Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuoriso ottaa pikavippeja baarissa kannipaissaan ja sitten laskut viedaan aideille. Tahanko maapallo on pyorimassa. Enaa ei mikaan esta kuluttamasta.

Vierailija
18.12.2006 |

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kai vielä silloinkin kun vanhemmat jo yli 60v

Vierailija
2/4 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin jokin aika sitten TODELLA koukussa rahapeleihin ja otin lainan jos toisenkin, mutta itse ne kyllä maksoin seuraavan kuun palkasta.

Hullun hommaahan se on ottaa kauheat lainat niskaan ja vielä hiton moisilla koroilla.

T. Kahden lapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä esim. hajoaa pesukone, tai tulee muita yllättäviä menoja, niin hänen EI tarvitse ottaa sitä varten pikavippiä. Hän voi käydä ihan pankista hakemassa kulutusluoton, joku tuttava ehkä lainaa rahat, tai sitten hän sopii, että voi maksaa laskun pienemmissä osissa (esim. sairaala lasku). Ja ei pidä unohtaa, että hän voi myös käyttää esim. pyykkitupaa pari kuukautta ja säästää rahat...

Mutta kukapa meistä kävelee pankkiin, ja ottaa lainaa baari-iltaa varten? Tai soittaa kännissä äidilleen " -Mutsi, laitakko huntin mun tilille -Joo, oon baarissa vetämässä känniä päälle ja rahat loppu?" ... Baarissa ei myöskään voi maksaa " pienissä erissä" jälkikäteen laskua;)

Joten pika-vippi on oivallinen tapa, saa rahat hetkessä tilille, ja ei tarvitse selitellä kenellekkään mihin raha menee. Mutta minusta näitä pika vippejä ei tarvita, sillä tarvittaessa saa lainaa muualtakin. Pika vipit alentavat lainan ottamisen kynnystä, ja ovat siksi vaarallisia. Niitä ei myöskään kontrolloi kukaan, eli kuukauden aikana voi ottaa onta eri vippiä, ja kappas, työkkärin tullesa eivät rahat riitäkkään niiden maksamiseen...

Vierailija
4/4 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ystäväni kanssa baarin vessassa. Siinä kaksi n. 18v tyttöä jutteli ja voivottelivat kun ei ole enää kuin pari euroa rahaa.

Toinen sitten soitti pariinkin paikkaan (kerkesin hyvin kuulemaan kun vessassa oli jonoa :)) ja yritti lainata rahaa. Sanoi vielä puhelimeen että saat maanantaina takaisin kun työttömyyskorvaukset tulevat.

En tiedä saiko tyttö keltään rahaa lainaan. Vähän hymyilytti ja lopuksi kauhistutti ja vihastutti tuollainen. Pakkoko sitä on baariin lähteä jos ei ole rahaa. Ja menisivät töihin tai opiskelemaan eivätkä ryyppäisi korvauksiaan!