Saako koiran antaa maistaa pienen palan grillipihviä ja makkaraa?
Kommentit (29)
Koira kerjää aina lähes kaikkea, mitä ihmiset itsekin syövät. Se on laumaeläin ja kuvittelee, että voi syödä samaa kuin ihmisetkin Tämä ei pidä paikkaansa.
Jos haluat hemmotella koiraa, varaa sille jotain koirille sopivaa kaluttavaa siksi aikaa kun itse syöt grillattuja raatoja.
Totta kai saa! Meillä koira saa aina sitä samaa mitä minäkin syön, ei mitään ongelmaa tästä.
Koirat ovat sekasyöjiä. Syövät kaikkea suklaasta kananmuniin. Turha niuhottaa, annat vaan sapuskaa mikä täyttää mahan.
Joskus annetaan pieni pala, vaikka aika tiukasti pidetään erikoisruokavaliolla kun on sakkaa pissassa.
Vierailija kirjoitti:
Koira kerjää aina lähes kaikkea, mitä ihmiset itsekin syövät. Se on laumaeläin ja kuvittelee, että voi syödä samaa kuin ihmisetkin Tämä ei pidä paikkaansa.
Jos haluat hemmotella koiraa, varaa sille jotain koirille sopivaa kaluttavaa siksi aikaa kun itse syöt grillattuja raatoja.
No se on jokaisen koiranomistajan itse päätettävissä, saako koira syödä samaa kuin ihmisetkin vai ei. Useimmat ihmisten ruoathan ei ole koiralle mitenkään haitallisia. Itse kun sinkkuna asun, laitan aina koiralle tassille sitä samaa kuin itsekin syön. Sen lisäksi se toki saa 2 kerta apäivässä varsinaista "koiranruokaa".
Vierailija kirjoitti:
Koirat ovat sekasyöjiä. Syövät kaikkea suklaasta kananmuniin. Turha niuhottaa, annat vaan sapuskaa mikä täyttää mahan.
Suklaa on kyllä koirille erittäin myrkyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Munat on koiralle luonnollista ravintoa, ne voivat löytää niitä luonnosta itsenäisestikin. suklaa on myrkkyä koiralle ja ksylitoli myös.
Tottakai! mitä enempi niitä kuolee sen parempi.
Ennen meilläkin koira söi samaa ruokaa kuin ihmiset, perunaa ja kastiketta mutta kyllä koiralle oikea ruoka on ne papanat, joissa on kaikki koiran tarvitsemat vitamiinit jne. Pysyy kunnossa, terveenä ja karva kiiltävänä. Mulla on 12 v labbis ja kukaan ei meinaa uskoa miten vanha se on.
Toki koira syö kaiken mitä vaan jättää pöydille tms. jos hän jää yksin kotiin - mennyt mm. pullapitko ja pellillinen jauhelihapihvejä - eikä siitä nyt ole sairaaksi tullut. Ainoastaan kerran kun pääsi suklaarasiaan tarvittiin lääkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Jätä nyt ainakin se suklaa antamatta! Sukulaisperheen koira kuoli syötyään suklaata jonka joku lapsista oli jättänyt pöydälle. Siinä kämpässä tosin kuoli moni muukin elukka, huonosti hoitivat, tai jättivät kokonaan hoitamatta lemmikkinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on jokaisen koiranomistajan itse päätettävissä, saako koira syödä samaa kuin ihmisetkin vai ei. Useimmat ihmisten ruoathan ei ole koiralle mitenkään haitallisia. Itse kun sinkkuna asun, laitan aina koiralle tassille sitä samaa kuin itsekin syön. Sen lisäksi se toki saa 2 kerta apäivässä varsinaista "koiranruokaa".
Annan sopivaa ihmisten ruokaa hieman sen omasta kupista kun itse syödään ja pääosan sen omia ruokia. Olen kyllä huomannut että on oppinut käyttämään tätä hyväksi ja kerjäys on lisääntynyt. Mutta luultavasti syö aika lajinomaista ruokaa eikä ole lihava.
Voit paistaa ja grillata aina koiralle oman lihan, jossa ei ole liikaa väkevyyttä, luita tai valmiskastikkeita. Mausteiden ja suolan määrän sopivuudesta voit googlata.
Vierailija kirjoitti:
Ei koira kerjää, ellei se ole tottunut siihen, että sille annetaan jotain aina kun se kerjää.
Natriumglutamaatti voi olla ihmisellekin oireiden lähde, katso ettei sitä ole kastikkeissa tai pihvissä.
Ei se pieneen makkaranpalaan kuole, mutta oppii hyvin nopeasti, että kerjäämällä saa namipaloja helposti. Minulla kissat kyttää koko ajan, jos syön jotain ja kerjää maistiaisia. Oma vika, itsehän olen joskus antanut periksi ja antanut ruokaa muualla kuin ruokakupin kautta. Välillä ärsyttää itseänikin, kun ei voi keittiöön mennä ilman, että molemmat vinkuu namipaloja, mutta ei kannata valittaa, kun mokomat oppivat aikoinaan yhdestä kerrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koira kerjää, ellei se ole tottunut siihen, että sille annetaan jotain aina kun se kerjää.
Meillä kerjää vaan silloin kun on vieraita, etsii heikkoa lenkkiä, josko joku heltyis.
Vierailija kirjoitti:
Ei se pieneen makkaranpalaan kuole, mutta oppii hyvin nopeasti, että kerjäämällä saa namipaloja helposti. Minulla kissat kyttää koko ajan, jos syön jotain ja kerjää maistiaisia. Oma vika, itsehän olen joskus antanut periksi ja antanut ruokaa muualla kuin ruokakupin kautta. Välillä ärsyttää itseänikin, kun ei voi keittiöön mennä ilman, että molemmat vinkuu namipaloja, mutta ei kannata valittaa, kun mokomat oppivat aikoinaan yhdestä kerrasta.
Se on jännä että kaikki epätoivottava opitaan kerralla, oikeeta asiaa saa sitte opettaa sataan kertaan.
Ei tietenkään. Kuolee pois koirapolo.