Onko täällä ihmisiä, jotka olisivat vaihtaneet pois hoitoalalta?
Saitteko uuden ja paremman elämän? Muistavatko ihmiset teidät vielä hoitajana? Onko hoitajuudesta ollut jopa haittaa uudessa työssä? Oletteko pyrkineet salaamaan menneisyyttänne?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalta pois vaihtaminen on kuolemantuomio :(
Joo joo esimies. En ole tulossa enää. Etsi joku toinen orja.
Ap
Vain hyötyä on ollut. En näe mitään syytä salata sitä. Hoitajat ovat tunnollisia ja ahkeria, tottuneet siihen ettei työolot ole parhaat, joten kiitollisia ovat kaikesta hyvästä mitä uudella alalla tulee vastaan. Osaa arvostaa sitä, että asiat ovat todellakin paremmin. Etätyömahdollisuus jne. Taloushallinnon alan töihin vaihdoin.
Miksi ihmiset muistaisivat minut hoitajana? Hyvin harva ihminen oikeasti on kiinnostunut siitä mitä työtä teen. Samasta syystä siitä hoitajuudesta ei ole haittaa, koulutuksesta kyllä monenlaista hyötyä.
Eli haet ihmisiä, jotka OLISIVAT vaihtaneet, mutta EIVÄT kuitenkaan vaihtaneet...
Ei, ei ole.
No siis opiskelin sosiaalityöntekijäksi. Ekalta ammatiltani olin sairaanhoitaja. Opintoihin piti tietysti panostaa paljon sekä taloudellisesti että muutenkin, ei ollut mikään hetken mielijohteesta tapahtunut alanvaihto. Ja ensin tietysti piti päästä sisälle yliopistoonkin.
Sairaanhoitajan töitä en ehtinyt tehdä kuin muutaman vuoden, mutta ilman muuta koulutuksesta ja hoitotyön työkokemuksesta on ollut hyötyä sosiaalityössäkin. Olen ollut sosiaalityöntekijä jo niin kauan, kohta kaksi vuosikymmentä, että ei minua kukaan enää hoitajana ajattele tai muistele. Ikinä en palaisi hoitotyöhön, se varmasti on sanomattakin selvä. Nykyinenkään työ ei ole hohdokasta, mutta sentään huomattavasti itsenäisempää, sisäsiistiä ja paremmin palkattua.
Tältä alalta ei vaihdeta pois. Pakkolaki määrää töihin jos ei muu auta.
Vierailija kirjoitti:
Eli haet ihmisiä, jotka OLISIVAT vaihtaneet, mutta EIVÄT kuitenkaan vaihtaneet...
Ei, ei ole.
Otapa tästä keksi senkin besserwisser.
Ap
Ei täällä ole suurimmallaosalla minkäänlaista toisen asteen tutkintoa.
Vaihdoin ihmisten hoitamisen eläinten hoitamiseen. Mitään en ole salannut, ei ole hyötyjä eikä haittoja exhoitajuudesta nykyisessä työssä. Uusi työ on kyllä mukavaa, en kaipaa ihmisten hoitamista.
Hoitoalalta pois vaihtaminen on kuolemantuomio :(