Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vastaisitte tilanteessa

Huoh taas
15.08.2023 |

Mies kokkaa ja riisi on loppunut.
Tulee todella vihainen räyhäisy: et osta mitään, et tuo rahaa mitään.
Tuntien henkilön en vastaa mitään, koska mikä tahansa vastaus saattaisi aiheuttaa pienen lisäryöpsähdyksen raivoisampaan.
Taustatietona tuohon, että minä maksan ja ostan kyllä yli puolet talouden elintarvikkeista omista rahoista ja emme ole kaksistaan, joten en myöskään syö niistä suurinta osaa itse. Maksan myös asunnon missä asumme.

Ai miksi sitten mies sanoi noin? Onko hän hullu? No, ei, mutta häneltä nyt tulee vihastuessaan mitä vaan, mitä joku sivullinen saattaisi ottaa todestakin kun niin totisena sanoo nuo. Itsekin joskus joudun miettimään, että ajatteleeko oikeasti kuitenkin noin.

Puolen tunnin jälkeen keräsin suuren rohkeuteni ja muistutin että rikö juuri muutama päivä sitten käyty ostamassa mun kortilla parilla sadalla ruokaa eli äkkiä on sitten unohtunut.
Siihen hän sen uuden himoärsyttävän lauseen mistä lie oppinut: "Sä oot oikeassa, aina oikeassa" hieman ärsyttävää?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa täytyy ottaa käyttöön noi miehen omat lauseet. "Olet täysin oikeassa" ja erittäin rauhallisella äänenpainolla, mutta hänen tapauksessaan on kyllä lisättävä vielä esim. "Olet täysin oikeassa. En ikinä osta mitään, enkä tuo mitään rahaa" muuten oikeasti voi luulla, että tarkoitan että on oikeassa. Joo, joskus vähän yksinkertainen.

Vierailija
2/7 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän taloudessamme kokki varmistaa suunnittelemaansa ruokaan tarvittavien ruoka-aineiden saatavuuden ennen valmistuksen aloittamista. Jos jotain tärkeää puuttuu, niin sitten sitä joko haetaan kaupasta tai muutetaan alkuperäistä suunnitelmaa tilanteeseen sopivaksi.

Vaan ruoasta sitten siihen olennaisempaan, eli en ainakaan itse suvaitsisisi tuollaista epäkunnioittavaa käytöstä omalta kumppaniltani. Mikä antaa hänelle oikeuden oksentaa vailla kontrollia omia negatiivisia tuntemuksiansa ymrpärillä oleville ihmisille mukaanlukien sinä. Toivoakseni teillä ei ole ainakaan yhteisiä lapsia, jotka joutuvat kasvamaan noin epäterveellisessä ympäristössä.

Vierailija
4/7 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on karmeita suhteita.

Vierailija
5/7 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa joku (toinen) hetki oikeesti puhua tosta asiasta? Ihan just tolleen että ottaako häntä päähän sinussa joku asia, kun letkauttelee tollasia aina oikeassa jne. Siis ihan kysyt vaikka pöydän ääreen puhumaan, että sulla ois asiaa ja sua vaivaa eräät lausahdukset ja niiden kautta mietit, että mitä siellä pinnan alla sitten on kun pitää tollasia heittää.

Vierailija
6/7 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyn, kun on tyyni sää, että mitä ajattelet asioista tänään. Joskus sanon, että on tosi mukava, kun kaikki asiat ovat järjestyksessä. Minulla on yleensä jemmassa pikku pullo laatukonjakkia. Voin joskus kysyä, että haluaisiko hän pienen tilkan. Yleensä haluaa, mutta ei enempää. Pian kehrää kuin kissa.

Vierailija
7/7 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet sen jännä miehen kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi