Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Lapsen(4v)jalkapohjassa syylä jota
17.12.2006 |
olemme hoitaneet verruxiinilla.saatu " kuorittua" sitä hieman mutta nyt lapsi valittaa että syylä kipeä,onko vinkkejä miten saisi lopun pois,on kuitenkin aika iso ja pahimmoilleen päkiäs kohdalla...Jäädyttää?
Kommentit (2)
kyllä se aamusyljen levittäminen syylän päälle joka aamu on ollut paras konsti. Meillä tosin 5v. ei suostunut (sylki ällöttää häntä) joten sitten loppujen lopuksi annettiin syylän olla ja elää omaa elämäänsä kun oli varpaan tyvessä eikä haitannut elämään. Vuosi meni niin hävisi itsestää. Keho muodostaa itse vasta-ainetta ja sanotaan että 1-2 vuotta menee niin syylä lähtee omineen pois.
Mutta itse luotan tuohon sylkeen, aina on toiminut!
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Meillä sama ongelma. 2 vuotiaamme kantapäässä iso syylä. Neuvolassa suositteli ilmastointiteippiä ja aloitimme teippihoidon eilen. Olen saanut itseltäni hoidettua murkkuiästä asti kyynärpäässä olleen syylän ilmastointiteipillä pois pari vuotta sitten, eli teippi on todettu toimivaksi. Jalkapohjassa oleva syylä on vaan siitä hankala, että siellä on vaikea saada teippi pysymään. Ilmastointiteippiä leikataan vähän isompi pala kuin mitä syylä on ja teipataan pala syylän päälle jollain tosi tiukasti tarttuvalla ihoteipillä ( kysy apteekista ). Ja ilmastointiteipin tulee olla todella vahvasti tarttuvaa ( niissäkin on eroja ). Teippi vaihdetaan uuteen aina kun se irtoaa ja hoitoa jatketaan useita viikkoja ( itselläni taisi kestää viitisen viikkoa ). Syylä kuihtuu ja lopulta häviää täysin kivuttomasti. Jäädyttäminen tehoaa neuvolatädin mukaan litteisiin syyliin, ei välttämättä jalkapohjassa sijaitseviin reilusti kohollaan oleviin. Syylä voidaan myös kauhoa pois, mutta on kuulemma pitkään kipeä.