Itkettää ja pelottaa. Loppuuko elämä nyt myrskyn tullen?
Mitä jos talo sortuu päälle tai puu kaatuu päälle?
Kommentit (41)
Tulevan myrskyn jälkeen maa on autio ja tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
Media on sen verran jauhanut tuosta myrskystä, että käytännössä saadaan varmaankin vartin kestävä tihkusade.
Niin, mediallahan tunnetusti on taikavoimia, joilla voi vaikuttaa luonnonilmiöihin. Oliko muita pierahduksia persujen älypajasta?
Taivaan Isä kyllä suojelee. Älä siis pelkää.
Kun sataa ja ukkostaa niin nukun erityisen hyvin
Heikolla tolalla mielenterveyshoito. Tuota saa kun leikkaa, leikkaa ja leikkaa 30 vuotta putkeen ja sen neljän vuoden ajan kun ei leikata vaan parannetaan esimerkiksi tukitoimia tarvitsevien lasten palveluja, posahtaa pandemia päälle ja pitää tukea vuorineuvoksia ja bodarien maskifabriikkeja ja kokoomusakkojen suklaapatukkayrityksiä.
Missä kohtaa se myrsky on edes tulossa? Täällä pilvetön taivas, ihan lämmin ja välillä vähän puissa lehdet heiluu. Yöksi näyttää tyyntä ja pilvetöntä taivasta, huomiseksi pientä tuulta, aurinkoa ja hellettä. Tiistaillekaan ei toistaiseksi näytä kuin satunnaisia kuurosateita.
Ennen vanhoina hyvinä aikoina sää tietoihin saattoi luottaa kuten tässä ennusteessa jossa kaikki meni nappiin.
Ei pysty nykysin koneet tähän tarkuuteen.
Mua kans mietityttää kovasti tämä tuleva myrsky. Olen yrittänyt olla lukematta uutisia mutta väkisinkin näkee ja kuulee. Ihan hirveää että jatkuvasti tapahtuu jotain pahaa :(
Vaasassa viime yönä ukkonen, mutta ei mistään myrskystä voi puhua. Ihan tavallinen ukkonen vesisateineen
Olen suunnitellut vetäytyä maailmasta myrskyn ajaksi. Toivottavasti tulee semmonen myrsky, ettei vahingossakaan keksi asiaa pään ulkopuolelle.
Mä valvoin viime yön miettien tätä myrskyä. Tuntuu että mun miehellä ei kiinnosta pätkääkään koko asia eikä hän yhtään osallistu tarvittaviin toimenpiteisiin. Mua pelottaa että oon unohtanut hankkia jotain ja en oo valmistautunut tarpeeksi. Lapsille en ole asiasta vielä osannut edes puhua. Miten kerrot sun viattomille alle kouluikäisille lapsille että joo nyt on sitte tulossa joku myrsky? Mä oon ihan neuvoton ja koen ettei noiden pienten tarvisi näin suuria asioita vielä käsitellä. Oli se korona, Ukrainan sota, energiakriisi ja nyt tääkin vielä. Sitä odotellessa että pitää lintuinfluenssaakin alkaa käsitellä heidän kanssa! Ja kyllä lapset aistii meistä vanhemmistakin huoöen ja pelon vaikka mies varsinkin sitä kovasti peittää..
Loppuiko edellisten myrskyjen aikaan?
Millaiset ihmiset tällaisia aloituksia kirjoittavat?
Vierailija kirjoitti:
Loppuiko edellisten myrskyjen aikaan?
Millaiset ihmiset tällaisia aloituksia kirjoittavat?
Eiköhän tuo ole vain satiiria tämän myrskyhössötyksen vuoksi. Huvittaa vähän kun monet ottivat tämänkin niin tosissaan. Oikeasti pelokas ihminen ei kirjoita noin.
Vaan sähköt voi mennä poikki. Pitää ladata puhelin täyteen. Ja ostaa radioon paristot.
En muista siitä vuoden 2010 myrskystä mitään. Joten ei tainnut olla kovin vaikuttava.
Vierailija kirjoitti:
Vaan sähköt voi mennä poikki. Pitää ladata puhelin täyteen. Ja ostaa radioon paristot.
En muista siitä vuoden 2010 myrskystä mitään. Joten ei tainnut olla kovin vaikuttava.
Minulla todella huono akku puhelimessa eikä varaa ostaa uutta. Saakohan tähän toimeentulotukea? Kuitenkin ajattelisin että tässä tilanteessa olisi tärkeää että olisi puhelin. Paitsi mitä jos puhelinliikenne alkaa takuta? Olen yrittänyt kysyä meidän taloyhtiöltä että saisinko nähtäväksi pelastussuunnitelman ja muutenkin että miten toimitaan myrskyn aikana mutta ei mitään reaktiota
Vierailija kirjoitti:
Mua kans mietityttää kovasti tämä tuleva myrsky. Olen yrittänyt olla lukematta uutisia mutta väkisinkin näkee ja kuulee. Ihan hirveää että jatkuvasti tapahtuu jotain pahaa :(
Lukisit lehdestä vain sarjakuvat, kuten minä teen. Pysyy kaukana paha maailma.
Olen ollut usassa kun hirmymyrsky iski. Silloin tuulet oli 250km/h. Olin hotellissa 2 päivä suojassa, hotellissa oli bunkkeri. Se myrsky piti kovaa meteliä ja sellaista vinkumista Näin miten kaikki irtosi. liikennemerkit lensi ja autot pyöri ympäri ja katot lensi taloista pois. Myrskyn jälkeen lähdin lentokentälle niin joka paikka täynnä rojua ja kaikki puut kaatuneet.
Suomessa talo ei yleensä sorru, jos on vahvat rakenteet. Tai on talon siinä osassa jossa ei haittaa jos puu kaatuu. Moni nukkuu lähellä puita, ikkunan takana on puut, tuuli saattaa silti tulla eri suunnasta ja ei mene kohti ikkunaa.
Ap mene sängyn alle pillittämään. Ai että ärsyttää ihmiset jotka jatkuvasti pelkäävät jotain ja pillittäminen alkaa.