytämästäni työstä. Todella mukavaa palvelua????? En lähde juoksemaan näyttämässä esim. automobiilia pitkin maita ja mantuja jokaiselle korjaamolle. Kyllä he aivan tasan tarkasti osaavat ammattilaisina antaa arvion, eivät vain viitsi.

Jätetään tulematta sovitulle käynnille. Oli se sitten mikä tahansa. Minun pitää soitella perään, että miksi ei näy eikä kuulu.

Jne.

Vierailija
28/37 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viesteihin vastataan, voivat vastaukset olla tylyjä ja epäystävällisiä. On minua yksi sek0pää yrittäjä myös nimitellyt. Ikinä ei ole minua tavannut, ainoastaan muutama viesti vaihdettu liittyen työhön x.

Vierailija
29/37 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, persoonallisuushäiriöiset näkee peikkoja sielläkin missä niitä ei ole.

Vierailija
30/37 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan menet polvilles ja nielet kiltisti kaiken.

Vierailija
31/37 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olen kasvoton:

Viesteihini ei välttämättä vastata, vaikka niissä olisi kysymys ja olisin ihan ystävällisesti kirjoittanut. Vaikka laittaisin perään toisen viestin, ei vastausta ikinä kuulu.

Ei anneta minkäänlaista hinta-arviota pyytämästäni työstä. Todella mukavaa palvelua????? En lähde juoksemaan näyttämässä esim. automobiilia pitkin maita ja mantuja jokaiselle korjaamolle. Kyllä he aivan tasan tarkasti osaavat ammattilaisina antaa arvion, eivät vain viitsi.

Jätetään tulematta sovitulle käynnille. Oli se sitten mikä tahansa. Minun pitää soitella perään, että miksi ei näy eikä kuulu.

Jne.

Tuollaista se joskus on. Silloin äänestetään jaloilla. Kiukuttelu ei auta mitään.

Vierailija
32/37 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa hinta-arviojutussa se suurin ongelma minulle on se, että minä olen viemässä rahojani paikkaan x, eikä se paikka x vaivaudu millään tavalla arvostamaan minua mahdollisena asiakkaana ja antamaan arviota hinnasta. Sen sijaan laittavat minut ajelemaan heidän takiaan, koska eivät viitsi vaivautua itse millin vertaa tekemään mitään minun eteeni, vaikka veisin rahani heille.

Vierailija
33/37 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olen kasvoton:

Jne.

Se, että joku toimii noin on ainoastaan ja vain hänen häpeänsä, ei sinun. Svaippaa vasemnalle, ihan surutta ja unohda saman tien koko juttu. Ei mitään perään soittelemisia.

Vierailija
34/37 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole nyt hyvä ihminen rehellinen itsellesi. Lue läpi omat kirjoituksesi, jos et näe niistä katkeruutta olet pirun sokea.

Ihminen voi olla katkera, mutta se myönnetään vain empaattisille ja ymmärtäväisille ihmisille. Tiedän, ettei täällä ole empaattisia ihmisiä, mutta myönnän nyt silti, että minäkin olen katkera. Haluatko käskyttää ja tuomita minusta katkeruuden ulos? Et taida ymmärtää miten katkeruus syntyy. Ymmärrät sitten, kun menet kunnolla rikki. Toivo, tai ole toivomatta sitä.

Vierailija
35/37 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa hinta-arviojutussa se suurin ongelma minulle on se, että minä olen viemässä rahojani paikkaan x, eikä se paikka x vaivaudu millään tavalla arvostamaan minua mahdollisena asiakkaana ja antamaan arviota hinnasta. Sen sijaan laittavat minut ajelemaan heidän takiaan, koska eivät viitsi vaivautua itse millin vertaa tekemään mitään minun eteeni, vaikka veisin rahani heille.

Jos heillä on riittävästi asiakkaita ilmankin, niin eipä siinä tarvitse tai ehdi tehdä ylimääräistä juuri sinun rahojesti eteen. Kyllä yrittäjä saa valita asiakkaansa. 

Vierailija
36/37 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vainoharhaisen kuuloista. Ap taitaa kuvitella, että koko maailma on juuri häntä vastaan.

Vierailija
37/37 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vainoharhaisen kuuloista. Ap taitaa kuvitella, että koko maailma on juuri häntä vastaan.

Niin kuulostaa. Olisi ehkä parempi, että ap ei miettisi kaikkea niin paljon, vaan antaisi osan asioista mennä ohi vain ja unohtaa se sen jälkeen. Mitä sitä suotta enää vatvomaan vanhoja juttuja? Mitä siitä hyötyy?