Minne menet lomalle?
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009745432.html
Vaikuttaako metsäpalot tai helteet lomasuunnitelmiin? Podetko lentohäpeää?
En voi kästittää miksi kukaan halusi vielä lentää Rhodokselle, kun siellä oli jo evakuoinnit käynnissä palojen takia. En tajua myöskään ihmisiä, jotka haluaa matkustaa paikkoihin, joissa on 40 lämmintä. Eihän silloin voi edes tehdä mitään.
Omiin lomasuunnitelmiin tämä on vaikuttanut niin, että mihinkään etelän suuntaan en mene kesällä. Jos menen, menen syksyllä tai keväällä, jolloin on kiva sää, mutta ei liian kuuma. Turhan lentelyn välttäminen on toinen juttu. En tiedä miten perustelen itselleni lomailun lentokoneella. Miten te muut suhtaudutte lomailuun ja lentämiseen?
Kommentit (10)
En ole lennellytkään turhaan. Ihan suunniteltujen lomamatkojen takia kyllä.
En tunne lentohäpeää, ennemminkin lentopelkoa.
Jos sinulla on kuuma 40-asteessa, etkä voi tehdä silloin mitään, se ei tarkoita, etteivätkö muut voisi.
Minulla ei ole halua eikä tarvetta vaikuttaa toisten matkailuun. Lentäkööt, jos huvittaa. Aika moni maa saa elantonsa turismista.
Miami beach. Toteutan pitkäaikaisen haaveen ja ostin matkan sinne . Jos jäis vaikka sille tielleen .
Lomailen vuosittain
(miinus koronavuodet, kun rajat oli kiinni)
Japanissa. Tokiossa, mutta luotijunalla käyn esim. Osakassa, Toyosatossa jne. Helle vaikuttaa. Jos et ole ollut Japanissa kesäaikaan, niin et voi tietää. :) En koe lentohäpeää. M28
Mun ei tarvitse lomailla. Järjestän arkeen niin paljon viihdettä, että ei ole loman tarvetta.
Olen käynyt reilussa 40 eri maassa, enkä tunne lentohäpeää. Ennen tein yhden ulkomaanmatkan vuodessa Tallinnan ja Tukholman lisäksi. Nykysin pari kolme, kun on rahaa.
Valitettavasti työnantaja on määrännyt heinäkuun lomakuukaudeksi, joten silloin mennään, vaikka olisi millainen helle. Pitää vain kävellä kadun varjoisaa puolta ja juoda tarpeeksi.
No mä matkustan Rodokselle syyskuun puolivälissä ja ens toukokuun lopulla.
En ole lisääntynyt, suurin ekoteko, eli lentely ja autoilu on ihan ok.
En tunne häpeää, lennän ulkomaille lomalle n. neljä kertaa vuodessa. Tänä vuonna menen vielä Italiaan ja Tansaniaan.
Tänä vuonna lomat on vähissä ja ne vähäiset vietän kotimaassa. Kohde ei ole vielä selvillä, mutta mieluiten kohti pohjoista suuntaan ruska-aikaan.
En ole mitenkään täysin lentomatkailua vastaan, mutta joka lomaa en lähde lentäen viettämään. Edellinen lentomatka oli vuonna 2019. Lentomatkat suuntautuvat Eurooppaan, ei sen pidemmälle.
En pidä helteestä, joten matkat etelään tehdään muulloin kuin kesäkuukausina.