25-45 -vuotiaat, annetaanko teidän suvussa aikuisten sisarusten kesken joululahjoja ?
Minkätyyppisiä ja -hintaisia nämä lahjat suunnilleen ovat ?
Kommentit (13)
jotka saavat runsaat lahjat. Minusta on kohtuullista, että " he" antavat jotain takaisin. Me emme saa, mutta ostan lasten nimissä sitten sisaruksilleni ja äidilleni.
Noin periaatteessa on kiva antaa ja saada lahjoja, mutta kun yhdestä perheestä tulee lahjalista (aikuisille, kyllä!) merkkeineen ja ostopaikkoineen, toiset antavat jotain huitaisten keksittyä tarpeetonta, itse alan jo syyskuussa potea stressiä, että mitä niille keksis (paitsi se yksi lahjalistaperhe, ne on helppoja :-)) ja mikä ois sopiva summa ja meneekö yli vai ali ja onko otettava huomioon, että meillä on lapsia ja vanhapoika-enolla ei jne. jne.
Musta on vaan kiva antaa vielä. Jotain pientä.
Miehen sisaruksille ostetaan vielä aika isoakin, mutta luulen että siihenkin tulee tässä pikkuhiljaa muutosta, kun alkavat perheellistyä ja mieskin ymmärtää pikkuhiljaa perheellisenä rajan merkityksen.
vuosikalenterin lapsista 19.90e ja muuta sälää parilla kympillä. Viime vuonna samainen kalenteri ja iittalan tavaraa. Äkkiä sitä vaan hintaa lahjoille kertyy... Siskoni mies saa pokeripöytä maton ja sukat eli noin kympin. Ok hinta mielestäni. Äiti ja isi kultaa myös muistetaan ruhtinaallisesti aina. Tänä vuonna äitille Burberryn huivi+kalenteri lapsista ja isille Gantin paita. =)
Jouluna meillä ostetaan lahjoja hiukan liikaakin, mutta minusta se on mukavaa. =) Mukava antaa ja saadakin. =)
tätini saa lahjan kun on poikani kummi ja serkkuni saa lahjan kun on tyttöni kummi, mutta sitten veljeni joka on poikani kummi ei saa lahjaa kun hänen omat kolme tenavaa saa lahjan, yhdelle olen jopa kummi
isovanhemmille ja iso iso vanhemmille lapseni aina myös tekevät jotain
totta kai meillä ostetaan sisaruksille , vanhemmille , ja kavereille .
Me annetaan kyllä. Lahjat vaihtelevat kovasti. Voi olla kirjoja tai levyjä, sitten joku osa sisaruksista (meitä on 5) voi mennä yhteen ja ostaa jollekin jotain vähän isompaa. Joku voi antaa joulukarkkeja tai leivonnaisia. Myös käsitöitä. Taikka sitten jotain peliä, mä ostin systerille perheineen just sen uuden monopolin. Voi olla sitten jotain vaatetta taikka jotain kodintavaraa. Mun mielestä sisarukset ovat kaikkein helpoimpia, koska ne on tuntenut koko ikänsä, niin tietää mistä ne pitää. Hyväntekeväisyyslahjat ovat olleet myös suosittuja. Vuohia oli useita viime vuonna ;-)
Joka toinen vuosi mun sukulaisille ja joka toinen miehen eli sen mukaan missä vietetään joulua.
Voimme ostaa sen minkä tarvitsemme muulloinkin. Jotain pientä ylläriä olen kyllä ostanut miehelle tänä vuonna, muteei mitään kovin henk. koht. Saapahan vähän rapistella paperia :)))
Joskus ollaan sovittu, että ei anneta lahjoja, mutta on se lahjojen antaminen kuitenkin niin kivaa, että yleensä vaihdetaan lahjat. Tosin ajattelin kyllä, että tästä lähtien sanon lapsettomille siskoilleni, että minä en tarvitse lahjaa, ostakoot lapsilleni. Tuntuu vähän epäreilulta, että siskoni " joutuvat" ostamaan lahjat sekä minulle että lapsilleni, mutta minä pelkästään heille.
Lahjat annetaan lapsille ja omalle perheelle vain.