Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö stressaavaan ja fyysisesti raskaaseen työvuoroon jos verenpaine hipoo 200?

Vierailija
31.07.2023 |

Mulla on vastikään todettu verenpainetauti. Oli sattumalöydös kun vointi oli ollut pitkään hirvittävän väsynyt ja menin sen takia lääkäriin. Olen nyt viikon ollut lääkityksellä mutta paineet silti jatkuvasti välillä 186/100 ja 220/100.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla paineilla menisin kyllä lääkäriin samantien. Ei kauaa kestä noilla paineilla. Voi olla jotain vikaa munuaisissa

Vierailija
2/7 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkärin seurannassa ja EKG ja labrat tehty. Nämä kunnossa. Nyt haetaan sopivaa annosta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi mennä

Vierailija
4/7 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Olisin yhteydessä lääkäriini ja kysyisin miten pitkän sairasloman saan ja millä paineilla työnteko olisi turvallista ilman ylimääräistä sydänkohtauksen riskiä.

Vierailija
5/7 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuori vastavalmistunut lääkäri niin vaihtaisin. Vanhemmat lääkärit tuntevat tehokkaimmat lääkkeet ja osaavat nuorta paremmin määrätä eri lääkkeiden yhdistelmän, millä arvot laskevat muutamassa päivässä.

Vierailija
6/7 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne pari vuotta sitten. Vaikka lääkitystä lisättiin aika huimasti muutaman kuukauden aikana, paineet eivät oikein ottaneet tasaantuakseen, koska stressi jatkui entisellään. Vasta kun siirryin vähemmän stressaaviin töihin, verenpaine laski (tämä ei kyllä ollut yllätys) ja olen pystynyt myös vähentämään lääkitystä.

En ole lääkäri, mutta noilla sun paineillasi sairausloma olisi enemmän kuin paikallaan. 

Vierailija
7/7 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mene töihin noilla paineilla vaan haet sairaslomaa. Itseäni pyydettiin päivystykseen kun kaksoisnittauksessa arvot noin 185/115 ja päänsärkyä. t sh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi