Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tällaiset sydänoireet voi johtua

Vierailija
03.08.2023 |

Mulla on ollut jokusen päivän, ehkä melkein viikon, sellaista outoa sydäntuntemusta, että yhtäkkiä tulin jotenkin tietoiseksi sydämenlyönneistä ja ne ikään kuin tuntui kaulalla. Varsinkin makuulla ja puoli-istuvassa asennossa tuntui todella epämukavalta sydämenlyönnit. Ei ollut kipuja ja pulssi ei ollut mitenkään nopea, samaa tasoa kuin aina. Mietin jo terkkariin soittoa, mutta tänään nuo oireet loppui kuin seinään, enkä enää niin sanotusti tunne koko ajan lyöntejä.
Olikohan nuo rytmihäiriöitä vai mitä? Pitäisikö mun ohi menemisestä huolimatta ainakin soittaa terveyskeskukseen oireistani? Olen nuorehko nainen, normaalipainoinen ja perusterve, en käytä päihteitä tai mitään lääkitystä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmihäiriöltä kuulostaa, mutta aina ne olisi hyvä tarkistaa. Rytmihäiriöt on hyvin tavallisia esim. vuorotyötä tekevillä naisilla, ja yleensä ne on vaarattomia. (valvominen ehkä laukaisee?)

Tuo että ne tulee levossa, on hyvä merkki. Harmittomaan rytmihäiriöön, jos ne tuntuu ikävältä, voi saada lääkäriltä beetasalpaajia. 

Rasituksessa tuleva rytmihäiriö sen sijaan voi olla hengenvaarallinen. 

Vierailija
2/5 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pulssi on ollut tasainen, ne eivät ole rytmihäiriöitä. Ne eivät ole itse asiassa yhtään mitään, ainakaan mitään lääketieteellistä huomiota vaativaa. 

Hengittele, nuku paremmin, stressaa vähemmän. Jäät henkiin.

t. mamma-tohtori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisälyönnit voivat tuntua tuolta. Yleensä harmittomia, mutta hyvä tietysti tutkia, jos oire on uusi.

Vierailija
4/5 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tosiaan ilmenee vain levossa, eikä esimerkiksi hikiliikunnassa ole mitään sydänoireita.

Ja toivon todella ettei ole mitään lääketieteellistä huomiota vaativaa ja etteivät tule takaisin. Nyt koetan olla kuulostelematta enää tuntemuksia, ettei se stressi niitä ainakaan laulaise. Kiitos teille vastauksista. Ap

Vierailija
5/5 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syke oli tasainen, niin ei ole rytmihäiriö. Itselläkin välillä tuntuu syke selvästi, jos sitä jää miettimään. Minulla on päivittäin lisälyöntejä, niin tulee liikaa mietittyä ja sehän lisää niitä, kun alan stressaamaan. Beetasalpaajilla saan vähemmäksi niitä. Tulevat usein juurikin kun alan miettimään niitä tai olen esim juonut liikaa kahvia, nukkunut huonosti yms.