Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten priorisoitte siivoamisen, biletyksen, nukkumisen, kokopäivätöiden ja kokopäiväopintojen välillä?

Vierailija
03.08.2023 |

Miksi toiset ehtivät ja toiset ei?

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi elämään missään kaaoskämpässä. Paljon helpommin pystyn olemaan nukkumatta.

Vierailija
2/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tee muuta kuin luen. En käy missään bileissä tai töissä niin opinnot pysyvät aikataulussa ja kämppä siistinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laiska joten siivoan heti kun tulee jotain sotkua, siihen menee 10 minuuttia päivässä. Nukkuminen on tärkeämpää kuin biletys ja töitä voin tehdä missä vaan etänä eli helppoa sekin.

Vierailija
4/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei onnistunut tuollainen priorisointi vaikka en biletäkään. Jouduin jättämään kokopäivätyön.

Vierailija
5/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bilettäminen Kaikki muu, kun ei huvita bilettää.

Vierailija
6/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Nukkuminen

Muut asiat.

Vierailija
7/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei onnistunut tuollainen priorisointi vaikka en biletäkään. Jouduin jättämään kokopäivätyön.

Etkö syö terveellisesti?

Vierailija
8/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En biletä, en opiskele. Nukun, siivoan ja teen lyhennettyä työaikaa töissä.

Vierailija
9/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika loppuu koko ajan kesken. En saa kaikkia suorituksia valmiiksi joten kaikki kurssin työ menee hukkaan, kun sen joutuu ottamaan taas seuraavana vuonna uudelleen eri töillä. Pershäiriöiset vanhemmat mankuvat kylään. Ei ole autoa ja olen riippuvainen mankujien kyydistä, eivät palauta minua ajoissa ennen työvuoron alkua vaikka lupaavat aina etukäteen ja olen uhassa menettää työni myöhästelyn takia.

Vierailija
10/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä, opiskelen, biletän. Siirrän siivousta aina lomalle jota ei ikinä tule. Tekisi mieli siivota kun kämppä on kuin narkkiskämppä, mutten ikinä ehdi. Joskus kun on ollut dedis sille siivoamisellekin niin olen valvonut koko yön että olen ehtinyt mutta sitten en jaksa muita velvollisuuksia.

Vierailija
11/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaveri, joka jo nuorena oli hyvä koulussa, oppilaskunnan puheenjohtaja, lauloi bändissä ja harrasti urheilua. Lisäksi se ehti viikonloppuna bilettää kanssamme. Nyt se toimitusjohtaja, jolla on viisi lasta ja on ehtinyt rakentaa kaksi omakotitaloa.

Minä en olisi jaksanut viikkoakaan sen elämää. Sillä vaan on loputtomasti energiaa kaikkeen tekemiseen. Ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
12/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pysty kaikkeen. Voi opiskella tai käydä töissä, bilettää, nukkua ja pitää kämpän siistinä. Tai voi opiskella ja käydä töissä, jolloin nuo kaikki muut jää enemmän ja vähemmän välistä.

Vierailija
13/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska-Jaakko kirjoitti:

Minulla on kaveri, joka jo nuorena oli hyvä koulussa, oppilaskunnan puheenjohtaja, lauloi bändissä ja harrasti urheilua. Lisäksi se ehti viikonloppuna bilettää kanssamme. Nyt se toimitusjohtaja, jolla on viisi lasta ja on ehtinyt akentaa kaksi omakotitaloa.

Minä en olisi jaksanut viikkoakaan sen elämää. Sillä vaan on loputtomasti energiaa kaikkeen tekemiseen. Ihmiset ovat erlaisia.

Lisääntyy enemmän kuin afrikkalaiset, toivottavasti siis afrikkalaiseen elintasoon.

Vierailija
14/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biletys pois. Toki voi silloin tällöin juhlia, mutta sen pitäisi olla priorisointilistan viimeisenä. Nukkuminen on tärkeintä, että jaksat tehdä muuta.

Vierailija
15/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt sitä samaa kuin aikanaan se, että viiden lapsen yksinhuoltaja (äiti) teki väitöskirjan parissa vuodessa.

Vierailija
16/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä järjetyksessä:

1. Kokopäivätyö (mahdollistaa kaiken muun)

2. Nukkuminen

3. Opiskelu

4. Siivoaminen

5. Bilettäminen (ei kuulu elämääni)

Vierailija
17/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienessä yksiössä ja tavaraa on vähän, muuten en jaksaisi siivota. Kertakäyttöastioitakin käytän.

Vierailija
18/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biletys pois. Toki voi silloin tällöin juhlia, mutta sen pitäisi olla priorisointilistan viimeisenä. Nukkuminen on tärkeintä, että jaksat tehdä muuta.

Silloin se jää välistä kokonaan. Mutta nuoruuden voi elää myös myöhemmin jos on vielä elossa.

Mä tulin Helsinkiin ja aloin opiskella

Ei koskaan aikaa ollut iltarientoihin.

Yökaudet kirjojani tutkin hartaudella

Sain seinänaapuriksi ikiteekkarin.

Hän lauloi: elämää ja erotiikkaa

Unohtaisi en mä milloinkaan.

Mutta minä painoin kaaliin potaniikkaa

Ja mä tuumin että kaikki aikanaan.

Oon pian akateemikko jo kumarainen

Ja alan aavistella mistä ilman jäin.

Kun ikiteekkari, tuo Oiva Piirakainen

Se sen kun nuortuvan vain näyttää päivittäin.

Hän laulaa: elämää ja erotiikkaa

Unohtaa et saisi kuitenkaan.

Tää on totuus ja se koskee joka iikkaa

Sen kun saisin sinut vielä oppimaan.

Vierailija
19/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos biletykseksi lasketaan kaljan juominen kotona, niin se ekaksi, koska olen alkoholisti. Nousukännissä yritän jaksaa siivota, jotta sotkuisuus ei ahdistaisi niin paljoa. Pidän huolta siitä, että ennen työaamua en juo liikaa. Opinnot menee siinä sivussa, koska oppisopimus, joka ei paljoa teoriaopiskelua vaadi. Nukun sen verran kuin pystyn, alkoholin takia huonosti ja usein unilääkkeiden voimin.

Vierailija
20/116 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sekä opiskella kokopäiväisesti että tehdä töitä kokopäiväisesti. Se on täysin mahdotonta. 

Itse opiskelen töiden ohella ja tuntimäärä viikossa on suurinpiirtein 30h töitä ja 15h opiskelua. Siivoamiseen menee 10-30min päivässä ja nukkumiseen 8-9 tuntia yössä. Bilettäminen ei kiinnosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi