G:Paljonko kulutat kuukaudessa rahaa lasten vaatteisiin?
Kommentit (7)
että on tosi vaikea arvioida kuukausitasolla. Eniten menee ulkovaatteisiin, vaikka paljon on niitäkin käytettynä/aletavaroina. Ja ostan käytettyä kans. Lapsia on kaksi, molemmat alle kouluiän. Jos kuitenkin sanoisin, että kulut vuodessa jaettuna 12kk, niin tulisko jotain 100e/kuukausi yhteensä. Ostamiset kun tupaa kasaantumaan tiettyyn vuodenaikaan ja vähitellen tulee ostettua sitä sisävaatetta lisää, mutta kylläkin aika harvoin sitä.
Niin, kun tuntuu, että sitä menee aika paljon ;) Jos miettii kaikki ulkovaatteet, kengät ym... Niin varmaan kahdelle lapselle menee joku 200-300 e /kk. Kauhean vaikea arvioida, mutta olen mä aika kova ostamaan vaatteita...
Itselle menee varmaan 100-200 e /kk.
Meillä on yksi lapsi (1v8kk) ja toinen tulossa. Esikoisen vaatteisiin menee kuussa rahaa ehkä 0-max 50 euroa. Kenkiä ja joitain nopsaan tarvittavia juttuja lukuun ottamatta ostan kaiken käytettynä. Paljon ollaan saatu myös lainaksi sukulaislapsilta pieniksi jääneitä vaatteita.
Omiin vaatteisiin kuluu vieläkin vähemmän!
kyllähän sitä huomaamattaan tulee aika paljon vaatteisiin kulutettua...
Sisävaatteet on paljolti HM:n ja Lindexin alevaatteita, ostan sisävaatteita myös kirppareilta.
Ulkoiluvaatteissa tykkään vähän kalliimmista merkeistä, mm. Reimatecistä, mutta tähän asti olen nekin löytänyt alesta/kirpparilta, mm. viime vuodeksi löysin hyväkuntoiset ja kauniit Reimatec-toppahaalarit molemmille n.10e/kpl. Kallein lasten vaate, minkä olen ikinä ostanut, taitaa olla tytön Rasavilin haalari n.70e - eli melko edullisesti olen saanut lapset puettua :) Hienostelutakit yms. on myös HM:n ja Lindexin tms. mallistoa, koska niissä ei mielestäni tarvita esim. kosteussuojaa, koska usein niissä mennään vain autosta ostoskeskukseen/kylään/tms.
Omiin vaatteisiin menee vieläkin vähemmän rahaa :)
Ja summa vaihtelee paljon kuukausittain, kun monesti tulee ostettua lähestulkoon kaikki saman koon vaatteet yhden kuun aikana.
Omiin vaatteisiin menee varmaankin samainen summa. Paljon ennemmänkin -helpostikin- palamaan, mutta olen nyt yrittänyt vähän hillitä ostohaluja :). Paljon säästöä on tullut sillä, että olen ostanut tytön vaatteet ulkomailta,siellä kun merkkivaatteiden outletit vähän suurellisempia kuin täällä koti-Suomessa.
mitäs tuohon uskaltaisi vastata...varmaan keskimäärin joku 200-300 euroa menee yhteesä lasten vaatteisiin kuussa ja kaksi lasta on. saman verran tai varmaan ehkä vähän vahemmän omiin vaatteisiin. jos siis kaikki ulkovaatteet ja kengät lasketaan kans mukaan. en kyl tiiä pitääkö yhtään paikkaansa, mutta näin arvelisin. pienemmän vaatteista osan maksaa isukki.