Lääkäri tikkasi itsensä, kun Suomessa terveydenhuollon tila on mikä on
Hoffmeyer työskentelee pääosin Saksassa, mutta hän tekee ajoittain keikkaa myös yksityisellä Pihlajalinna-ketjulla Suomessa. Hän kertoo, että Saksassa yksityislääkärille pääsee hoitoon noin puolessa tunnissa lähes missä tahansa.
Minne meidän veroeurot menevät? Maksetaan niitä niska limassa.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009775059.html
Kommentit (42)
Fiksusti toimittu, itsekin olen itseäni tikannut tarvittaessa kun pieniä onnettomuuksia on sattunut vaikka purjehtiessa kaukana merellä. Tuota en sen sijaan ymmärtänyt kun artikkelissa mainittiin että "menee tarkkaan sisäiseen tutkintaan". Kai sitä nyt itse itsensä saa hoitaa, ja tuossakin säästyi yksi lääkärin aika siellä 50 km päässä. Väärin sammutettu?
Minä olen tikannut itseni ja olen "vain" sisustusartesaani, lisäksi olen poistanut tikkejä usealta tuttavalta. Nämä siis sen takia, että kaikilla ei ole varaa mennä 120km päähän lekuriin kun Kelataksilla ei pääse. Pahin ja samalla ehkä naurettavin tapaus oli se kun yhdessä isossa keskussairaalassa jouduin vaihtamaan sukulaiselleni avannepussin & pohjan. Kyseisen osaston hoitajat ja kaksi lääkäriä tulivat ovelle kysymään että saavatko he tulla katseluoppilaiksi. Silloin otti päähän ja teki mieli pyytää palkkaa. Tosin juoksutin heitä sitten pitkin sairaalaa hakemassa oikeaa kiinnitystahnaa, pohjia, pusseja, puhdistusliinoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Asun pienessä kunnassa Etelä-Pohjanmaalla ja terveyskeskus 20 kilsan päässä palvelee ma-pe klo 8-16. Muulloin mentävä 60 kilsan päähän. Näin oli jo 90-luvulla. Eikö tämä ole harvaan asutussa Suomessa ihan normaalia eikä uutisen arvoinen?
Nyt kun tulee uudet sote-alueet, lähtee sunkin lähiterveyskeskus sieltä 20 km päästä ja sitten asioit aina 60 km:n päässä. Sellaista parempaa terveydenhoitoa tiedossa. Jokaiselle sote-alueelle jää 5-6 terveyskeskusta nykyisten 20-30 sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tikannut itseni ja olen "vain" sisustusartesaani, lisäksi olen poistanut tikkejä usealta tuttavalta. Nämä siis sen takia, että kaikilla ei ole varaa mennä 120km päähän lekuriin kun Kelataksilla ei pääse. Pahin ja samalla ehkä naurettavin tapaus oli se kun yhdessä isossa keskussairaalassa jouduin vaihtamaan sukulaiselleni avannepussin & pohjan. Kyseisen osaston hoitajat ja kaksi lääkäriä tulivat ovelle kysymään että saavatko he tulla katseluoppilaiksi. Silloin otti päähän ja teki mieli pyytää palkkaa. Tosin juoksutin heitä sitten pitkin sairaalaa hakemassa oikeaa kiinnitystahnaa, pohjia, pusseja, puhdistusliinoja jne.
Teitkö valituksen? Eihän tuo noin voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tehnyt, keskityin silloin sukulaiseni toipumiseen syövästä. Jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt, mutta ei siinä tilanteessa jaksanut. Tuossa koko hommassa, leikkauksesta lähtien meni niin moni asia perseelleen että en viitsi edes kirjoittaa jottei henkilöä tunnisteta. Sen vain sanon että ei ole kiva lapioida paskaa toisen sisälmyksistä kun avanne on laitettu liian lähelle leikkaushaavaa. Ja haavastahan jouduttiin ottamaan niitit pois 2 päivää leikkauksen jälkeen kun kirurgilla kävi "pikku kömmähdys". Katsele siinä sitten ummikkona n.30cm pitkästä aukosta ihmisen sisälle ja koita olla rauhallinen.
Pistää kyllä vihaksi että me maksetaan ennätyssuuria veroja ja silti palveluita ei saada kuntoon.
Jatkossa kaikki tikkaa itsensä ja poraa omat hampaansa?
Sosialistien jäljiltä Suomen julkinen terveydenhoito on B-sarjaa.
Nyt persut laittavat sen kuntoon yksityisen puolen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on viherpunikeille myrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Sosialistit tappavat kansan mieluummin hoitojonoon kuin päästävät heidät hoitoon.
Sosialismissa oli leipäkauppoja kuten laki määräsi,
mutta niissä oli tyhjät hyllyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tehnyt, keskityin silloin sukulaiseni toipumiseen syövästä. Jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt, mutta ei siinä tilanteessa jaksanut. Tuossa koko hommassa, leikkauksesta lähtien meni niin moni asia perseelleen että en viitsi edes kirjoittaa jottei henkilöä tunnisteta. Sen vain sanon että ei ole kiva lapioida paskaa toisen sisälmyksistä kun avanne on laitettu liian lähelle leikkaushaavaa. Ja haavastahan jouduttiin ottamaan niitit pois 2 päivää leikkauksen jälkeen kun kirurgilla kävi "pikku kömmähdys". Katsele siinä sitten ummikkona n.30cm pitkästä aukosta ihmisen sisälle ja koita olla rauhallinen.
