Onko Suomi lapsivihamielinen maa?
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/6c6ab51f-b753-47b3-9bc1-5297…
Lainaus: Puolen tunnin istumisen jälkeen perheen nuorempi parivuotias lapsi tylsistyi istuskeluun ja alkoi kiipeillä ja äännellä.
Yritimme hyssytellä ja rauhoitella lasta parhaamme mukaan, mutta siitä huolimatta etupenkissä istuvat kääntyivät ja kommentoivat lapselle ikävään sävyyn, että hän käyttäytyy huonosti, Salmela kertoo.
On hankalaa ymmärtää, että näin kävi jopa lasten tanssinäytöksessä. Yleisön joukossa oli kuitenkin muitakin pikkusisaruksia ja lasten vanhempia.
No onko ihme? Miksi ne pienimmät pitää tuoda mukana esityksiin? Meiltä meni lapsen tanssiryhmän kevätnäytös täysin pilalle itkevien ja riehuvien taaperoiden vuoksi. Esitys poti keskeyttää monta kertaa hälyn takia ja pari kertaa, kun pikkulapsi juoksi jalkoihin. Esitys oli siis tanssisalissa, jossa sitä seurattiin lattialla istuen seinän vieressä.
Kommentit (19)
Tuo kirjoitus sai vereni kiehumaan kun sen ekan kerran luin, ja niin saa edelleen. Monikaan ei vihaa lapsia, mutta minäminä-vanhempia halveksuvat kaikki.
Taaperon voi kiikuttaa narikkaan jos esityksen aikana alkaa venkoilla.
On jonkin verran. Tottapuhuen harva pitää lapsista. Lisäksi lapsia ei osata kasvattaa. Ulkomailla lapset istuu nätisti hiljaa kun taas täällä...
En osaa sanoa suuntaan tai toiseen. Siitä olen varma että en tähän maahan lasta tuo. En siirrä omia ongelmiani seuraavalle sukupolvelle.
Suomessa vihataan lapsia synnytyslaitokselta lähtien. Pitäkää huolta lapsistanne.
Onneksi lapsivihaajat kärsivät tulevaisuudessa omista pahoista ajatuksista sekä teoista.
Pidän lapsista, haluan kuitenkin että VANHEMMAT opettavat heidät tavoille ja käyttäytymään. Sellainen minä minä minä saan tehdä mitä minä haluan on moukkamaista käytöstä. Ennen osattiin paremmin käyttäytyä, nykyään ei osata ja tästä tulee se ärsytys lapsiin. Ennen ei myöskään lapsia kuskattu joka paikkaan vaan oltiin rauhallisesti kotona, nyt niitä pitää kuskata joka paikkaan, lapset väsyvät ja alkavat kiukutella, mutta kun äidin täytyy päästä KAUPUNGILLE. Eli suurin syy on ITSEKKYYS.
Ei ole...
Mutta itse voin sanoa rehellisesti että olen vihamielinen noihin tampio somevaikuttajiin. En käsitä kuinka ihmiset seuraa heitä. Enkä edes voinut lukea artikkelia kun näin noiden pellejen nimet.
Kaiken pahan alku ja juuri löytyy noista somevaikuttajista. Kukaan vanhemman sukupolven edustaja ole koskaan miettinyt tuollaista. Ja jokainen tietää että kaikilla on joskus huono päivä joskus joka saattaa purkautua lapsettomiin tai lapsellisiin ihmisiin. Mutta nämä somevaikuttajat haluavat itselleen seuraajia joten kärjistävät tarkoituksella asiat.
Pahimmat lapsivihaajat työskentelevät sote-alalla! Kammoksun tätä suuresti!
En osaa sanoa, kun ei ole lapsia (ei oma valinta).
Olin juuri briteissä hieman pidemmän aikaa ja siellä lapsia oli kaikkialla. Siis kaikkialla. Ihan hätkähdytti tulla takaisin, kun kaduilla tuli yhtäkkiä vain aikuisia vastaan.
Lapsiviha on tosiasia. Mutta nuo itsekkäät vanhemmat ovat osa ongelmaa. Lähtökohtaisesti taaperot eivät jaksa esityksiä katsoa pitkään. Ei se vääntyilevä taapero käyttäydy huonosti, hänellä on vaan tolkuttoman tylsää. Sen takia voisi tuokin äiti miettiä, että olisiko voinut toimia itse toisin. Esimerkiksi vienyt lapsen hoitoon esityksen ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kirjoitus sai vereni kiehumaan kun sen ekan kerran luin, ja niin saa edelleen. Monikaan ei vihaa lapsia, mutta minäminä-vanhempia halveksuvat kaikki.
Jos tuolla saa "verensä kiehumaan", niin aika pumpulissa on onnistunut elämään.
Meillä on lapsi kyennyt istumaan paikallaan ja seuraamaan esitystä. Jos ei olisi kyennyt, niin jompikumpi vanhemmista olisi poistunut piltin kanssa rauhoittumaan. Sama taktiikka on toiminut kaikissa tilaisuuksissa esim. häät, rippijuhlat ja hautajaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuolla saa "verensä kiehumaan", niin aika pumpulissa on onnistunut elämään.
Kyllä, siinä olen ollut onnekas. Ottaisi tosissaan päähän jos joku minäminä-mamma kakaransa kanssa pilaisi esityksen jota olen katsomassa.
Oikeasti juuri kukaan ei vihaa lapsia.
Nykyiset kyvyttömät ja osaamattomat vanhemmat on se ongelma.
Miettiiköhän kukaan näistä taaperoiden vanhemmista niitä esitystä kovasti harjoitelleita esiintyjiä ja sitä miltä tuntuu, kun shown varastaa taapero riehumisellaan?
Olin rippijuhlissa, jossa jaettiin rippikoulun todistuksia nimellä mainiten rippikoululaisille. Kukaan ei kuullut mitään, kun taaperoa pienempi huusi äitinsä sylissä. Äiti hymyili itsekseen, eikä poistunut mihinkään. Samoin toimi vieressä ollut isä.
En ihan ymmärrä näitä tämän tyyppisiä vanhempia. Eikö pää enää toimi ihan kunnolla?
Aikuiset ei kasvata pentujaan enää ja se potuttaa, kun käytöstavat on hakusessa. Kotona opetetaan tavat.
Ei tietenkään. Tampioita vanhempia tosin moni halveksii.