Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teille, jotka väitätte lahjalistojen olevan moukkamaisia

Vierailija
18.12.2006 |

niin tiedoksi vaan että sivistyksen kehdossa Keski-Euroopassa häälahjalistat, ja lapsen syntymän johdosta lahjalistat ovat olleet arkipäivää jo vuosia ennenkuin ko. tapa tuli Suomeen.

Listat ovat moukkamaisia vain moukkien suomalaisten mielestä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa ja Yhdysvalloissa on tapana toimittaa lahja etukäteen hääparille eikä niitä tosiaankaan raahata juhlapaikalle. Italiassa taasen itsetehdyt lahjat ovat sopimattomia.

Vierailija
2/5 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole sekään että kopioidaan ulkomaisia tapoja Suomeen muka hienompina kuin omamme. Nimenomaan häihin on pesiytynyt nykyään naurettava määrä ulkomaisia perinteitä, eikä siinä mitään mutta eivät ne kyllä sen ' hienompia' ole kuin suomalaisetkaan. Ja esimerkiksi Yhdysvalloissa materialismi on kyllä jo lasten syntymäpäiväjuhlissa sellaisissa mittasuhteissa, etten sellaista kyllä Suomeen haluaisi. Vaikka taitaa sekin olla tulossa.

Se, että joissain maissa ulkomailla jotkut ihmiset ovat materialisteja, ei tee minusta materialismista sen sivistyneempää ja hienompaa. Saa suomalaisellakin sen verran itsetuontoa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niistä itsetehdyistä lahjoista...

Minulle ei kyllä tuon taivaallista merkitse mitä italialaiset ajattelevat itsetehdyistä lahjoista.

Minusta mikään lahja ei ole niin koskettava, kuin esim. jokin ystäväni tekemä käsityö (esim. " minun näköiseni" kaulaliina), kukka-asetelma, leivontajuttu (karkkeja, kakkuja, piparkakkutalo).

Itse en osaa/ole aikaa tehdä mitään omatekoista. Kaikki kun ostaa valmiina kaupasta, niin itse tehtyjä asioita osaa todellakin arvostaa.

Vierailija
4/5 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS: Moni muukin asia on erilailla siellä ihanaisessa keski-Euroopassa tahi Jenkkilässä, mutta tuskin se kertoo siitä, että siellä on kaikki paremmin ?

Vierailija
5/5 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahja on jotain kulutustavaraa niin silloin ok, mutta ei missään nimessä koriste-esineitä, tai edes käyttöesineitä ellei ole varma että toisella on sille käyttöä. Muuten niistä tulee pelkkiä taakkoja saajalleen, kun ei kehtaa heittää poiskaan ettei loukkaisi antajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan