karppaus = atkinson - dieetti?
Kommentit (7)
ja sallii hiilareita ja varsinkin erilaisia hiilarilähteitä huomattavasti esimerkiksi hyväkarppausta vähemmän. Mene veeveeveepistekarppauspisteinfo ja opiskele...
Atkins on alkuun (aloitus- ja laihdutusvaiheessa) tiukka ja sen jälkeen ylläpitovaiheessa hitaasti lisätään hiilareita ja etsitään se oma taso, jolla voi hyvin eikä liho.
Ihmisillä on Atkinsista ihan väärä kuva, joka perustuu siihen alkuvaiheeseen.
nopeet hiilarit + rasva = lihottavaa, atkinssissa saa syödä esim. salaattia ja on pitkä lista aineksista mitä saa syödä, mm. kaikkia rasvoja ei saa syödä (en muista mitä ja miksi)
atkinssi sopii toisille ja toisille ei, yleensä normaalipainoinen tuntee olonsa huonoksi atkinssissa
mä olin yli 30kg ylipainoinen kun aloitin atkinssin, laihduin nopeata vauhtia ja nautin kun sain syödä paljon. aikaisempaan ruokavaliooni se ei tehnyt eroa kuin hiilareiden suhteen; niitä ei juurikaan sallittu. rasvan määrä ruokavaliossani pysyi kutakuinkin samana, joten kamalaa oloa ei tullut,
atkinssiin rupeavan täytyy olla oikeasti ylipainoinen mutta kuitenkin terve, se on tosi raju laihis eikä elimistö tykkää pitemmänpäälle, mutta huomattavasti terveellisempi vaihtoehto kuin mieletön ylipaino
Minkätakia siinä alku on niin tiukka? Ketoosiin tavoitellaan mutta siis vainko sen näläntunteen katoamisen vuoksi??
Olen itse alkanut " karppaamaan" ilman alkuvaihetta, mutta silti paino tippuu 1 kg viikossa ja olo on tosi hyvä. Enkä syö rasvaa, vaan kevyttuotteita ja täysrasvaisia maun mukaan.
Yksi juttu mikä mietityttää, on se että lakkaako painon laskeminen vai jatkuuko alipainoon asti?
vastatkaa joku asiasta tietävä , kiitos :)
Vierailija:
Yksi juttu mikä mietityttää, on se että lakkaako painon laskeminen vai jatkuuko alipainoon asti?
vastatkaa joku asiasta tietävä , kiitos :)
Juu, kiitti. Tätä olen miettinytki, kun olen nyt hyvässä painossa ja aion jatkaa hiilareiden karttamista koska olo niin hyvä! EN silti tahdo alipainoiseksi.
Atkinssin dietti on sitä ääripäätä, jossa vedetään surutta rasvaa ja proteiinia ja yritetään päästä ketoosiin.
Täällä on sellaistakin karppausta nähty, jossa ei syödä valkoisia jauhoja ja sokeria, kaikkea täysjyvää sun muuta saa syödä. Tämä on sitten sitä hyväkarppausta, eli käytännössä ihan järkevä normaaliruokavalio, jossa ei ole mitään ihmeellistä.