Kuinka kauan 2 v lapsenne katsovat videoita?
Eli kuinka pitkään annatte katsoa, ja kuinka pitkään jaksavat katsoa?
Tyttäreni täyttää tammikuussa 2v, ja katsoisi vaikka aina nalle puh, aristokatit, leijonakuningas yms leffoja, jaksaa katsoa koko elokuvan putkeen..
Tiedän että ei varmaan pitäisi niin kauaa antaa katsoa, mutta se vaan on niin helppo antaa neidin tuijottaa ja itse saa vaikka roikkua koneella...Kyllä toki leikitään ja ulkoillaankin, mutta joka päivä katsoo ja useamman tunnin varmaan päivänmittaan...
Kommentit (7)
eikä ole katsonut videoita/dvd:itä koskaan. Pikku Kakkosen katsoo ehkä 2-4 kertaa viikossa ja siinäpä se. Joskus mietin, onko tässäkin määrässä jo liikaa tv:n tuijottelua. Poika on niin vilkas muutenkin, että leffojen tms. tuijottelu tekisi hänestä varmaan ihan yltiölevottoman. Jos kaipaan omaa rauhaa, laitan hänet mieluummin lukemaan kirjojaan tai leikkimään jotain pitkäkestoista leikkiä, esim. pikkuautojen ajamista letkassa kotimme päästä toiseen.. :D
sopiva, eikä senkään vertaa tarvitsisi katsoa.
Istua nököttää ja katsoo Ti-Ti-nallea. Osaa jo monet laulut ulkoa, kun ollaan annettu ennen yöunia rauhoittua ja katsoa yli tuntikin...
Meidän 2,5-vuotiaamme vilkas tyttö on nyt vasta alkanut katsomaan Pikkukakkosta tai vastaavaa, mutta ei edes koko ohjelmaa läpi. Hyvä niin, sillä työni puolesta tiedän, että lapsen tv:n katsominen 1-3 -vuotiaana johtaa isompana ongelmiin...... Ja tarkoitan runsasta katsomista! Koko pitkä Disney -leffa = paljon televisiota! Minä itse mieluummin luen lapselle kirjoja....
Eli kaksi vuotias katsoo myös joka päivä tv/video, ja mielestäni ei siinä mitään pahaa ole, kunhan nyt ei koko päivää sitä tuijota!
Itse teen iltaisin omassa pihassani töitä 2-3 h (ratsastustuntien pito), ja sillä aikaa tyttöä vahtii joku tallitytöistä. Huomattavasti helpommalla pääsevät, ja vähemmän äidin perään itkee kun osan aikaa saa katsoa disneyleffaa tms.
Eli olen edellinen kirjoittaja, ja ei siis koko aikaa katso kun tytöt vahtivat, vaan esim tunnin verran. Minä olen tytön kanssa koko päivän muuten, isänsä luona 1-2 päivää viikossa. Yhdessä olessamme hoidamme hevosia, leikitään, luetaan ja kyllä myös katsotaan telkkaria..Otan muutenkin tämän elämän ja äitiyden aika rennosti, syödään jopa karkkiakin välillä..En jaksa olla pyhimys.
Meillä samanaikäinen olisi asunut telkkarin ääressä, nyt vuosi myöhemmin ei pysy hetkeäkään paikallaan.