Muita joilla ei juurikaan välejä sisaruksiin aikuisina?
Olimme vielä nuorina aikuisina aika läheisiä. Molemmat sekä siskoni että veljeni ovat omalla tavallaan katkeroituneita ihmisiä, toinen kadehtii minulta asioita ja toinen on vihainen ja alkoholisoitunut.
Enää en kipuile yhtään että elämässäni ei ole sisaruksia. Joskus se vähän sattui. Olen päässyt tasapainoon sen kanssa että elämässä on läheisiä ja rakkaita mutta aina sisarukset ei kuulu siihen porukkaan.
Katselin tänään omia lapsiani jotka ovat nuoria aikuisia ja todella läheisiä keskenään. Että mitenhän välit heidän kohdalla kestää. Toivon että kestää.
Kommentit (3)
Ei semmoisen ihmisen kanssa voi olla missään tekemimissä joka ei mistään mitään oikeasti ymmärrä ja uskoo sokeasti siihen mitä toiset ihmiset hänelle mielipiteinään sanovat.
Olen aina ajatellut, että meillä on veljeni kanssa hyvät ja läheiset välit. Nyt kuitenkin viime vuosina olen herännyt siihen, että ei se niin olekaan. Toki pitkä välimatka vaikuttaa.
Mutta olen huomannut esim. somessa miten toisilla sisarukset, veljetkin, kommentoivat ja tykkäilevät kuvista jne. Minun veljeni ei ole koskaan tykännyt profiilikuvistani, millään tavalla ei kommentoi mihinkään juttuuni tai tuo julki, että olen hänen sisko. Koskaan ei ole sanonut mitään tyyliin hyvä sisko! tms.
Hyvin vähän ollaan yhteyksissä nykyisin. Silti ajattelen aina, että ollaan läheisiä. Ei me kyllä olla ja vähän kateellinen olen heille, jotka oikeasti ovat läheisiä sisarustensa kanssa.
Minun sisarukseni pisti välit poikki kun en ehtinyt laittaa hänelle joululahjaa. Olin koko joulukuun suunnilleen puolet ajasta ensiavussa ja tutkimuksissa. En ehtinyt niitä joululahjoja lapsillenikaan miettimään ja joutuivat tyytymään siihen, mitä olin aikaisemmin hankkinut.
Kysyin, että pitääkö skannata lääkärintodistus että olen ollut kipeänä vai riittääkö suullinen anteeksipyyntö. Muistutin hänelle, ettei hän ole ikinä antanut minulle mitään eikä myöskään huomioinut minun lapsiani millään tavalla.
Aluksi suretti. Viimeiset 20 vuotta olen ollut lähinnä ajattelematta koko asiaa ja unohtanut koko sisaruksen olemassaolon.