Oletko tilannut tulppaaneita suoraan Hollannista?
Mietin lähinnä mahdollisia kasvitauteja. Suomessa myytävät lienevät sieltä myös. Valikoima ja hinnat olisivat Hollannissa kohdallaan.
Kommentit (11)
Ne tulppaanit eivät olleet tulppaaneita.
Aion laittaa koko pihan täyteen, eli satoja tarvitsisin.
Kasvitautien riski on toki aina olemassa kun kasvinosia liikutellaan. Suuret kauppapuutarhat tarkkailevat tilannetta kuitenkin, se ei ole kuluttajan vastuulla jos mennään virallisia kanavia pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Aion laittaa koko pihan täyteen, eli satoja tarvitsisin.
mulla on ennestään liki 5000 ja lisää laitan, en tilaa ulkomailta.Kaverin veli toi hollannista tullessaan 500 sipulia ja yksikään ei kasvanut. Pikan päällä myytävät on usein niitä joista on leikkokukat kasvatettu, eli se varsi ja lehdet poistettu, joten ravinteet ei sipuliin ole ehtineet niistä palata, eli ei voimaa kasvaa uudelleen.
ihan market myynissä on usein parempaa kuin jostain halpispuutarhaliikkeestä, jolla hinta on kuitenkin 2kertainen market hintaan nähden
www.bulbi.nl on vissiin ihan laadukas liike, josta harrastajat tilaa. 100 kpl Apeldoor-tulppaaneja 23 e ei ole kyllä kallista nähnytkään.
Kahdesti olen ostanut Lidlistä kukan sipuleita joissa kummassakin pussissa oli aivan eri kasvi kuin päällyspahvissa kuva ja teksti! Ikävä vain että toisen istutin hyvin kuivaan ja aurinkoiseen paikkaan ohjeen mukaan mutta olisi vaatinut omanlaisensa istutuspaikan ja KUPSAHTI.
En ole tilannut tulppaaneja vaan ainoastaan kannabista ja kokaiinia. Ei ollut näissä kasvitauteja.
Jos aikoo ostaa enemmän ja harvinaisempia, niin sieltä harrastajat tilaa suoraan. Tekevät kimppatilauksia ja maksavat postikulut kimpassa. Minä odotan aina Lidlin tarjontaa.