Turvottaa
Onko kenelläkään kokemusta seuraavasta: joka ikisen aterian jälkeen turvottaa ja maha on pinkeä. On kuin olisin raskaana, maha näyttää ihan raskausmahalta. Ei ole löytynyt keliakiaa, laktoosi-intoleranssia tai helicoa. Mikä mua vaivaa? Ei tee mieli syödä enää mitään, koska olo on niin epämukava sen jälkeen.
Kommentit (3)
Naisille tulee kyllä laktoosi-intoleranssia muistuttavia oireita maitotuotteista vanhemmiten vaikka varsinaista intoleranssia ei olisikaan. Jotenkin suolinukka ei toimi enää laktoosin kanssa. Monilla tämä liittyy vaihdevuosiin tai hormonitoiminnan muuttumiseen.
Mulla turpoaa maha jäätelön tai lettujen syönnin jälkeen ja siihen auttaa laktoosinhajottajavalmiste.
Vaikka yksi lääkäri nimenomaan halusi todistaa minulle että minulla ei ole laktoosi-intoleranssia.
Joo ja sitte ku alkaa ilmaa tulemaan, niin ei oo kivaa.
Saattaapa pari kuupallista löysää paskaakin perseestä turvautumaan siihen haarahalkiota hiertämään.
-ap
Olisko sulla vähän ärtyneen suolen oireilua? Sehän on ennemminkin piirre eikä sairaus. Kokeile minttuteetä (joo, kuulostaa oudolta, mutta toimii) ja hetkellisesti FODMAP:ia, jotta saat ärtyneen mahan ja suoliston rauhoitettua. Se toimi itsellä ikäänkuin resetointina. Nykyisin maha on pääsääntöisesti oikein tyytyväinen.