Mistä aloittaaa paininpudotus?
Paino on vuosien varrella noussut hitaasti. Nyt lomalla tuli useampi kilo lisää. En ole koskaan laihduttanut, tai ainakaan laihtunut. Monena vuonna olen kyllä ajatellut, että pitäisi tehdä painolle jotain.
Mistä kannattaisi aloittaa? Mikä olisi helppo ja konkreettinen tapa? Max 5 kg pudotus vuoden aikana on toiveissa. Ikää kohta 50 v ja terveydellisistä syistä monet liikuntamuodot eivät sovi (välillä kävelykin vaikeaa, juoksu ehdottomasti kiellettyä).
Kommentit (9)
Mammapalsta on ihan väärä paikka kysyä tähän aiheeseen liittyviä neuvoja. Suosituksia ovat kitulaihikset, aivan järjettömät paastot ja keto. Nämä tossutolvanaiset uskovat hömppäjuttuihin.
Haluaisin et mun painonpudotus alkais reisistä, mutta ei, ne ohenee viimeisenä ja ekaks laihdun aina tisseistä.
Vierailija kirjoitti:
Mammapalsta on ihan väärä paikka kysyä tähän aiheeseen liittyviä neuvoja. Suosituksia ovat kitulaihikset, aivan järjettömät paastot ja keto. Nämä tossutolvanaiset uskovat hömppäjuttuihin.
En mä mitään kitulaihista ole aloittamassa. Joku pätkäpaasto (esim. ei 18 jälkeen ruokaa) periaatteessa voisi kiinnostaa tai se, että parina päivänä viikossa syödään niukemmin. Tai joku annoskoon vähentäminen tai herkkulakko.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä mitään kitulaihista ole aloittamassa. Joku pätkäpaasto (esim. ei 18 jälkeen ruokaa) periaatteessa voisi kiinnostaa tai se, että parina päivänä viikossa syödään niukemmin. Tai joku annoskoon vähentäminen tai herkkulakko.
Ap
Hanki nyt vaan suosiolla pt.
Säännöllinen syöminen, pienemmät annoskoot, välipalanapostelu ja herkut vähemmäksi. Ei siihen mitään poppakonsteja ole. Pitää yrittää syödä vähemmän kuin kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Luulisi että tuollaisella putoaa vuodessa helposti 5 kg.
Ei se ole mielestäni sen kummempaa kuin että syö vaan vähemmän ja paremmin. Pitäisi lähteä helposti vuodessa 5kg tosi pienellä vaivalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Luulisi että tuollaisella putoaa vuodessa helposti 5 kg.
Ei se ole mielestäni sen kummempaa kuin että syö vaan vähemmän ja paremmin. Pitäisi lähteä helposti vuodessa 5kg tosi pienellä vaivalla.
Niinhän sitä voisi toivoa, mutta tuntuu joka vuosi tulevan kilo lisää. Olin nuorena ihminen, joka pystyi syömään mitä vaan ja paljon. Nyt iän myötä alkaa mahaa kertymään ihan itsestään.
Ap
Siis PAINONpudotus