Luulen, että tuo Tiitisen lista on sellainen vakiohämäys, josta aletaan kohkata aina, kun halutaan huomio pois jostain muusta...
Kommentit (9)
Näin on. Ja missähän se huomio on ikävimpänä ollut viimeiset pari kuukautta? Perskutti, niin.
Hämäys? Onko Iigorin mielestä oikeasti lista, josta paljastuu Stasin suomalaisia vakoojia, hämäys? Huh huh, kyllä on vihervassuilla aivot sulaneet lopullisesti kesällä.
Siitä pääsisi aika helposti.
Miksi tehdä jokin salaiseksi luokiteltu lista? Nuohan voisi selvittää ihan kunnolla miksi ne nimet ovat listalla :)
Itse lista yksinään sellaisenaan ei ole olennainen. Se on aika pieni palanen valtavasta suomettumisen ja vakoilun palapelistä. Suomen pitäisi nyt tehdä läpivalaiseva tutkimus sotiemme päättymisestä läpi kylmän sodan vuosien aina näihin päiviin saakka. Lista voitaisiin julkaista osana tätä tutkimusta.
Tämähän on Purralta aivan klassinen Red Herring eli savusilli-argumentaatiovirhe:
Alkamalla puhua Tiitisen listasta luodaan sumuverhoa itse puheena olevaan kiusalliseen asiaan: joka ainoalta persuministeriltä ja kansanedustajalta tuntuu löytyvän taustaa rasismin, nátsifantasioiden, rikostuomioiden tai yleisen perseilyn alueilla.
Ei löydy muunlaisia ministerikandidaatteja. Kätketään siis aihe ja aletaan puhua jostain muusta.
Vähän kuin palstan Îgor ottaa mielellään "Muttaku USA Irakissa" puheeksi whataboutismin hengessä.
Sen varaan Purra juuri laski, että persut saisivat rauahassa perseillä kun media vouhkaa jostain turhanpäiväisestä.