Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla toinen silmä tuntuu erilaiselta kuin toinen?

Vierailija
16.08.2023 |

Minulla toinen silmä punoittaa herkemmin, tuntuu kuivemmalta, siinä taitaa olla vähän huonompi näkökin kuin toisessa. Onko muita, joilla sama tilanne? Silmälääkärissä olen kyllä säännöllisesti käynyt, joskus joku lääkäri sanoi, että siinä huonommassa silmässä ei toimi kyynelkanava niin hyvin kuin toisessa...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitan dominoivan silmän kiinni, niin tuntuu kuin toinen silmä ei näkisi paljon mitään.

Vierailija
2/17 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vanheten toisessa silmässä ei ole enää täydellinen näkö. Silmälääkärin mukaan on luultavasti aina ollut taittovirhe minkä silmän lihakset ovat korjanneet. Nyt lihakset eivät enää kykene siihen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain paskaa työnnetty sinne silmän taakse. Pursuuko sieltä jotain nestettä tai mätää joskus. Sori oli pakko kysyä. Itsellänikin outoja silmäoireita joskus. Tosi valonarat, iik, vampyyrisukua varmaan.

Ihme että terveyskeskus naislääkärin mukaan oli jotenkin hauskaa tuo valonarkuus, vaikka ihan poikkeuksellisen paha.

Vierailija
4/17 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up muita?

Vierailija
5/17 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/17 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Vierailija
7/17 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita? Itselläni se puolesta niskaa ja takaraivoa sekä leukaa on jumissa, jossa silmä tuntuu erilaiselta

Vierailija
8/17 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkärillähän sinun on aivan turha käydä tuosta syystä. Jos kehon oikea puoli toimii selvästi eri lailla kuin kehon vasen puoli, niin useimmiten syy siihen on neurologinen, siis syy on hermostossasi. Ja tuohon sitten on ainaskin kaksi selitystä että miksi neurologiasi toimii "epätasapainoisesti":

1. Sinulla on jokin neurologinen sairaus kuten esim covid19.

2. Kaikista useimmin: sinulla on vakavia vahvoja lapsuudentraumoja. Joten paranna traumasi jolloin neurologiasi paranee joten eipähän ole silmissä tuollaisia eroja enää. Koska siis vahvat traumat aiheuttavat hermostoon tulehdustilan joka aiheuttaa useita oireita jotka ovat monella tapaa vastaavanlaisia kuin mitä monet neurologiset sairaudet aiheuttavat. Ja miten lapsuudentraumat parannetaan? Täyslepo! Koska elimistöhän ihan itse parantaa tulehduksensa kunhan elimistölle annetaan siihen mahdollisuus. Eli pitää olla levossa eristyksissä hiljaisuudessa rauhassa riittävän kauan, jotta öisin elimistö voi nostaa kuumeen, ja siinä kuumeessa elimistö parantaa sen tulehduksen. Elimistöllä ei ole mitään muuta tapaa parantaa tulehduksia kuin kuume. Kuume on hyvä asia - se tekee sinusta terveen.

Vierailija
9/17 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla selkeästi toinen silmä sekoilee ja sekoittaa koko näkökenttää. Johtuu silmäleikkauksen jälkeisestä katsastuksesta. Ei vaivannut aiemmin kun toinen silmä korjasi. Molemmissa silmissä hyvä näkö, mutta yhteen ne eivät pelaa. Menenkin vielä karsastusleikkaukseen.

Vierailija
10/17 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen silmä tuntuu pahalta

Vierailija
11/17 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasen silmä on punakampi kuin toinen. Näkökin selvästi huonompi siinä silmässä. Sitten jos niistän niin nenänpuoleiselta silmäkulmasta tulee ilmaa tai räkää tai sitten molempia yhtä aikaa.

Vierailija
12/17 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen silmäsi on vaan huomattavan kuiva. Ota kostutustipat käyttöön. Ei halvimpia, vaan esim Thealoz Duo.

Vierailija
13/17 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan varmaan vain siitä kyynelkanavan toiminnasta kiinni, kuten lääkäri sanoikin. Kostutustippoja saa ilman reseptiä ja voit hyvin käyttää vain siihen kuivempaan silmään.

Vierailija
14/17 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut hauskasti niin, että toinen silmä on lievästi likitaittoinen, toinen lievästi kaukotaittoinen. Tämä on itse asiassa loistava ominaisuus, koska vielä 54 vuoden iässäkään en tarvitse edes lukulaseja - en ole koskaan tarvinnut mitään laseja. Mutta kyllähän tämä joskus vaikka hyvin pitkään lukiessa aiheuttaa sen, että se kaukotaittoinen silmä tuntuu vähän erilaiselta lukusession jälkeen, koska se on ollut tavallaan "pois käytöstä". Ei mitenkään epämiellyttävällä tavalla erilaiselta kyllä.

Vierailija
15/17 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toista silmää hoidetaan piikittämällä lääkettä silmään. Yritetään säilyttää se näöstä, mikä on jäljellä.

Vierailija
16/17 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toinen silmä aina ollut sellainen, että vuotaa kauheasti kylmässä viimassa, toisin kuin toinen silmä. Tuo vuotava silmä on myös siitä omituinen, että jos painan kyynelkanavan kohdalta sormella, silmä pitää ihmeellistä "natinaa".

Silmissäni on myös kontrastieroja. Vasen silmä näkee värit viileinä, oikea taas lämminsävyisinä.

Vierailija
17/17 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain paskaa työnnetty sinne silmän taakse. Pursuuko sieltä jotain nestettä tai mätää joskus. Sori oli pakko kysyä. Itsellänikin outoja silmäoireita joskus. Tosi valonarat, iik, vampyyrisukua varmaan.

Ihme että terveyskeskus naislääkärin mukaan oli jotenkin hauskaa tuo valonarkuus, vaikka ihan poikkeuksellisen paha.

Minkä ikäinen? Valon arkuus ja huono hämäränäkö voi olla oire silmänpohjan rappeumasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan