Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olette huomanneet että koulutusvaatimukset ovat lisääntyneet? Esim. sihteeriltä vaaditaan AMK-tutkintoa

Vierailija
31.07.2023 |

Olen etsinyt uutta työpaikkaa viime aikoina ja olen huomannut että moneen paikkaan koulutusvaatimus on kasvanut.

Olen katsellut enemmän ja vähemmän tosissani työpaikkoja viimeiset kaksi vuotta ja huomannut tämän.

Esimerkkinä vaikka tuo sihteeri. Ennen oli vaatimuksena merkonomi, nyt vähintään tradenomi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, AMK-tutkinto on sellainen leikkitutkinto.

Vierailija
2/7 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimenkuva on muuttunut siitä kun ennen vanhaan päästiin sihteeriksi vaikka peruskoulusta suoraan. Eikä näillä vanhoilla työntekijöillä sitten ole osaamista eikä haluakaan niihin muuttuneisiin toimenkuviin niin tulokkaat nuoremmat joutuvat tekemään vaikeimmat työt ja saavat silti pienintä palkkaa kun ei ole vielä ikälisiä kasassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteerit tekevät nykyisin töitä, joihin ammattikoulu ei anna osaamista.

Vierailija
4/7 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu

minäkin olin ennen koneistajan tutkinnolla töissä

nyt DI:n

Vierailija
5/7 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos sinä olet merkonomina tehnyt sihteerin hommia, niin totta kai sinut huomioidaan haussa.

Kokemus ja koulutus.

Tai vielä parempi jos olet vaikkapa humanististen tieteiden maisteri.

Vaaditaan.

Sitten on nämä terveydenhuollon osastonsihteerit. Sinne voi mennä vaikka olis abiturientti. Mutta se sihteerin työ nyt ei ole juuri vastaavanlaista kuin jokin yrityksessä työssä olevan sihteerin toimenkuva. Toki terveydenhuollossakin on sitten toimistosihteereita ja henkilösihteereitä, joilla työt ovat taas erilaisia kuin sillä osastonsihteerillä.

Vierailija
6/7 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimenkuva on muuttunut siitä kun ennen vanhaan päästiin sihteeriksi vaikka peruskoulusta suoraan. Eikä näillä vanhoilla työntekijöillä sitten ole osaamista eikä haluakaan niihin muuttuneisiin toimenkuviin niin tulokkaat nuoremmat joutuvat tekemään vaikeimmat työt ja saavat silti pienintä palkkaa kun ei ole vielä ikälisiä kasassa.

Samoin kuin että ennen se merkonomikoulutus oli laajempi kuin mitä on nykyinen merkonomikoulutus.

Vierailija
7/7 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalampi palkka kun tehtävänkuva on sihteeri ja voi teetättää vaativampia hommia kuitenkin kuin perusamistutkinnon tehneelle, varsinkin jos ei ole työkokemusta. Nuo hommathan voisi periaatteessa tehdä ilman tutkintoakin normaali ihminen. Kaikki on opittavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän