Introvertti, joka kaipaa ihmisiä?
Viihdyn usein yksin, väsyn seurassa ja minulla kestää kauan palautua sosiaalisista tilanteista. Silti välillä tulee kaipuu ja haaveilen, että joku tulisi pakottamaan ulos.
Kommentit (6)
Mulle tulisi välitön torjuntareaktio, jos joku tulisi pakottamaan ulos. Osaan lähteä itsekin.
Minä en halua ketään pakottamaan itseäni ulos, vaan viettämään kanssani aikaa sisälle.
Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Introversio-ekstroversio on jana, jolle jokainen asettuu johonkin kohtaan. Vain ne harvinaiset ihan janan ääripään introvertit on sellaisia jotka ei koskaan kaipaa ihmisiä. Suurin osa asettuu janalla vähemmän laitaan, ja he kaipaavat välillä ihmisiä, mutta tarvitsevat myös omaa aikaa.
Niin, siis introverttihan ei tarkoita samaa kuin erakko. Totta kai introvertitkin kaipaavat ihmisseuraa, vaikka tarvitsevat vastapainoksi keskivertoa enemmän yksinoloa.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Introversio-ekstroversio on jana, jolle jokainen asettuu johonkin kohtaan. Vain ne harvinaiset ihan janan ääripään introvertit on sellaisia jotka ei koskaan kaipaa ihmisiä. Suurin osa asettuu janalla vähemmän laitaan, ja he kaipaavat välillä ihmisiä, mutta tarvitsevat myös omaa aikaa.
Monilla on myös harhaluulo, että ekstrovertti=sosiaalinen ja introvertti=epäsosiaalinen. Niinhän asia ei ole, vaan introvertti voi olla hyvinkin sosiaalinen ja ihmisläheinen, vaikka kuormittuu sosiaalisista tilanteista siinä missä ekstrovertti saa niistä energiaa.
Erittäin tavallista.