Onko ihmiset muuttuneet jotenkin epäkohteliaammaksi?
Tapahtui viikonloppuna kirjakaupassa:
Olin katsomassa penaaleja, jotka oli kasassa isossa laarissa. Toisella puolella äiti poikansa kanssa alkoi penkoa niin että useita penaaleja putosi minun puolelleni jalkoihini ja pitkin lattioita. Äiti ja poika ei tehnyt elettäkään pahoitellakseen, saati että olisivat keränneet ne penaalit. Äiti toljotti vain.
Samana päivänä buffetravintolassa. Minä ja vastaantuleva mies kannoimme kumpikin täyttä lautasta ja vesilasia kapealla käytävällä, olimme menossa omiin pöytiimme. Oletan että kumpikin väistää sivulle tuollaisessa tilanteessa. Ei. Mies jyrää samaa kulkulinjaa keskellä käytävää piiruakaan väistämättä. Minä joudun litistymään seinään ettemme törmää. Wtf?
Kommentit (14)
Aivonsa netissä pilalle marinoineet palstasoturit toteuttavat uhoaan julkisilla paikoilla ja marketeissa. Välillä sitten törmäävät väärään ihmiseen ja joutuvat katumaan.
Itse viimeksi heinäkuun alussa junassa törmäsin tälläseen.
Joka kerta kun minun vieressäni istuneen äidin vastapäätä istuva lapsi vaihtoi asentoa, tää lapsen penkin takan istuva mulgero kurkkaa siitä penkin välistä sen äitiä naamaansa vääntäen. Kaikki nää oli mulle aivan vieraita ihmisiä. Jossain vähän ennen Pasilaa tämä (5-vuotias!) vaihtoi varmaan kolmannen kerran asentoa ihan normaalisti ja tää pässi jyskäyttää selkänsä omaan penkkiinsä oikeen kunnolla ja sitten työntää typerän naamansa siihen penkkien väliin. Olin ootellut tätä ja sen äidin sijaan siinä olikin mun naama 5 sentin päässä sen naamasta. Kysyin, että mikä sulla on hätänä? Kaveri katosi saman tien takasin asialliseen istuma asentoon. Kun tuli kuulutus Pasilasta poistui sinne oven eteen oottelemaan pysäkkiä.
Valitettavasti kohteliaita ja hyvinkäyttäytyviä ihmisiä ei valmisteta enää, nyyh.
Uusia sukupolvia. Aiempi oli kohteliaampi? Ellei ollut autistimainen jäätyminen eikä osannut tehdä mitään.
Elämme viimeisiä aikoja ja Raamatussa todetaan, että viimeisinä aikoina ihmiset ovat itsekkäitä, kiittämättömiä, ahneita ja epäkohteliaita
Kyllä. Kaikki vain öyhöttävät. Eikä osata tai edes viitsitä välittää alkeellisistakaan tavoista.
Feissarit ovat opettaneet ainakin minulle, että vieraista ihmisistä ei tarvitse välittää.
Kohteliasuudella ei saavuta elämässä mitään. Jäät aina viimeiseksi ja sinua käytetään hyväksi. Elämä opettaa ja varsinkin vastakkainen sukupuoli. Kusipäät menestyy.
Mietin, että oliko AP:kään kohtelias noissa tilanteissa.
Vaikka lapsi ne penaalit tiputti, olisi lähinnä ollut voinut olla kohtelias ja ne nostaa. Kohteliaisuus tulee siitä, että ei ollut hänen tehtävänsä.
Toisessa tilanteessa olisi ollut kohteliasta väistää ja sanoa, menkää te ensin. AP ei toiminut näin.
Voiko muilta vaatia sellaista mitä itse ei ole valmis antamaan?
Valitettavasti kohteliaita ja hyvinkäyttäytyviä ihmisiä ei valmisteta enää, nyyh.