Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankkikaa puoliso katsomatta siihen ulkonäköön jos alkaa olla jo yli puolet elämästä elettykin

Vierailija
05.08.2023 |

Kun vanhana tulee sairauksia niin kaksin on aina turvallisempaa kuin yksin. Ja yksinäinen on ulkopuolisten avusta aina riippuvainen. En voi ymmärtää tämmöistä nykyajan järkyttävää ulkonäkö keskeisyyttä. Jos leskeksi jää niin sille ei sitten mitään mahda. Sellaista auttaisin.

Mutta näitä jotka eivät löydä tarpeeksi täydellistä elämänkumppania ronklaten kun ei kelpaa liian lyhyt mies tai liian lihava nainen arvostellen kaikkien ulkonäköä tai ei tule jotain suurta tunnetta, miksikä sitä sanotaan, näin ollen vaatimattomimpienkin tunteiden kelpaavan, niin en halua sellaisen auttajana ja juoksu piikana olla.

Ei kaikille tule koskaan sellaista järisyttävän kemian tunnetta koskaan ketään kohtaan. Miksi sitten ei kelpaa hyvä ystävyys ja yhteistyö jonkun kanssa. Monasti tämmöisestä aloitettu yhteiselämä on parempi ja kestävämpi kuin sokea rakastuminenen jossa ihminen ei enää ajattele järjellä tullen ihan sokeaksi. Toinen ei ole välttämättä sokeasti rakastunut vaan käyttää tämmöistä hyväkseen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ronkeli, niin kannattaa säästää, että on rahaa palkata apua kun on vanha.

En kaipaa mitään säälikumppania, joka on vain apumies.

Vierailija
22/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kova fiksaatio ap:lla pariutumiseen.

Yksin on ihan OK olla. Älä panikoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen odottannut että Herra osoittaisi minulle puolisoni muttei ole vielä ketään johdattanut ovelleni, jotenka olen ymmärtännyt yskän ja lopettannut odottamisen

Vierailija
24/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys ja yhteistyö on hyvä diili sen kannalta, joka ensin jää toisen avun varaan ja tarvitsee toisen apua tai jopa omaishoitajaa. Mutta se on äärimmäisen huono diili sen kannalta, jolle lankeaa auttajan ja kenties omaishoitajan osa. Pelkän kaverin takia ei kylä motivoidu niin raskaaseen ja vaativaan hommaan, mutta jos kyseessä on oma kumppani, johon on ollut palavasti rakastunut ja jonka kanssa tunteet ovat syventyneet syväksi ja kestäväksi rakkaudeksi, silloin se jaksaminen ja motivaatio voi löytyäkin. Mitään velvoitettahan siihenkään ei toki ole, mutta itse voisin sellaiseen ryhtyä rakastetun vuoksi. Kaverin takia en.

Vierailija
25/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin elän loppuikäni yksin kun tyydyn johonkin ihan kivaan.

Sitäpaitsi se sokeakin rakkaus voi olla elämänmittainen hyvä kumppani.

Vierailija
26/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nii jää muuten elämä elämättä

ei voi jäädä jos Herra ei ole antanut naimisoitumistaitoa elikkä tahtoo jonkun olevan yksin. Semmoiselle hän on siten antanut varmaan jotain evankelioimishinkua jolla pystyy unohtamaan himon tulen poltot

Vierailija
27/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse tällaisessa suhteessa vai?

Olen ja todellinen rakkaus tuli aikanaan ilman alkuhuumaa ja koska en voisi kuvitellakkaan eläväni minkään epäluotettavan perseaukisen rentun tai jännä tyypin kanssa kuten äitini teki minut sellaisen kanssa ja erosi heti. Tämmöisten hetkellisten hekumoiden ja tunteiden vallassa en elämänkumppaniani valitse. Sen pitää olla täysin luotettava ihminen ja niin on ollutkin. Ei ole tarvinnut kärsiä missään vieraissa käyvästä puolisosta. Olen valintaani tyytyväinen ja niin on puolisonikin. Kumpikaan ei ole onneton kaivaten jotain muuta. 

