Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AL: Tamperelaisessa lähiössä loukutetaan vapaana kulkevia kissoja

Vierailija
09.08.2023 |

Todella hyvää toimintaa:

https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000009734071.html

Pitäkää kiinni ne kissanne! Poliisin mukaan kissa vapaana ilman valvontaa on lemmikkieläimen heitteillejättö.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No mikä sinua estää loukuttamasta?"

Metsästyskortti voimassa? Oivoi, jos olette matkustaneet hieman maailmalla. En tiedä mikä Tampereen tilanne on. Van onhan se ikävä nähdä kun jotkut päättää potkia koiria ja kissoja jos käyvät liian lähelle. Venäjällä on ihan aito riesa kun koiraparveet pörrii ostareiden ympärillä.

Vierailija
22/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ja koirat eivät kuulu kaupunkeihin. Menkää maalle jos niitä haluatte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loukuttaisivatpa täälläkin osassa Tamperetta. Niitä kulkee vapaana riesaksi asti, kuseskelevat nurkkiin ja käyttävät lasten hiekkalaatikkoa käymälänään.

Missäpäin?

Vierailija
24/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vapaana liikkuva kissa koska alueella on paljon jyrsijöitä. Maunon talo paloi kun hiiri söi rikki sähköjohdon seinän sisällä. Helppo se on "huudella" kaupungissa jos ei ole hiiriongelmaa.

Vierailija
25/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maatiloilla ei olisi kissoja, ihmiset söisivät ruoassaan paljon enemmän hiiren- ja rotanpaskaa.

Vierailija
26/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa toimintaa!

Tätä tulisi tukea verovaroista!

Vierailija
27/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maatiloilla ei olisi kissoja, ihmiset söisivät ruoassaan paljon enemmän hiiren- ja rotanpaskaa.

Kasvaako tamperelaisessa lähiössä paljonkin ruokaa? Loukut ovat hiiriin tehokkaampi tapa kuin joku kissa joka vain leikkii niillä (kiduttaa) hiirillä ja kanniskelee niitä sisälle taloon.

Vierailija
28/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse jalkajousella hoidellut noita. Kissa ei kuulu luontoon!

Olet yököttävä.

Vierailija
29/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää se, että eivätkö kissanomistajat välitä yhtään kissansa turvallisuudesta? Olen Tampereella nähnyt kuinka kissa jää auton alle ja tielle kitumaan. Ei ollut kaunista katseltavaa.

Tai saa lintuinfluenssan https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009763820.html

Vierailija
30/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kaikki elukat on nyt rekisterissä, pääsee viranomaiset noutamaan taudinaiheuttajat eliminoitaviksi kun lintuinfluenssa muuntuu nisäkkäisiin tarttuvaksi.

Eivät ole, kissareisteriä ei vielä ole.

Vierailija
31/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvaako tamperelaisessa lähiössä paljonkin ruokaa? Loukut ovat hiiriin tehokkaampi tapa kuin joku kissa joka vain leikkii niillä (kiduttaa) hiirillä ja kanniskelee niitä sisälle taloon.

Hiiret, rotat ja myyrät oppii nopeasti väistämään ansoja ja loukkuja.

Vierailija
32/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kaikki elukat on nyt rekisterissä, pääsee viranomaiset noutamaan taudinaiheuttajat eliminoitaviksi kun lintuinfluenssa muuntuu nisäkkäisiin tarttuvaksi.

Koirarekisteriä seuraa myös kissarekisteri vuodesta 2026 alkaen, jonka on määrä saattaa kaikki Suomen kissat samaan rekisteriin.

Vierailija
33/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Iso sakko niille luontoa tuhoaville kissanomistajille, jotka pitävät kissojaan vapaana. Eivät selvästi ole mitään älykästä porukkaa

Paljonko sakkoa ihmisille jotka tuhoavat luontoa?

Vierailija
34/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuletko laittamaan loukut niin, että ne saavat hiiret kiinni paremmin kuin kissa?

maksan 1000 euroa tai enemmänkin jos kykenet loukkuinesi parempaan kuin kissa.

Vierailija
35/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinäkään tappovehkeinesi. 

Vierailija
36/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loukuttaisivatpa täälläkin osassa Tamperetta. Niitä kulkee vapaana riesaksi asti, kuseskelevat nurkkiin ja käyttävät lasten hiekkalaatikkoa käymälänään.

Jotkut tyypit tekee samoin. Mitä niille pitäs tehdä. Pahempaa kuin kissat. 

Vierailija
37/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkä sinä.

Vierailija
38/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä sinua estää loukuttamasta?

Se, etten viitsi lähteä jotain kattia Orivedelle asti ajamaan, ei ne sieltä Boondocsista niitä hakemaan tule, jos joku muu ne loukuttaa. Tiedän, olen koittanut, loukutin naapurin kissan, kun eivät puhetta ymmärtäneet, että pitäkää katti sisällä tai kuljettakaa hihnassa. Jättivät sen pihalle kun lähtivät esim. viikonlopuksi mökille. Eivät tulleet hakemaan niin ajoin sit kissan muutaman kilometrin päähän ja päästin siellä vapaaksi.

Olet sinäkin yksi haittaeläin.

Vierailija
39/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouset on kielletty. 

Vierailija
40/40 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa GPS panta niin eivät ole heitteillä

GPS-panta ei paljon auta siinä vaiheessa kun kissasi jää auton alle. Vapaaksi kissansa laskevat eivät tosiasiassa välitä lemmikistään kovinkaan paljon, mentaliteetti on että aina voi ottaa uuden kissan jos vanha ''katoaa'' oman välinpitämättömän toiminnan johdosta.

Tästä kissanomistajien välinpitämättömyydestä kertoo myös se, että vain pieni osa löytöeläintalojen  löytökissoista palaa takaisin omistajalle koska omistaja viitsii kysellä sen perään, sen sijaan löytökoirat lähes poikkeuksetta haetaan kotiin.

Nämä tällaiset kissan pitäjät pitäisi saada todellakin loppumaan.