Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako sanoa työhaastattelussa, jos on oikeutettu työllistämistukeen?

Vierailija
16.08.2023 |

Jos olet tai kuvittelet olevasi työnantajan asemassa, niin kuulostaisiko puhe työllistämistuesta positiiviselta, vai antaisiko hakijasta jotenkin huonon ja epäilyttävän vaikutelman? (En ole kokonaan työtön, mutta koska olen tällä hetkellä nollatuntisopimuksella, niin sanoivat työkkärissä, että todennäkoisesti olen oikeutettu työllistämistukeen)

Koitan tässä miettiä, että kannattaako asiasta mainita vai ei (potentiaalinen työnantaja on suht iso yritys, joten työllistämistuki todennäkoisesti ei vaikuta siihen, onko heillä noin yleisesti ottaen varaa palkata uusi työntekijä)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo päässyt haastatteluun, niin en sanoisi. Se ei välttämättä nosta pisteitä myöskään jos haet vapaana olevaa työpaikkaa, koska palkkaraha on joka tapauksessa varattu budjettiin. Mutta jos olet oikeutettu palkkatukeen niin sinun kannattaa hakea ns. piilotyöpaikkoja. Etenkin järjestöistä, jos palkkatukioikeutesi on 100 %.

Vierailija
2/4 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on joku "normaali" työpaikka (ei siis esim. joku kierrätyskeskus, jossa 95% prosenttia työntekijöistä on palkkatukilaisia tai työkokeilijoita tms.) ja olet itse normaalisti työkykyinen, niin en mainitsisi. Jos sinulla on vaikkapa sairauksia, joiden takia tarvitset työssä normaalia enemmän ohjausta, niin sitten kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on joku "normaali" työpaikka (ei siis esim. joku kierrätyskeskus, jossa 95% prosenttia työntekijöistä on palkkatukilaisia tai työkokeilijoita tms.) ja olet itse normaalisti työkykyinen, niin en mainitsisi. Jos sinulla on vaikkapa sairauksia, joiden takia tarvitset työssä normaalia enemmän ohjausta, niin sitten kyllä.

Työkykyinen olen kyllä, mutta toisaalta reilusti ylipainoinen, mikä seikka on monelle työnantajalle ollut este, välittämättä siitä, että olen saman alan töitä tehnyt aiemminkin, ja tiedän, että painoni ei ole ongelma työnteolleni.

ap.

Vierailija
4/4 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoon firmaan töihin hakevan ei kannata mainostaa. Palkka ei ole kynnyskysymys. Jos olet sopiva niin olet.