Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en uskalla hankkia toista lasta sen yörumban takia...

Vierailija
18.12.2006 |

Onko täällä ketään kohtalotoveria joka pelkää hankkia toista lasta koska ei kestä sitä yöheräilyä? Esikoinen alkoi nukkua noin vuoden iässä kunnolla, sitä ennen oli sitä imetystä (joka oli mielestäni kauhean luonnollista ja sen kestin ihan hyvin) ja sitten alkoikin milloin mikäkin vaihe: hampaita, konttaamista ja seisomaan nousemista tai mahakipuja. Monta kuukautta olin aivan sekaisin väsymyksestä, oksetti, pyörrytti, oli koko ajan paha olo.

Mies tietysti auttoi parhaansa mukaan mutta pienessä asunnossa sitä parkua ei pääse mihinkään karkuun eikä vauva edes rauhottunut miehen kanssa yöllä. Oma unirytmi meni aivan sekaisin ja päiväunetkaan eivät piristäneet yhtään. Olen aina ollut " huono nukkuja" mutta tämä vuosi oli aivan kauhea.

Nyt lapsi 1v 3kk ja periaatteessa haluaisimme toisen lapsen mutta en uskaltaisi ottaa enää riskiä... Miten kestäisin koliikin tai vielä huonommin nukkuvan jos olin nytkin aivan sekaisin? Onko minussa jotain pielessä kun en vaan kestä tuota? Tiedän että vuosi on lyhyt aika mutta minulle jäi siitä paha kammo :( *surkeana*

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koliikkiakaan ei tarvi kärsiä, vyöhyketerapia auttaa suurta enemmistöä vauvoista.

Vierailija
2/9 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yösyötyöstä pääsin eroon ihan ajoissa ja vauva nukkuikin paremmin mutta sitten alkoi kaikki nuo hässäkät... ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun sitä ei voi tietää, niin on otettava riski.

Enemmän kyllä pelkäisin sairasta lasta, ja sekin riski on joka kerta otettava.

Vierailija
4/9 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä nyt on se minun traumani vauvavuodesta... Jotkut pelkää toista synnytystäkin ihan kauheasti sen ensimmäisen kokemansa jälkeen. Unohtuuko tämä vaan ajan kanssa vai onko ihan terapiaan lähdettävä ;)

Vierailija
5/9 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kokemus esikoisen vauvavuodesta oli kovasti samanlainen. Ajattelin etten jaksa toista kertaa samaa rumbaa. Sitten tulinkin omasta varomattomuudesta uudelleen raskaaksi, lapsille tuli alle 2 vuotta ikäeroa. Ja toinen lapseni oli ja on aivan erilainen, kuin eri planeetalta, kaikessa. Nyt lapset ovat jo 3v ja 5v, mutta vauvavuotta kun muistelen, niin eroa oli kuin yössä ja päivässä.

Eihän tästä sulle ole paljon apua, tiedän, mutta ei se esikoisen vauvavuosi säätele, että teilläkään seuraavat vauvavuodet menis samalla tavalla.

Vierailija
6/9 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 2,5v joka edelleenkään ei nuku öitään läpi, tosin ei ollut myöskään koliikkilapsi. kohta syntymässä kaksoset eikä mua pelota ne yöt, eihän sitä etukäteen tiedä mitä on tulossa. haen sitten apua jos en jaksa. minulle lapset antaa eniten iloa tässä maailmassa ja siihen verrattuna vielä pari valvottua vuotta ei ole liian iso hinta.

Vierailija
7/9 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä miksi ihmiset kestää valvomista yms eri tavalla, jotkut on ihan kunnossa koko ajan mutta mä en todellakaan. Esikoisen kanssa se vielä menee mutta en uskalla ajatella minkälaista olisi touhukkaan leikki-ikäisen ja vauvan kanssa kotona. Nyt nautin vaan kun olemme päässeet taas normaaliin elämään kiinni... :) ap

Vierailija
8/9 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsi puolentunnin välein yöllä. Toiseen lapseen on ikäeroa vajaa 2 vuotta. Ajattelin silloin, että samalla valvomisella hoitaa vauvankin. No vauva nukkui yönsä todella hyvin vastasyntyneestä alkaen. Esikoinenkin alkoi nukkumaan yönsä hyvin vasta noin 4 vuotiaana.

Vierailija
9/9 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3v. esikoinen on nukkunut ehkä 10 kokonaista yötä elämänsä aikana. Pahimmillaan tuossa puolen vuoden kieppeillä heräili tunnin välein... Enkä itse edes aina ehtinyt nukahtaa heräilyjen välillä. Kuukausia menin muutaman tunnin yöunilla. Joskus harvoin sain nukkua 3h putkeen ja se oli juhlaa... 1v. iän jälkeen on heräillyt keskimäärin 1-2 kertaa yössä, mutta tosiaan joskus yllättää ja nukkuu aamuun asti ilman että äitiä tarvitan.

Tää toinen (tarkoituksella 3v. ikäero) on nyt 2kk ja nukkuu yhdellä syötöllä yönsä. Imetyksellä on. Ihan erilainen nukkuja muutenkin, paljon levollisempi olo vauvalla kaiken kaikkiaan koko ajan. Esikoinen veuhtoi ja ähelsi unissaan kaiken aikaa, tää toinen vaan nukkuu hiljaa.

Toki mua pelotti, että mitä jos tulee samanlainen. Mutta lopulta vuosi huonoa unta ja väsymystä ON lyhyt aika. Sen kestää vaikka päällään seisten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme