Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos jää perustoimeentulotukea käyttöön vain 340e vuokran jälkeen, niin voiko silloin saada harkinnanvaraista ruokaan ja muuhun lisäksi?

Vierailija
10.08.2023 |

Kun normaali on 555e/kk ja saan vain 340e...Niin en vain pärjää tällä rahalla...Joudun kohta varastamaan ruokani.

Mitä voin tehdä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalinkokoinen perustoimeentulotuki on tosiaan se 555 €/kk. Sillä minäkin olen elänyt jo vuosikausia ja hyvin olen pärjännyt. Mutta tosiaan joillain ihmisillä Kela joskus vähentää 20% tai 40% tuota perustoimeentulotukea, jolloin tosiaan saa vain jotain 400 €/kk tai 300 €/kk tai tieskuinka vähän. Minäkin olen joskus pelännyt että minulle noin tapahtuisi. Mutta ei ole tapahtunut. En todellakaan tiedä miten selviytyisin tuolla kaikista pienimmällä -40% tuella. Aikalailla nälkää joutuisi näkemään, ihan perusselviytymisestä (hengissä pysymisestä) tulisi vaikeeta.

En tiedä mikä neuvoksi tuossa tilanteessa.

Se on ihan omien valintojen seurausta, jos toimeentulotukea leikataan. Sitä ei kovinkaan pienin perustein tehdä, joten peilistä löytyy siinä tapauksessa syyllinen, jos joutuu elämään hiluilla. 

Vierailija
22/33 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä johonkin lehteen ilmoitus että oot kova haravoimaan ja tekemään hommia. Joku tarvii varmaan apua pihatöissä. Vaadit tuntipalkkaa 15 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä pienen eläkkeeni lisäksi (jonka todella olen ansainnut, toisin kuin sinä Ap) saisin yhteiskunnalta 340 euroa kuussa ruokaan ja ,,muuhun,, minulla olisi kissanpäivät!

Koska Suomi älyää tajuamaan, että jossain on se raja, minkä jälkeen on tuettava vain oikeasti apua tarvitsevia?

Vierailija
24/33 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sä oikein syöt?

Vierailija
25/33 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei woi. Tuwwaan, wiiään waiwwi.

T.Hammawweiju

Vierailija
26/33 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Kela ole kehottanut etsimään edullisempaa asuntoa?

Keikkatyötä tekemällä voi ansaita 150€ ei vaikuta toimeentulotukeen

Häh? Täh? Eihän se noin mene. En ole ap. Mutta elän toimeentulotuella. Vuokrani on 500 €. Saan asumistukea ja toimeentulotukea. Tällä hetkellä saan tukia sen verran että minulla jää vuokran maksamisen jälkeen vissiin 555 € tms käytettäväksi.

Voisinhan minä muuttaa halvempaan kämppään, vaikkapa sellaiseen että vuokra olisi 400 €. Mutta mitäs ihmettä se hyödyttäisi? Silloinhan asumistukeni ja toimeentulotukeni laskisi. Silloin edelleenkin vuokran maksamisen jälkeen minulle jäisi se sama 555 € käytettäväksi!

Ap saa saman 555 euroa, mutta koska vuokra on liian paljon, hän kuittaa ylimenevän osuuden tästä 555 eurosta, josta syystä ttt:tä jää käteen vain 340e. Ja liian kallis vuokra menee aina ns omaan piikkiin. Jos vuokra on Kelan hyväksymä kohtuullinen, niin ap saisi sen 555e käteen kuten sinäkin.

Vierailija
27/33 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä pienen eläkkeeni lisäksi (jonka todella olen ansainnut, toisin kuin sinä Ap) saisin yhteiskunnalta 340 euroa kuussa ruokaan ja ,,muuhun,, minulla olisi kissanpäivät!

Koska Suomi älyää tajuamaan, että jossain on se raja, minkä jälkeen on tuettava vain oikeasti apua tarvitsevia?

Sinun tilanteesi ymmärrän täysin. Monien naisten eläke on jäänyt pieneksi ja kaikkien maksujen noustessa he ovat todella tiukilla. Jotkut puolittavat lääkkeensä, jotta ne riittävät pidempään. Yksi jättää vessan oven auki, ettei tarvitse laittaa valoja sähköä kuluttamaan. Tässä kohtaa sanoin, että höpöhöpö, jos rahat loppuu niin toimeentulotukea tai ihan mitä vain hakemaan. Eläkeläinen katsoi minua tyrmistyneenä, kunnan apua!

Samaan aikaan miljardi tai pari vilahtaa maailman pelastamiseen toiselle puolelle maapalloa.

Vierailija
28/33 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä 9 euroa/päivä töitäkään kaikki saa, ei ainakaan jos on keikkatyötä pari päivää vuodessa. Työkkäristä sanottiin joka kerta: ette ole ollut vuotta työttömänä, laitetaan että asiat kunnossa, ei tarvitse hakea työtä, hei hei.

En kyllä käsitä kuinka kukaan voi kadehtia työttömiä, niin ilkeitä kommentteja tulee että tunnen myötähäpeää. Kertokaa ilkeät ihmiset mitä saatte ilkeilystä palstalla ja elämässä? Se on minulle aivan käsittämätöntä

29/33 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin itse rikas, mulle olisi kunnia-asia auttaa köyhempiä eikä veetuilla niille.

Mut rikkaat ei ole koskaan kokeneet köyhyyttä

tätönen 23

Vierailija
30/33 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Kela ole kehottanut etsimään edullisempaa asuntoa?

Keikkatyötä tekemällä voi ansaita 150€ ei vaikuta toimeentulotukeen

Häh? Täh? Eihän se noin mene. En ole ap. Mutta elän toimeentulotuella. Vuokrani on 500 €. Saan asumistukea ja toimeentulotukea. Tällä hetkellä saan tukia sen verran että minulla jää vuokran maksamisen jälkeen vissiin 555 € tms käytettäväksi.

Voisinhan minä muuttaa halvempaan kämppään, vaikkapa sellaiseen että vuokra olisi 400 €. Mutta mitäs ihmettä se hyödyttäisi? Silloinhan asumistukeni ja toimeentulotukeni laskisi. Silloin edelleenkin vuokran maksamisen jälkeen minulle jäisi se sama 555 € käytettäväksi!

Se hyödyttäisi veronmaksajia kun tarvitsisi vähemmän maksaa sinun asumisestasi. Toki taidat ajatella vain itseäsi.

Vierailija
31/33 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko oli aloitus? En usko sinua.

Vierailija
32/33 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti saat eläkettä enemmän kuin AP tukia. Et tiedä AP:n tilanteesta mitään. Aika röyhkeää ja härskiä olettaa hänen elävän tuilla silkkaa vttumaisuuttaan.

Vierailija
33/33 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuti jankuti jankuti