Jos sun yli 70-vuotiailla vanhemmilla on ajokortti ja auto, niin uskallatko mennä heidän kyytiin?
Olen alkanut hieman jännittämään vanhempieni kyydissä. Onneksi vain harvoin joudun siihen.
Kommentit (8)
Juuri ajattelin, että pitäisi mennä yli 80v vanhemman kyytiin, ihan vain tietääkseni vieläkö siitä ajosta jotain tulee.
Olipa typerä avaus taas...huoh. Ikärasismia?
Mun kahdeksankymppinen isäni ajaa moortoripyörääkin yhä niin hyvin, että uskallan antaa lapseni hänen kyytiin pienelle lenkille.
Seitsemänkymppisinä vanhempiani ei erottanut kuuskymppisistä.
No kyllä ja jos jotakin pitää peräkärryllä vetää, otan isän aina mukaan kuljettajaksi. Itse en millään ole oppinut peräkärryn kanssa peruuttamaan kääntäen mutta häneltä se sujuu 50- vuoden kokemuksella.
Mun isovanhemmilla alkoi näkyä pahempia iän tuomia muutoksia vasta kun ne oli noin 80-vuotiaita. Omat appivanhemmat on nyt jotain 72-75 -vuotiaita ja ihan skarpissa kunnossa. Niin että en huolehdi appiukon kyydissä. Se tosin haluaa istua aina ite kyydissä jos jonnekin mennään porukalla, varmaan siksi, kun anopilla ei ole korttia ja appi on ollut aina perheen kuski, niin luultavasti on kiva välillä vaan istua kyydissä.
86v isäni ajelee pitkiä matkoja lähes päivittäin. Ei ongelmia.
Kyllä. Nykyiset seitsemänkymppiset ovat kuin edellisen sukupolven kuusikymppisiä.