Anteeksi, mutta mikä aktuaalista helvettiä minä juuri luin? Suomen terveydenhuolto, hieno vitsi. Tsemppiä sinulle, ei ole varmasti ollut helppo tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vain 9 maassa maailmassa on enemmän lääkäreitä suhteessa väestöön kuin Suomessa.
Ongelma on neuvostoaikainen terveyskeskusmalli. Ei siellä kukaan viihdy töissä. Useimmissa muissa maissa yleislääkärit toimivat itsenäisinä ammatinharjoittajina.
Ei se noin mene.
Itseasiassa Suomen terveyskeskusmallia pidetään edistyksellisenä Euroopassa.
Kysymys on rahasta. Rahasta.
Suomi käyttää Pohjoimaista kaikkein vähiten rahaa terveydenhuoltoon.
Rahalla niitä työntekijöitä saa. Ja myös pysymään työpaikoissa.
Ja loppuun asti hiotulla johtamisella.
Terveyskeskukset olisivat helvetin hyvin toimivat järjestelmä, jos se Oma lääkäri-systeemi palautettaisiin takaisin.
Sellainen 90- luvulla
Aina sama lääkäri. Tunsi potilaan sairaudet hyvin, ajan sain nopeasti hänen vastaanotolle.
Moni nyt jo ikääntynyt ja eläkkeelle jäänyt muistelee edelleen tuota aikaa. Jolloin hoitoa sai.
Syrjäseuduilla ihan vakiotilanne. Moni korjaa lohjenneet hampaansa itse apteekista saatavalla paikka-aineella ja tikkaa pikkuhaavat itse.
On aivan sama kuinka paljon rahaa syydetään, jos sitä ei osata käyttää oikeisiin asioihin. Kyse on huonosta johtamisesta, joka haittaa maamme kehitystä niin terveydenhuollossa kuin muutenkin sosiaalialalla.
Vierailija kirjoitti:
On aivan sama kuinka paljon rahaa syydetään, jos sitä ei osata käyttää oikeisiin asioihin. Kyse on huonosta johtamisesta, joka haittaa maamme kehitystä niin terveydenhuollossa kuin muutenkin sosiaalialalla.
Suomi alisuoriutuu itseasiassa melkein kaikilla aloilla. Pohjoismaiden ikuinen peränpitäjä.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on huumorintajua, sano.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on viherpunikeille myrkkyä.
Äänestän ensi kerralla iloisesti persuja, jos tuossa onnistuvat. Epäilen vain vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Marinin hallituksen aikana moni asia meni syöksyen retuperälle.
Globaali pandemia, aiempien hallitusten petaama hoitajakriisi jne ei varmasti vaikuttaneet asiaan yhtään? Kaikki on Marinin syytä!
Yritin asioida terveydenhoidossa jo ennen Marinin hallitusta ja touhu oli surkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun pienessä kunnassa Etelä-Pohjanmaalla ja terveyskeskus 20 kilsan päässä palvelee ma-pe klo 8-16. Muulloin mentävä 60 kilsan päähän. Näin oli jo 90-luvulla. Eikö tämä ole harvaan asutussa Suomessa ihan normaalia eikä uutisen arvoinen?
Nyt kun tulee uudet sote-alueet, lähtee sunkin lähiterveyskeskus sieltä 20 km päästä ja sitten asioit aina 60 km:n päässä. Sellaista parempaa terveydenhoitoa tiedossa. Jokaiselle sote-alueelle jää 5-6 terveyskeskusta nykyisten 20-30 sijaan.
Tänään juuri telkussa kertoili tämä meidän uusi sos.ministeri, että hallintoa ja sensemmosta liitännäistä vadta perustetaan, raamit ja mitä ne nyt olivatkaan.
Sitten vasta kun nämä on saatu kuntoon !!? niin alkaa mietintä, miten ja missä sairaat saataisiin hoidettua.
Ps. osastovierailulla olen saanut kotiuttamiskirjeen mukaani. Niinhän sina taise lähetetään kotiin. Kun tulin kotiin ja avasin kuoren -Ja yllätys yllätys - suljettu kirjekuori sisälsi osastolla olleen miehen kaikki tiedot. Olen nainen.
Kiikutin sen takaisin nähdäkseni mitä tuumaavat ja kuka on saanut minun paperini. No. näitä nyt sattuu, minulle sanottiin ja eihän heillä ole mitään havaintoa missä minun papetit seilaa.
Tästä 2 kk eteenpäin jouduin olemaan osastolla yön yli. Kotiin tuli perästäpäin kirje. No, avasin sen että oliko oikein merkattu miksi olin osastolla.
Siis oikeesti - kirje sisälsi sähköpostin kopion th ylilääkärin ja osaston sairaanhoitajan käydystä keskustelusta
koskien irtisanomista.
Kun nyt joudun leikkaukseen, niin vaadin että minun läsnäollessa oikeaan jalkaani piirretään isolla ympyrä ja sana tämä. Ettei leikata vasenta jalkaa.
Vain 9 maassa maailmassa on enemmän lääkäreitä suhteessa väestöön kuin Suomessa.
Ongelma on neuvostoaikainen terveyskeskusmalli. Ei siellä kukaan viihdy töissä. Useimmissa muissa maissa yleislääkärit toimivat itsenäisinä ammatinharjoittajina.