Repaleisesta perheestä jota häpesin niin pääsin kesälomalle sukulaisperheeseen jossa pariskunta oli mennyt järki avioliittoon ja mikä ihana rauha siellä oli kun he eivät tapelleet eikä ollut mitään pettämisiä. Sieltä sain mallin kuinka onnellinen sellainen suhde voi olla. 

Vierailija
28/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi sietää sängyssä enkä aamukahvi pöydässä susiruma ja tyhmää miestä, vaikka muuten olisi ok.😖

Vierailija
29/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ja todellinen rakkaus tuli aikanaan ilman alkuhuumaa ja koska en voisi kuvitellakkaan eläväni minkään epäluotettavan perseaukisen rentun tai jännä tyypin kanssa kuten äitini teki minut sellaisen kanssa ja erosi heti. Tämmöisten hetkellisten hekumoiden ja tunteiden vallassa en elämänkumppaniani valitse. Sen pitää olla täysin luotettava ihminen ja niin on ollutkin. Ei ole tarvinnut kärsiä missään vieraissa käyvästä puolisosta. Olen valintaani tyytyväinen ja niin on puolisonikin. Kumpikaan ei ole onneton kaivaten jotain muuta. 

Repaleisesta perheestä jota häpesin niin pääsin kesälomalle sukulaisperheeseen jossa pariskunta oli mennyt järki avioliittoon ja mikä ihana rauha siellä oli kun he eivät tapelleet eikä ollut mitään pettämisiä. Sieltä sain mallin kuinka onnellinen sellainen suhde voi olla. 

Ja sulla ei sitten muunlaisia parisuhteen malleja ole kuin nuo kaksi? Ainakin omasta mielestäni nuo molemmat ovat huonoja vaihtoehtoja.

Vierailija
30/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin oli tuollainen liitto ja ajattelin että se kestää. Mutta sitä toista alkoi se tunteiden vailinnaisuus ilmeisesti jotenkin hiertää ja alkoi käyttämään vähän kaikenlaisia päihteitä. Ns. paperilla aivan täydellinen kumppani. Toista tuollaista en kyllä ota, kun ei se tunteiden laimeuskaan takaa ettei inhimilliset heikkoudet pilaa kaikkea.

Vierailija
31/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taita keretä. Eskatologia alkaa olla siinä vaiheessa että koska tahansa Ristus voi ylöstempata morsiusseurakunnan tuuliin ja pilviin ja sillon hän vie muassaan nokkaini eestä ne vähähti kunnon naiset

Vierailija
32/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sulla ei sitten muunlaisia parisuhteen malleja ole kuin nuo kaksi? Ainakin omasta mielestäni nuo molemmat ovat huonoja vaihtoehtoja.

No niinhän voi olla mielestäsi mutta jos jäät yksinäiseksi niin kenenkä riesaksi sinäkin tulet vaatimaan palveluksia. 

Elämä vaan ei ole mitää täydellistä saippua sarjaa ja tämmöisiä ihme prinssejä ja prinsessoja ei ole olemassakaan. 

Vierailija
33/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän voi olla mielestäsi mutta jos jäät yksinäiseksi niin kenenkä riesaksi sinäkin tulet vaatimaan palveluksia. 

Elämä vaan ei ole mitää täydellistä saippua sarjaa ja tämmöisiä ihme prinssejä ja prinsessoja ei ole olemassakaan. 

Naiselle tuo on huono diili muutenkin. Ei edes niiltä rakastuneilta miehiltä löydy monelta toisen sairastuessa sellaista jalomielisyyttä, että alkaisi hoivaamaan, niin ei sitä välttämättä kannata odottaa sellaiselta joka on aina ollut mukana vain yksinjäämisen pelosta tms. Yksi tuttu mies teki niin, että kun vaimo sairastui myöhäisessä keski-iässä, ei edes kovin vanhana niin palkkasi tälle hoitajan jostain idästä ja sittenhän siinä kävikin niin että sen hoitajan kanssa kehittyi parisuhde. En tiedä tiesikö se sairas puoliso siitä ennen kuolemaansa.

Vierailija
34/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iän karttuessa ulkonäkö kertoo paljon ihmisen elintavoista ja terveydestä. 

Ei kerro terveydestä. Minusta ei näe päälle päin että on selkäsairaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme